Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

"Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 13:24   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

"Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

HE har vært syk i noen dager, og nå er jeg lei av å se ham sløve ned foran tv, pc og game boyen. -Jeg er til og med lei av å lese høyt for ham, og DA er jeg lei, altså. Så i dag smuglet jeg ham med til byen en bitteliten tur, sånn at vi kunne få med oss litt hobbysaker å putle med. På hobbybutikken hadde de et skrapebilde. Et slikt sort bilde med grå streker på. Når man skraper på de grå strekene med en spiss "penn" kommer det fram et bilde i sølv. Jeg plukket det med meg, og ville gjerne kjøpe flere også, men det var det eneste bildet de hadde igjen. -Kikket på lekebutikken, Pytt og panne og Nille, men fant ikke flere bilder der heller. Nå har jeg lett litt på nettet også, men finner ikke slike bilder noe sted.

Noen som kan hjelpe meg å finne flere slike? HE storkoste seg med skrapebildet og ville gjerne lage flere.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:35   #2
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Har ikke sett sånn på butikken, men vi lagde slike når vi var små selv.
Først fargelegger du et ark også farger du sort (oljebasert fargestifter/fettstifter) på toppen. Då kan du skrape av med en spiss slik at du lager bilder av det igjen. Men det er kanskje ikke like gøy...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 13:43   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Har ikke sett sånn på butikken, men vi lagde slike når vi var små selv.
Først fargelegger du et ark også farger du sort (oljebasert fargestifter/fettstifter) på toppen. Då kan du skrape av med en spiss slik at du lager bilder av det igjen. Men det er kanskje ikke like gøy...

Det er også en god ide, men jeg tror nok det var noe spesielt med å få fram det skimrende sølvbildet på plata. Takk for tipset uansett.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 15:31   #4
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Panduro har. Vet ikke om SGS har, du kan jo gå inn på internettbutikken og titte?

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:09   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Panduro har. Vet ikke om SGS har, du kan jo gå inn på internettbutikken og titte?

Finner det ikke på Panduros nettsider. Ikke på SGS heller.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 16:18   #6
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Finner det ikke på Panduros nettsider. Ikke på SGS heller.

Hm, jeg kjøpte et pent elefant skrapebilde der for en stund siden, men da var jeg i en butikk.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 10:27   #7
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Fant på en hobbybutikk i Skien. De fleste andre butikker hadde visst sluttet å føre slike bilder.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 17:54   #8
angel79
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sogn og Fjordane
Innlegg: 2
angel79 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

http://www.mamut.net/gittekreativehender/shop/
tror eg fant d du leter etter på denne siden
lykke til

angel79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 17:57   #9
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.840
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?

Oi, det var lenge siden. Men takk skal du ha like vel.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 18:08   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Skrapebilder" Hvor får jeg tak i det?



Man får alltid svar på FP. Det bare tar litt tid noen ganger.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no