|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Rebeller i klasserommetVi var på foreldresamtale i ettermiddag. Samtalen var på klasserommet, og da vi kom hadde læreren gjort klar to-tre pulter som vi skulle sitte ved. Ved pultene sto et par bittebittesmå elevstoler, beregnet for 2. klassinger, og så var det en stor "voksenstol" på andre siden av pultene, der det tydeligvis var ment at læreren skulle sitte. Sist redigert av Kaija : 09-11-07 kl 00:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJøye, jeg skjønner godt at dere reagerte. Dette høres jo ut som selve materialiseringen av hersketeknikk. Får håpe det ikke var bevisst fra lærererens side, men da virker h*n litt ufokusert kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg synes du legger litt for mye mening i et par stoler.
![]() |
#4 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetEnig med daffy ja. Jeg hadde også bedt om noen andre stoler forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetSlik har vi sittet på mange møter, og jeg har ikke reagert på det. Årsaken har for meg vært ganske soleklar: det er de stolene som er i rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Rebeller i klasserommet
Ja, men her var det jo tydelig stoler for voksne også i rommet. Merkelig å ikke sette frem disse da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
WF: Sausnebbet
|
Men i dette klasserommet var det i hvert fall fire ledige stoler i voksenstørrelse. Sist redigert av Kaija : 09-11-07 kl 00:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
Oj. Jeg har hatt barn i skolen i 10 år nå, og har derfor vært på veldig mange samtaletimer. Når jeg tenker meg om har jeg ofte måttet sitte på liten barnestol, mens læreren har sittet i en voksenstol. Jeg har faktisk aldri tenkt noe over det. Jeg kommer ikke til å bry meg noe om det i fremtiden heller. *like blid* |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetDet er jo ganske elementært hvilken virkning høydeforskjell har å si når man kommuniserer. Man kan for eksempel som sykepleier, ikke ha en fortrolig samtale med pasienten når man står over sengen og ser ned på han/hun, da tar man en stol og setter seg ved siden av så man har øynene i samme høyde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
Jeg synes definitivt det høres ut som en herkseteknikk når det finnes andre stoler å velge i ja. Hvis det ikke var noe annet å sitte på i klasserommet burde hun vel tatt frem tre små stoler da, så alle tre satt i samme høyde. Jeg ville da aldri satt fram tripp-trapp-stolene som er stilt inn til å passe treåringen og femåringen til voksne besøkende hjemme hos meg. Gjester prøver man da å behandle på en skikkelig måte.
![]() |
#11 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg er 184 cm høy. Ingen lærere har skjønt at det faktisk er ganske problematisk å få mine lange ben under en pult, med bena oppunder haka, på altfor lav stol.
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJeg hadde ikke tenkt annet enn at stakkars lærer som skal sitte der i mange timer. Hilsen læreren som velger beste stolen selv siden jeg sitter i tre timer i strekk og foreldre og elever i 15-20 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Rebeller i klasserommetSånn har jeg sittet mange ganger uten å tenke noe mere på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
guru advisor
|
Enig. Jeg tror ikke det var gjennomtenkt som en hersketeknikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
guru advisor
|
Jeg synes definitivt at du er veldig bombastisk om noe du ikke kan være så sikker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Rebeller i klasserommetTviler på at dette var noe bevisst. Men personlig hadde jeg nok plassert oss alle på samme typer stoler. Jeg er lærer på ungdomsskolen og der har vi bare en type stoler, så det er ikke noe problem der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har ikke tittel
![]() Sv: Rebeller i klasserommetJa, jeg var på samtaletime i går, og læreren hadde visst slitt litt for å i det hele tatt finne et ledig rom. Vi satt vel i noe som nærmest så ut som et lite kott. Hehe. Ja, også tror jeg at hun satt på en litt større stol enn meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Mellom barken og veden
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Rebeller i klasserommetHe, he...jeg må nesten le...er det mulig, liksom. "fnis"
![]() |
#19 |
frakoblet
|
Jøye meg, her tolkes det mye inn i litt ubetenksomhet. Ja, for det er det jeg tror det skyldtes - ubetenksomhet. Hun hadde vel ikke tenkt lenger enn at dere trengte noe å sitte på.
![]() |
#20 |
Introvert optimist
|
Nå har vel Kaija fortalt litt om denne læreren i et par andre tråder også da...
![]() |
|
|