|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?I anledning jul, arrangeres det et juleselskap for en gruppe mennesker. I invitasjonen som ble sendt ut, ble juleselskap oversatt med "Christmas party".
![]() |
#2 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Her syns jeg faktisk at den som skrev denne tilbakemeldingen viser manglende kulturell forståelse og åpenhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Jøss, nei det har jeg aldri tenkt over. Men dette ER jo en julefest? Kall en spade for en spade, liksom? Synes personen overdriver ganske heftig.
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Ja, jeg har ikke noe problem med å forstå at andre religioner som ikke feirer jul oppfatter dette som religiøst, men det betyr jo ikke at det skal tilrettelegges alle og enhver av den grunn. Enten kommer man, eller så kommer man ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Dette er en årlig problemstilling i USA og jeg ser ikke hvorfor de MÅ kalle den opp etter en kristen karakter når den ikke må være det. Happy holidays, much better.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Limer inn det jeg skrev på i et annet forum:
![]() |
#10 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Julen har ikke noe med religion å gjøre, julen var opprinnelig en hedensk solfest som ble gjort om til Jesus fødselsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
anglofil
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
På vei
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Så lenge dette faktisk er et juleselskap syns jeg man skal kalle det det. Og jul er som andre påpeker christmas på engelsk. Dersom enkelte av religiøse grunner ikke ønsker å delta, er det jo dumt å ikke kalle selskapet for det det er, for da fører man folk bak lyset. Er man i tvil om dette selskapet er "passende", får man heller spørre hva det dreier seg om. Dette handler litt om å ta skikken dit man kommer, syns jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Dette er et arrangement for internasjonale studenter som har vært i Norge siden august. De er invitert til et juleselskap - en slags nissefest - totalt ribbet for religiøst innhold, men med norske tradisjoner.
![]() |
#18 |
På vei
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Jeg ombestemmer meg foresten bittelitt. Jeg mener selskapet burde vært kalt juleparty. Det er riktigere, siden det er norske juletradisjoner det er snakk om, og det er ikke nødvendigvis det samme som man forbinder med christmas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Aha. Holiday Celebration. Så får man med at det er en slags feiring, men uten det skumle ordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
anglofil
![]() Sv: Oppfatter du "Christmas" som en religiøs høytid?Jeg jobber for et stort internasjonalt selskap og jeg skal love dere julekortene vi har hatt de siste årene har vært traurige he he ... (ikke kan man bruke rødt heller for det er veldig offensive i et eller annet land ... ) Men, det jeg skulle si er at Festive Celebrations kan være et godt alternativ til Christmas Celebrations. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|