Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-07, 17:02   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

Jeg planlegger å kjøpe spillkonsoll (er det rett ord? ) til ungene til jul. Dessverre har jeg ikke peiling på sånne ting, så jeg føler meg sånn i villrede og har mange mer eller mindre lure spørsmål:

Spørsmål 1
Det jeg først og fremst ønsker er at vi skal kunne spille spill a la Singstar og Buzz sammen, og jeg vil også ha dansematte (evt. på sikt, avhengig av pris). Jeg vet at dette går med PS, men finnes tilsvarende spill/utstyr til X-Box og Nintendo eller andre konsoller som måtte finnes? Hvis svaret er ja vil jeg gjerne ha innspill om fordeler og ulemper med de ulike konsollene (ikke nødvendig hvis svaret er nei).

Spørsmål 2
Hvis jeg ender opp med PS, er det greit å kjøpe PS2? PS3 er nok for dyrt for meg, men det er jo dumt å kjøpe PS2 hvis det ikke går an å få tak i spill og utstyr framover.

Spørsmål 3
Hvor er det lurt å kjøpe konsollet? Da tenker jeg både i forhold til å få best mulig pris og i forhold til brukerstøtte f.eks. hvis noe ikke fungerer. Er åpen for netthandling, men kan like gjerne kjøpe det her i byen. De aktuelle kjedene som finnes her er Spaceworld, Expert, Elkjøp og Ideell, så vidt jeg vet.

Spørsmål 4
Hva ligger de ulike konsollene på i pris, sånn cirka? Vil gjerne ha en viss peiling så jeg ikke bruker mer penger enn nødvendig...

Håper noen kan hjelpe meg.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:09   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

Du kan få en PS2 til 1000-1500 kroner på Elkjøp. PS2 er nok den desidert billigste av alle spillkonsollene i dag. Tror jeg.
Det er kun Playstation som har Singstar og Buzz, og dansematta til XBOX er ikke særlig god. Der tror jeg PS2 er bedre.
Det går helt fint å kjøpe PS2 fremfor PS3.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 17:24   #3
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

Jeg tror X-box utgår for din del. Vi har den, men det er så vidt jeg vet snevert utvalg med sånne "morsomme" greier til den...

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 18:33   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

PS2 tror jeg skulle være midt i blinken for deg.
SÅ lenge der er den typen spill du nevner du vil ha, for elels synes jeg ikke PS er så flinke til å komme med barnespill. Men de har blitt bedre da.

Et annet alternativ er Nintendo Wii.
Nintendo har mange barnespill og dette er faktisk morsomt synes jeg.
Men må opp og røre på seg. En helt ny måte å spille på.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 21:29   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

Ut ifra det du sier, så er det vel egentlig bare to konsoller som er aktuelle for deg, PlayStation 2 og Nintendo Wii.

Playstation 2 har et vanvittig utvalg i spill og utstyr, men begynner og bli gammel. Du får ikke my cred hos ungdommen ved og kjøpe den (uten at jeg vet hvor gamle barna dine er). Du kommer til å finne spill og utstyr til PS2 i butikken i flere år fremover, det er solgt flere hundre tusen PS2 i Norge gjennom tidene så markedet er enormt.

Nintendo Wii er jo en relativt ny konsoll, og motsetning til Xbox 360 og Playstation 3 er den ikke særlig imponerende når det gjelder grafikk og ytelser. Det den derimot har er et fantastisk kontrollsystem hvor du må bevege håndkontrollene rundt for å gjøre forskjellige ting. Veldig engasjerende og morsomt. Nintendo er også tradisjonellt det selskapet som har best spill til barn. I tillegg så kan du laste ned mange, mange gamle konsollspill fra Nintendo til en meget rimelig penge.

Det er egentlig hipp som happ hva du velger tror jeg. Jeg ville kanskje gått for PS2, spillutvalget der er helt enormt og der har du alt hva du trenger. Det er dog mulig at du vil være en kulere mor dersom du kjøper Wii

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 01:29   #6
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

Her har 8 åringen og 6 åringen hver sin PS2 (Spart og kjøpt selv)
Vi voksne har PS3.

PS3 er helt klart RÅ og her får man og spill man må bevege kontrolleren for å svinge etc, istedefor å trykke.

Nå kommer det jo en ny "lillebror" til PS3, som er billigere enn "storebror" men den er det ikke hardisk, minnekortleser etc på.
Kun en spillekonsoll.
Med PS3 kan du se på bilder , bruke som DVD spiller (den tar bluerayformater som det kommer mer og mer av nå og har en vanvittig god bildekvalitet)
Vi bruker den til dette og når vi spiller familiespillene som singstar, buzz spillene.
Ungene er veldig populære her for barn helt opp i 12 års alderen pga alle spillene vi har, ikke hvilken konsoll.

Ungene bruker kun sin egen konsoll når de har besøk.

Nintendo Wii er visstnok bra den og, men den vet jeg ikke så mye om, bare hørt om.

Her har ungene veldig mye spill til PS2 i dems aldersgruppe.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 10:41   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mange spørsmål om PS, X-Box og Nintendo

Ungene er 6, så jeg tror ikke de er opptatt av å være kul enda. Det høres ut til at det blir PS2 på oss da. Takk for hjelpa.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no