Flekkfjerning for viderekomne
Jeg har to flekkfjerningsutfordringer for viderekomne jeg håper noen kan hjelpe meg med:
1) Oljemalingsprutflekker på regnkåpe. Regnkåpen hang i nærheten av den gamle baderomsdøren som vi malte med hvit oljemaling. Tror det var oljemaling ihvertfall, er det ikke det som er mest vanlig på dører? Flekkene er bare hint/ litt sprut av maling, ikke store dråper liksom. Stoffet i regnkåpen er noe alla det som er i Ilse Jakobsen regnkåpene omtrent. Whitesprit? Er det noe håp i det hele tatt?
2) Mye mer irriterende enn en 10 år gammel regnkåpe er malingflekkene sønnen min har fått på den nye Reimatechdressen sin i dag. Barnehagen males på dagtid samtidig som barna leker ute, og da måtte jo dette bare skje. Dressen er jo like hel og varm og vanntett, men hvis det går an å få bort flekkene blir jeg glad. Jeg har lagt dressen i maskinen uten å starte den, for plutselig ble jeg litt usikker på hvilket vaskemiddel man bruker på slike dresser? Så her lurer jeg altså på to ting; 1) hvilket vaskemiddel brukes på Reimatechdresser (vinterdress) og 2) hvordan få bort flekkene på ermene. Whitesprit?
|