|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Vi skal skifte ut kjøkken, og bygge ut huset samt få ny garage. Dermed vil jeg ha dine beste hustips. Jeg har f.eks. tenkt at vi skal ha "sentralstøvsugerskuff" på kjøkkenet, litt høyere og kanskje dypere kjøkkenbenker, matkjeller (et sted å putte ekstra porselen, potter, syltetøy og fryseboks). I tillegg skulle jeg gjerne kunne tenke meg luksusen med å ha et bittelite kjøleskap i et skap på badet, et sted å ha kremer, parfyme, flytende vitaminer og annet som bør stå kaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Naiv og Super
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?*abonnerer*
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Ha et evt. vaskerom på hovedplanet i huset, og ha det temperert. Så blir terskelen for å holde skittentøyet unna ikke uoverkommelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Dypere kjøkkenbenk er veldig praktisk - ihvertfall på deler av den. Det som er fint er å sette opp et sjalusiskap som du gjemmer miksmaster/kjøkkenmaskin, blender, brødriser og lignende utstyr inni. Husk stikk! |
![]() |
![]() |
#5 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Om det går: skittentøysjakt fra soverom og kjøkken ned til vaskerom - forutsatt at dette ligger i kjelleren.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?
Det der var jo bare supersmart. Skal noteres i boka til vi skal flytte hjem igjen og begynne på huset. |
![]() |
![]() |
#8 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Abonnerer, selv om jeg innser at de store avgjørelsene er tatt for vår del. Jeg vil gjerne ha vaskerom med inngang fra kjøkkenet, og med dør ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Dette har vi faktisk i dag på en del av vårt gamle kjøkken. Vi har kjøpt sjalusiskap på IKEA og satt mellom over og underskap. Vi trenger faktisk flere enn det vi har (vi har 3) for man fyller dem lett opp med diverse elektriske ting. Veldig smart og noe jeg må huske å få i det nye kjøkkenet også. Det man har som er bra er også lett å glemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Stiv
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?På kjøkkenet: Velg et avfallsskap med sorteringsmuligheter, altså 3-5 bokser. Om du ikke må sortere boss allerede, så må du gjøre det innen få år. Utrolig kjekt å ha alt avfall i samme skap, og slippe å ha alt flytende i skapet under vasken.
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Jeg drømmer om et vaskerom i direkte tilknytning til yttergangen, så jeg kan geleide søkkvåte og gjørmete unger rett inn for spyling uten å ta turen inn først. |
![]() |
![]() |
#12 |
villende
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Å ha vaskerommet på samme plan som kjøkken og stue og gjerne med direkte adkomst fra gangen er veldig praktisk. Dessuten bør kjøkkenet være så stort at det er mulig for flere å oppholde seg der, både som "pynt" og som hjelp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Sokkelskuffer, dypere og litt høyere benk har jeg likt veldig godt. Dessuten er vi råfornøyde med badekaret vårt. Det er skrått og har dermed god plass til to voksne ved siden av hverandre. Det er også viktig å ha kranene på siden av karet og ikke der hodet skal være. :gammelt jungelord:
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Jeg
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?To stekeovner på kjøkkenet er en luksus vi drømmer om. Å kunne steke mange brød av gangen, og ha to ulike retter (med ulike behov) i ovnen på en gang. Ellers får jeg vel som vanlig reklamere for steinplate på kjøkkenet. Avfallskvern i vasken høres også deilig ut.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Ja, Zett interiør har vi også vurdert. Kjøkkenet blir stort (større enn hva det er i dag og det er stort nå). Vi voksne kommer å få nytt bad, det vi har idag har to dusjhoder og dusjen er stor, det gjelder å huske det til det nye badet også. Dessverre må nok vaskerommet være på en annen etasje enn "alt" det andre (man kommer inn i en etasje og så er hovedetasjen på en trapp opp). Vi har (eller kommer å få, den skal straks settes inn i vårt gamle kjøkken) to ovner, en blir dampovn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Støvsugerlist er helt genialt ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?Vaskerom der strykebrettet alltid kan stå oppslått, med TV, og 2 x vaskemaskin og tørketrommel (evt en trommel og ett tørkeskap) er min drøm.
![]() |
![]() |
#20 |
Stiv
|
På det nye vaskerommet vårt får jeg plass til vaskemaskin, tørketrommel, fryseboks, tørkestativ og oppslått strykebrett. Da jeg ba om TV, sa Mannen at det skulle vi nok få til. Han mente at jeg måtte ha det trivelig på "hobbyrommet" mitt.
![]() |
![]() |
|
|