Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Religionsselgere

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 01:20   #1
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Religionsselgere

Det ringte på døra i dag, selvsagt mens jeg var opptatt med noe det ikke var helt enkelt å legge fra seg i en fei.
Jeg la det nå likevel til sides - og for å rekke å nå døra, før vedkommende ga opp, åpnet jeg vinduet på badet i andre etasje, og ropte ut, for å signalisere at jeg var hjemme.

Der nede på trappa sto to eldre herremenn, pent kledt i dress - og med noen tidsskrifter i hendene.

"Vi lurer på om det er greit at vi legger igjen magasinet vårt. Du skjønner nå nærmer det seg slutten på alle falske religioner!"

Jeg kommer aldri på noe godt svar til slike, så jeg sa bare at jeg ikke var interessert, og lukket igjen vinduet.

I etterkant slo det meg at jeg burde ha svart noe slikt som -
"Ja jeg skjønner godt det nærmer seg slutten på de falske religioner nå - jeg rennes jo ned av falske profeter!"

Eller som gubben ville ha svart: "Neimen, det høres da trist ut for dere..."

Akk ja...

Jeg burde ikke irritere meg... De følger jo bare sin tro - og hadde jeg vært 100% sikker på at jeg satt med monopol på den evige sannhet, ville jeg sikkert vært interessert i å dele den med så mange som mulige jeg og...

Likevel - religionsselgere irriterer meg på lik linje med hvilke som helst andre selgere!
Jeg har reservert meg mot telefonsalg - jeg har reservert meg mot reklame i posten...

Herved reserverer jeg meg mot religionsselgere med!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 18-10-06 kl 16:18.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 01:31   #2
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Religionsselgere

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Eller som gubben ville ha svart: "Neimen, det høres da trist ut for dere..."



Jeg blir skikkelig irritert på disse menneskene. Og jeg holdt på å kjøre av veien nedi her,
da 'de' hadde parkert med to stor biler, som inneholdt masse unge gutter,
kanskje 9-12 år gamle, halv seks på en lørdags ettermiddag.
Jeg er sikker på at ikke EN av de guttene som var med ville være der
og gå rundt og dele ut blader.

Og når skal disse folka ta hintet egentlig? Jeg er særdeles lite interessert
i det skvipet som står i bladene deres, og liker aldeles ikke å få det prakket
på meg i mitt eget hus.

En gang var det forresten en gjeng med Jehovas som kom til mamma og pappa.
Pappa hadde vært ute i skogen og skutt noen enormt plagsomme fugler,
og akkurat i det mamma åpnet døren for dem, så rundet pappa hushjørnet,
i fullt militærutstyr og med gønneren på skulderen.
Folka glemte alt de hadde pugget, ble helt hvite i fjeset og forsvant uten et ord

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 01:32   #3
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Religionsselgere

Og ja, en venninne av mamma, som virkelig kan snakke for seg,
pleier å invitere dem inn på kaffe, men det ender alltid med at de går derifra ganske fort

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 01:39   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Religionsselgere

Det er lenge siden noen fra jehvas vitne har vært hos meg, og sist de var her ble de faktisk sure på meg.

De satt i gang med sankket sitt og jeg sa klart fra at jeg hadde liten tiltro til noen som utsatte dommedag. Det var nemlig i det momanget som de gikk ut og sa i fra at dommedag var utsatt..........
Sa noe mere også, ikke ufint da, men det husker jeg ikke.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 01:47   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Religionsselgere

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.


De satt i gang med sankket sitt og jeg sa klart fra at jeg hadde liten tiltro til noen som utsatte dommedag. Det var nemlig i det momanget som de gikk ut og sa i fra at dommedag var utsatt..........

Dommedag har blitt utsatt

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 02:07   #6
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religionsselgere

Jeg ble vekket av en slik herremann her om dagen da je lå og sov på sofaen med influensa!!

Må si jeg var rimelig irritert av å bli vekket fra en slik deilig søvn, og av noe så tåpelig!!!
(og jeg som har en bestemor som er Jehovas vitne...som det faktisk er gøy å diskutere religion med..argumentasjonene hennes faller alltid i grus! He he)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 07:48   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religionsselgere

Vi blir alltid overøst med SPANSKE Jehoves-blader.

Mannen min er nemlig halvt italiensk, og vi har italiensk etternavn, men Jehovas Vitner tror vi er spanske, og siden de har et eget spansk samfunn her, så kommer det folk med spansk tolk på døra her hele tiden og de hiver spanske blader i postkassen vår.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 11:33   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religionsselgere

Religionsselgere faktisk. Kanskje du skulle få laget et skilt til å henge ved ringeklokka: "Dørselgere, inkl. religionsselgere uønsket"?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 11:40   #9
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religionsselgere

Religionsselgerer. Stilig ord.

Jeg blir ikke irritert på dem, og skjønner ikke helt hva det er å bli irritert på. Det er da bare å takke nei? Med mindre de er frekke eller kommer tilbake gang på gang.

DM er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 11:44   #10
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Religionsselgere

De kom til meg i går. Jeg var i det tålmodige hjørnet og jagde de ikke umiddelbart. Så det eneste de ville var å gi meg denne brosjyren om falsk religion og gå, derfor tok jeg den imot. Jeg får hetta hvis de skal begynne å diskutere og omvende meg. Men siden jeg er ateist pleier de å gi opp ganske fort.

Magica er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 11:46   #11
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Religionsselgere

Hadde de bare gitt seg etter å ha fått et nei men Jehovas vitner de kommer tilbake gang på gang til oss ihvertfall.

Det tiltross at jeg har gitt beskjed at vi alle har fått blodoverføringer og bedt de slette oss fra listene sine mm.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 11:58   #12
Sita
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: På et jorde
Innlegg: 44
Sita har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Religionsselgere

Der er fordelen med å bo på landet. Ingen som gidder å gå fra dør til dør her.

Jeg har full respekt for at andre har forskjellige religioner, og det er jo fint at de har funnet noe som fungerer for dem. Men siden jeg respekterer at de tror forventer jeg også at de respekterer at jeg IKKE gjør det. Mange av vennene mine som tror gjør nettopp det, men så er det alltid noen som føler at de må frelse en.. Utrolig irriterende.

Sita er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 14:26   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Religionsselgere

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Religionsselgerer. Stilig ord.

Jeg blir ikke irritert på dem, og skjønner ikke helt hva det er å bli irritert på. Det er da bare å takke nei? Med mindre de er frekke eller kommer tilbake gang på gang.

Det er jo nettopp det de gjør. Vi har sagt VI ER IKKE SPANSKEEE!!! Allikevel deiser det spanske Jehovas-blader ned i postkassen vår hele tiden og de kommer på døra.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 15:07   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Religionsselgere

For første gang i mitt liv, har jeg fått besøk av dem. Dvs, jeg slapp dem ikke inn.

De var så høflige, og sa: God kveld, vi kommer fra Kristi Kirke (av de siste dagers hellige?) og er misjonærer.

Da ble jeg litt rørt. Jeg er jo supersentimental og følsom, og det er lenge siden jeg har møtt en ekte misjonær...Min døde farfar var det. Men jeg var også litt i forsvar, fordi jeg aktet ikke å havne i noen dybere samtale med dem. Jeg fortalte bare at 2-åringen min satt og spiste kveldsmat, så det passet litt dårlig.

"Ååh, så søt..." sa den ene misjonæren med hodet på skakke.
Den andre smilte forståelsesfullt.

Jeg smilte: "Også har jeg min egen gudstro. Ha en fortsatt fin kveldstur".

Altså, jeg er overbærende fordi jeg vet de er overbevist i sin tro, og at de vil så gjerne misjonere fordi de ønsker andre mennesker vel.
Men høflige må de være, antenner må være på stilk og de må godta en nei takk. Dessverre er det nok av dem som er for pågående.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 18-10-06, 15:09   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Religionsselgere

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Hadde de bare gitt seg etter å ha fått et nei men Jehovas vitner de kommer tilbake gang på gang til oss ihvertfall.

Det tiltross at jeg har gitt beskjed at vi alle har fått blodoverføringer og bedt de slette oss fra listene sine mm.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no