Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kaker og julegodteri, masse farger eller bare naturell?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-07, 17:25   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaker og julegodteri, masse farger eller bare naturell?

Hvordan er det med julegodteriet og baksten deres?

Er dere av typen som elsker konditorfarger og maler kakemenn, drysser med fargesukker og strøssel, farger marsipan i alle regnbuens farger og ellers liker at godteriet og kakene lyser opp i mange farger. Eller kjører dere helt naturell. Ingen syntetiske farger eller rare tilsetninger?

Jeg er litt rar på det området. I teorien liker jeg dårlig konditorfarger osv. I praksis elsker jeg å farge marsipan, drysse kaker med fargesukker og strøssel. Gjerne så mange farger som mulig.

*harry*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:26   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker og julegodteri, masse farger eller bare naturell?

dypper i sjokolade.. er det farge?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:27   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det meste er vel ganske naturell, men vi farger som regel litt marsipan. (Holder oss til svake farger, marsipan i sterke farger blir litt udelikat syns jeg. Og så er det tradisjon fra min barndom å pynte pepperkaker med melisglasur, nonstop og gjerne litt annet stæsj. De kakene blir jo ganske fargerike.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:31   #4
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pepperkakehus overpyntet med nonstop og seigmenn var en viktig del av juleforberedelsene i barndomshjemmet mitt. Den tradisjonen har vi fortsatt. Man kan knapt se at det er pepperkake under alt godteriet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:49   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri bakt julekaker, men i fjor pyntet vi pepperkaker svigerfar hadde bakt. I alle regnbuens farger og med alt mulig forskjellig strøssel og godsaker.
Pepperkakehuset er selvfølgelig også pyntet til trengsel.

Men pepperkaker blir jo lett litt myke og rare i konsistensen med mye pynt på.

Marsipan liker jeg ikke, og de julekakene jeg liker er ikke så "pyntevennlige". Jeg liker egentlig bare serinakaker og sandkaker.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 18:06   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har stort sett alltid kun bakt pepperkaker til jul, og da nakne kvinner og menn naturell. Mulig vi kommer til å gjøre ting mer avansert når poden på 2 blir litt eldre. Jeg ser for meg at min håndtverker (og legoelskende) mann vil sette pris på å lage avanserte pepperkakerhus og slikt.

Gammel 21-11-07, 18:08   #7
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg satser på pepperkakehus fra Rema e.l. Det må nok pyntes godt ja!
Vi lager vel noen pepperkaker også og da får ungene pynte som de vil.

Ellers lager jeg bare konfekt og den trenger ikke pynt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 18:15   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Både og.

Marsipankulene som ungene triller har de gjerne litt konditorfarge i. Vi lager også kakemenn og tegner på dem med Cacas sine matpenner. Bortsett fra det er det tradisjonell bakst.
Pepperkakehuset skal så klart være nedlesset med godis !

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.