Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-07, 09:05   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?

Vi skal skifte ut kjøkken, og bygge ut huset samt få ny garage. Dermed vil jeg ha dine beste hustips. Jeg har f.eks. tenkt at vi skal ha "sentralstøvsugerskuff" på kjøkkenet, litt høyere og kanskje dypere kjøkkenbenker, matkjeller (et sted å putte ekstra porselen, potter, syltetøy og fryseboks). I tillegg skulle jeg gjerne kunne tenke meg luksusen med å ha et bittelite kjøleskap i et skap på badet, et sted å ha kremer, parfyme, flytende vitaminer og annet som bør stå kaldt.

Hvilke tips har du; både selverfarne og ting du har sett som du gjerne kunne ønske deg? Gjerne både ting som er bra i hverdagen og mer luksusrelaterte ting. Her skal det drømmes litt før lommeboken tar oss.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 09:25   #2
Ginger2
Naiv og Super

Ginger2 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi skal bygge ut, kan jeg få dine beste hustips?

*abonnerer*

Gammel 12-11-07, 09:29   #3
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Ha et evt. vaskerom på hovedplanet i huset, og ha det temperert. Så blir terskelen for å holde skittentøyet unna ikke uoverkommelig.

Kjøkken: velg skuffer framfor skap, gjerne brede, med dempere og automatisk inntrekking. I skap: uttrekkshyller. Du får plutselig mye mer effektiv plass i skapene.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 09:29   #4
TBM
Passiv

Standard

Dypere kjøkkenbenk er veldig praktisk - ihvertfall på deler av den. Det som er fint er å sette opp et sjalusiskap som du gjemmer miksmaster/kjøkkenmaskin, blender, brødriser og lignende utstyr inni. Husk stikk!

På den måten trekker du bare opp døra når du skal jobbe med noe av dette, trekker fram den maskinen du skal bruke, gjør jobben, rengjør, skyver tilbake igjen - og trekker ned døra.

På denne måten har du alltid utstyret tilgjengelig og samtidig bortgjemt.

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 09:31   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Om det går: skittentøysjakt fra soverom og kjøkken ned til vaskerom - forutsatt at dette ligger i kjelleren.
Det er så genialt!

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 10:13   #6
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskerom ved siden av bad med skyvedør har jeg sett og likt godt. Alle fordelene ved å ha vaskemaskin på badet uten at man fyller badet med skitne klær.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 10:16   #7
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Dypere kjøkkenbenk er veldig praktisk - ihvertfall på deler av den. Det som er fint er å sette opp et sjalusiskap som du gjemmer miksmaster/kjøkkenmaskin, blender, brødriser og lignende utstyr inni. Husk stikk!

På den måten trekker du bare opp døra når du skal jobbe med noe av dette, trekker fram den maskinen du skal bruke, gjør jobben, rengjør, skyver tilbake igjen - og trekker ned døra.

Det der var jo bare supersmart. Skal noteres i boka til vi skal flytte hjem igjen og begynne på huset.

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 10:27   #8
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Abonnerer, selv om jeg innser at de store avgjørelsene er tatt for vår del. Jeg vil gjerne ha vaskerom med inngang fra kjøkkenet, og med dør ut.
Eller så skriver jeg under på skuffer isteden for skap Vi skal ha det på badet også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 10:28   #9
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Dette har vi faktisk i dag på en del av vårt gamle kjøkken. Vi har kjøpt sjalusiskap på IKEA og satt mellom over og underskap. Vi trenger faktisk flere enn det vi har (vi har 3) for man fyller dem lett opp med diverse elektriske ting. Veldig smart og noe jeg må huske å få i det nye kjøkkenet også. Det man har som er bra er også lett å glemme.

Gammel 12-11-07, 13:47   #10
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

På kjøkkenet: Velg et avfallsskap med sorteringsmuligheter, altså 3-5 bokser. Om du ikke må sortere boss allerede, så må du gjøre det innen få år. Utrolig kjekt å ha alt avfall i samme skap, og slippe å ha alt flytende i skapet under vasken.

På badet: Hvis du har muligheten, så anbefaler jeg stor dusj. Vår dusj er ca 130 X 150 cm, og to dusjhoder. Plass til hele familien på en gang , og utrolig godt å ha masse armslag når man dusjer alene.

Terrasse: Utgang fra kjøkkenet - kort vei til å bære ut frokost eller grillmat. For solen skinne jo hele sommeren!

Gammel 12-11-07, 13:54   #11
Albertine
Passiv

Standard

Jeg drømmer om et vaskerom i direkte tilknytning til yttergangen, så jeg kan geleide søkkvåte og gjørmete unger rett inn for spyling uten å ta turen inn først.

Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:37   #12
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ha vaskerommet på samme plan som kjøkken og stue og gjerne med direkte adkomst fra gangen er veldig praktisk. Dessuten bør kjøkkenet være så stort at det er mulig for flere å oppholde seg der, både som "pynt" og som hjelp.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 14:59   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sokkelskuffer, dypere og litt høyere benk har jeg likt veldig godt. Dessuten er vi råfornøyde med badekaret vårt. Det er skrått og har dermed god plass til to voksne ved siden av hverandre. Det er også viktig å ha kranene på siden av karet og ikke der hodet skal være. :gammelt jungelord:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:06   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mine kolonialskuffer!!
Jeg har så og si bare skuffer i mitt kjøkken. Og det er helt herlig!

Ellers anbefaler jeg klessjakt ja. Og vaskerom med egen inngang..

Anbefaler også å ha ovn og micro i høyskap/halvhøye skap.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 15:22   #15
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To stekeovner på kjøkkenet er en luksus vi drømmer om. Å kunne steke mange brød av gangen, og ha to ulike retter (med ulike behov) i ovnen på en gang. Ellers får jeg vel som vanlig reklamere for steinplate på kjøkkenet. Avfallskvern i vasken høres også deilig ut.

Hvis dere skal endre mye ifht interiør inne har jeg god erfaring med å bruke interiørdesigner. Det åpnet seg en ny verden av muligheter da vi pusset opp hos oss, og brukte interiørdesigner. Plantegning av kjøkken, tegning av belysning, fargevalg etc. Vi brukte Zett interiør i Oslo. Har ikke angret en dag på den investeringen.

Gammel 12-11-07, 18:07   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Ja, Zett interiør har vi også vurdert. Kjøkkenet blir stort (større enn hva det er i dag og det er stort nå). Vi voksne kommer å få nytt bad, det vi har idag har to dusjhoder og dusjen er stor, det gjelder å huske det til det nye badet også. Dessverre må nok vaskerommet være på en annen etasje enn "alt" det andre (man kommer inn i en etasje og så er hovedetasjen på en trapp opp). Vi har (eller kommer å få, den skal straks settes inn i vårt gamle kjøkken) to ovner, en blir dampovn.

Takk for flotte tips. jeg tar gjerne mot fler!

Gammel 12-11-07, 19:26   #17
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Støvsugerlist i sokkelen på kjøkkenet er genialt, jeg ville også hatt det i entreen hvis det var mulig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 20:06   #18
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Støvsugerlist er helt genialt ja Det samme er avfallskvern og sjakt fra bad og ned til vaskerom. Om mulig ville jeg også hatt en grovinngang, gjerne til vaskerommet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 21:02   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskerom der strykebrettet alltid kan stå oppslått, med TV, og 2 x vaskemaskin og tørketrommel (evt en trommel og ett tørkeskap) er min drøm.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 09:14   #20
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Vaskerom der strykebrettet alltid kan stå oppslått, med TV, og 2 x vaskemaskin og tørketrommel (evt en trommel og ett tørkeskap) er min drøm.

På det nye vaskerommet vårt får jeg plass til vaskemaskin, tørketrommel, fryseboks, tørkestativ og oppslått strykebrett. Da jeg ba om TV, sa Mannen at det skulle vi nok få til. Han mente at jeg måtte ha det trivelig på "hobbyrommet" mitt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.