Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-07, 21:20   #1
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Den handler om et tre som ikke blir hugget, og som blir juletre og så blir kastet på loftet når juen er over, og glitteret falmer???

Trenger historien, eventuelt forfatter og tittel hadde vært fint så hadde jeg jo klart å finne den.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:22   #2
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Er ikke det et HC Andersen-eventyr? Heter det juletreet eller grantreet, kanskje?
<<<

<<<
Sjekket det opp nå. Grantreet av HC Andersen.

Her fant jeg link til eventyret.
http://www.fag.hiof.no/lu/fou/HCA/eventyr/Grantreet.htm

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:25   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Når jeg prøvde alternative søkeord fant jeg den.

Grantreet heter den og som jeg først trodde var det HC Andersen.


http://www.hca.eu/index.php?option=c...mid=63&lang=no

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 21:57   #4
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Så vi den på barne-tv i fjor, tro?

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:05   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Den gikk på NRK sist jul, ja.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:07   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)



Den er så trist!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:42   #7
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Har boka. Kjempe trist historie.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 22:43   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Jøss. Du er jo blitt grønn.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 23:07   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Sendte denne til søsteren min (som jo var den som var ute etter historien og spurte meg) hun sier det er en annen hun er ute etter.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 23:27   #10
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen hjelpe meg (en julefortelling jeg ikke husker)

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Sendte denne til søsteren min (som jo var den som var ute etter historien og spurte meg) hun sier det er en annen hun er ute etter.

Et HC Andresen-plagiat?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no