Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Avviser ikke dødsstraff for homofile

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-07, 08:32   #1
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Avviser ikke dødsstraff for homofile

Nei; det er ikke Frp, men Ap-tillitsvalgt

http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1431552.ece

Går det virkelig an i dagens samfunn å mene at homofili er en så stor forbrytelse/synd at det kan straffes med døden?

Litt mer alvorlig ann Fabian Stangs uttalelser om øst og vest i Oslo. :shock:

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 08:34   #2
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Avviser ikke dødsstraff for homofile

Dette var trist. Veldig trist.

Gammel 09-11-07, 08:42   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Dette var trist. Veldig trist.

Ja.

Gammel 09-11-07, 08:47   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

koko

Men, det er en ting. Viktig at så sprø mennesker faktisk får komme frem med meningene sine, så vi ser hvor sprø de er.

Dette er jo en veldig vanlig mening i enkelte kulturer....

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 08:48   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det burde være VELDIG enkelt for en norsk politiker å ta avstand fra dødsstraff mot homofile. Dette var ekkelt.

Gammel 09-11-07, 09:10   #6
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Avviser ikke dødsstraff for homofile

Ja, det var rett og slett veldig trist.

Og som nolo sier bør det være særdeles enkelt å ta avstand fra dødsstraff for homofile.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:30   #7
Left
Passiv

Standard

Han tar ikke avstand, men han sier ikke at han støtter det heller? Ikke såvidt jeg kan se i hvert fall.
Uansett er det jo helt patetisk at det skal være nødvendig å ha sånne saker oppe - homofili virker å være verre enn noe annet.

Bare et lite sleivspark fra tråden; Jeg kjenner ikke en eneste homofil som har sex på gata eller i offentlighetens lys, så WTF har vel de med hva folk gjør i sine egne hjem. Jeg forstår det ikke.

Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:33   #8
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er faktisk lov å bruke hjernen sin, Ali.

Gammel 09-11-07, 09:41   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, dette høres bra ut synes jeg. Kjærlighet må straffes med døden, men voldta ei jente på 5 år og du får maks et år i fengsel om du er "uheldig". Sånn skal det være.

Gammel 09-11-07, 09:42   #10
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, dette høres bra ut synes jeg. Kjærlighet må straffes med døden, men voldta ei jente på 5 år og du får maks et år i fengsel om du er "uheldig". Sånn skal det være.

Jippi.

Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:50   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har han fått tygget litt på det:

Sitat:

– Jeg tar som norsk muslim naturligvis avstand fra alle former for vold og forfølgelse av mennesker basert på deres tro, hudfarge, seksualitet og etnisitet. Dette innebærer selvsagt også at jeg tar avstand for dødsstraff for homofile, sier han i pressemeldingen.
Ali skriver at han etter beste evne forsøkte å gi en fremstilling av homofili fra et islamsk perspektiv.
– Det at jeg ikke kunne kommentere en sak utenfor mitt (begrensede) kompetansefelt, har media blåst opp til at jeg ikke avviser dødsstraff for homofile,

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2092818.ece

mener Ali.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:05   #12
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

Det at jeg ikke kunne kommentere en sak utenfor mitt (begrensede) kompetansefelt, har media blåst opp til at jeg ikke avviser dødsstraff for homofile[.]

Arbeiderpartiet har en eksklusjonsparagraf, har de ikke? Hvis det er noe tak i Bøhler sørger han i så fall for at den blir brukt. Om ikke annet kan de vel ekskludere Ali for å være så dum at det grenser til det kriminelle?

Ben "head still spinning" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:10   #13
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Nå har han fått tygget litt på det:

Enkelte ting burde være unødvendig å tenke på før man tar avstand!

Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 09:55   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå ble jeg ordentlig sint.

Ap er mitt parti og sånne meninger vil jeg ikke ha der. Virkelig ikke. Jeg håper at dette får konsekvenser for ham.

Gammel 09-11-07, 15:28   #15
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel når han har Islamsk Råd-hatten på at han ikke ønsker å si noe som kan ansees som homovennlig, da blir han vel kastet ut defra fort som fy. Med AP-hatten blir det litt lettere å innta en mer liberal holdning, tenker jeg. Det kan ikke være lett å ha så mange hatter å holde styr på ...

Når det er sagt så syns jeg vi skal legge mest vekt på det siste som blir sagt. Jeg er litt lei av at media skal blåse opp alle sleivete uttalelser, på tross av iherdige forsøk på å oppklare i ettertid.

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 10-11-07 kl 07:58. Årsak: Det heter ikke muslimsk råd :flau:
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:04   #16
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Når det er sagt så syns jeg vi skal legge mest vekt på det siste som blir sagt. Jeg er litt lei av at media skal blåse opp alle sleivete uttalelser, på tross av iherdige forsøk på å oppklare i ettertid.

Iherdig var ikke akkurat det første jeg tenkte på når jeg så Alis forklaring til Aftenposten. Han sier jo selv rett ut at han er for dum eller uvitende til å ta avstand fra dødsstraff for homofile – eller er det noen annen rimelig måte å tolke at han "ikke kunne kommentere [dødsstraff for homofile fordi det er] utenfor mitt (begrensede) kompetansefelt" på?

Ben "så hatten passer" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:37   #17
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For en idiot!

Gammel 09-11-07, 21:41   #18
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Fysj å fysj.... Slike mennesker kan vi ikke ha i styre og stell.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:03   #19
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Jeg er ikke inponert over avstandstagenden hans. Han sier "som norsk muslim" tar jeg naturligvis avstand fra...

Sånn som jeg forstår det; er rettroende muslimer pålagt å følge lover og regler i det landet de er i; ergo er norske muslimer forpliktet til å ta avstand fra vold og forfølgelse av mennesker basert på deres tro... osv, fordi det er loven i Norge.
Men hva om det hadde vært lov?

Det var vel derfor han fant det litt vanskelig å ta avstand fra det når det gjaldt Iran; der er det jo dødstraff for homofili.

Er spent på hva arbeiderpartiet gjør med dette.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:29   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Jeg er ikke inponert over avstandstagenden hans. Han sier "som norsk muslim" tar jeg naturligvis avstand fra...

Sånn som jeg forstår det; er rettroende muslimer pålagt å følge lover og regler i det landet de er i; ergo er norske muslimer forpliktet til å ta avstand fra vold og forfølgelse av mennesker basert på deres tro... osv, fordi det er loven i Norge.
Men hva om det hadde vært lov?

Jeg gidder ikke svare på "hva om det var lov"-type spørsmål, men muslimer, rettroende eller ikke, er pliktige til å overholde norske lover, så lenge de ikke bryter med noe som er pålagt oss som muslimer, altså som er obligatorisk.

Det er meg bekjent ingenting som er obligatorisk for oss muslimer, som er forbudt i Norge. Noen ting kan være problematiske, ja, men ikke forbudt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.