|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Jeg er på jakt etter en helt spesiell bokSom barn leste jeg en bok som jeg virkelig elsket. Problemet var at jeg ville dele den (for meg) fantastiske fortellingen og lånte den bort. Min kjære far var ikke videre fornøyd for han hadde hatt den som barn selv. (En annen bok jeg hadde, lånte bort og dermed mistet var Jules Vernes Den hemmelighetsfulle øya.
|
|
|
#2 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Jeg er på jakt etter en helt spesiell bokBibsys selger ikke bøker, men det visste du vel.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Borte
|
Sv: Jeg er på jakt etter en helt spesiell bokDet kan være lurt å søke på antikvariatenes egne lister i tillegg til Antikvariat.net. Jeg har flere ganger opplevd å finne bøker i antikvariatene som ikke er registrert i Antikvariat.net, selv om antikvarietet har oppslag i fellesbasen. Det er ikke alle antikvariatene som er registrert i det samarbeidet heller. Du kan for eksempel sjekke Barnas antikvariat - de har kun egne lister. De er hyggelige på mail og telefon og de pleier ofte å være behjelpelige med å holde utkikk etter bøker også.
|
|
|
#4 |
|
trøtt
|
Sv: Jeg er på jakt etter en helt spesiell bok
Jeg vet at bibsys ikke selger bøker, men som et alternativ kunne jeg da kanskje fått tak i et eksemplar og bedømt høytlesningspotelsiale mtp storebrors alder.
|
|
|
#5 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Jeg er på jakt etter en helt spesiell bokMoren min kan fjernlåne ting fra f.eks. British Library (i blant krever de en liten pengesum, type 200 kr), så ta kontakt hvis du blir desperat nok.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
![]() |
|
|