|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Her jeg bor er vi så lite folk, at når vi er på butikken, så henter vi ting i hyllene, spiser og drikker av dette på butikkens pauserom (stedets lille serveringssted). Så og si alle i bygda handler uten å betale cash, dvs vi bruker god gammeldags kriting. Matvarene betaler vi sånn cirka 2-3 ganger i året. Kjekk ordning, bortsett fra at jeg bruker å glemme hva jeg har handlet enkelte ganger, og dermed blir det ikke skrevet opp.
![]() |
#2 |
Juba Juba
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg tenker desverre ofte på alt jeg skal gjøre/ikke har fått gjort.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?He he, ihvertfall ikke matvarer. Tenker på ungene, hvordan løse alle store og små hverdagsproblemer (synes det er litt for mange av de for tiden), tenker på økonomien, alle tingene jeg skulle gjøre i løpet av dagen og som ikke ble gjort, tenker at jeg skal begynne å trene igjen, få mer tid til venner (yeah right), tenker på all jævelskapen i verden og hvor heldig jeg er som kan sovne trygt ved siden av familien i en stor, deilig seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Det kommer litt an på form og humør hva jeg tenker på når jeg legger meg.
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg har en overaktiv hjerne, så dersom jeg ikke tar kontroll og bruker telleteknikk for å sovne, så sovner jeg aldri, hjernen bare jobber og jobber med alt mulig som har skjedd i løpet av dagen, eller ikke skjedd, eller kunne skjedd, og hva jeg skal gjøre med fremtiden, og hvordan jeg kan handle i fremtiden for å unngå å gjøre fortiden opp igjen, osv, osv. Så jeg visualiserer en person som står å tegner på en whiteboard. Det blir tegnet en sirkel, og inni der tallet 100. Så viskes dette ut, uten at man berører sirkelen, og tallet 99 tegnes. – Ufattelig kjedelig, og effektivt. Jeg har som oftest sovnet før jeg kommer til 80. Det lengste jeg har holdt på er til 48 en gang. Jeg orker ikke tankekjøret, så enten, så går jeg rett på whiteboarden, eller så kjører jeg et avspenningsprogram først, og så whiteboarden dersom det er nødvendig.
![]() |
#8 |
Etylbarbital
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?De få gangene jeg tenker så får jeg ikke sove. I 99% av tilfellene så tenker jeg ikke annet enn "åååh, det var en myk og deilig pute" eller noe sånt. Jeg sovner som regel i løpet av få minutter. Mannen sier: Gone in 60 seconds.
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg tenker ikke så mye, annet enn kanskje "gud så kaldt det er her nå". Jeg leser alltid på senga til jeg sovner. Nå for tiden ligger jeg og kjenner litt etter spark før jeg sovner, knerten er så aktiv på kvelden og morgenen.
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg prøver noen ganger å planlegge eller filosofere/drømme litt om planer fremover, men jeg sovner alltid på få minutter, så det er begrenset hvor langt jeg kommer i planleggingen.
![]() |
#12 |
Quiet, please
|
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg prøver å ikke tenke så mye i det hele tatt, men når jeg ikke klarer å la være, er det alt mulig som opptar meg for øyeblikket. Nå for tiden er det stort sett hvor mye klokka er, hvor lenge det sannsynligvis er til Hannah våkner, og hvor mye søvn jeg vil få i natt.
![]() |
#13 |
Trøtt
|
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?
![]() |
#14 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg prøver etter beste evne å slappe av og ikke tenke på noenting. Dersom jeg ligger og tenker på ting hender det at hjernen blir overaktiv og jeg får ikke sove. Så jeg har funnet opp noen metoder som funker for meg, enten telling fra hundre og ned til null, eller andre, like kjedelige ting.
![]() |
#15 |
Medlem siden: Oct 2006
Alt og ingenting.
![]() |
#16 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Det må jeg prøve, etter at jeg har stått opp igjen for å sjekke om kaffetrakteren er avslått.
![]() |
#17 |
Einsam
|
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg tenker ofte på hva jeg har glemt, da jeg er en smule distrè. Så skriver jeg inn det jeg har glemt, eller tror jeg har glemt, som huskelapp på mobilen, så sjekker jeg opp dette dagen derpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Jeg leser til jeg sovner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Hva bruker du å tenke på når du legger deg?Så sant jeg ikke er så trett at jeg sovner med det samme, tenker jeg på alt mulig rart.
![]() |
![]() |
|
|