|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Bilstol til gutt på 5 månederNå holder han på å vokse ut av babystolen. Vi har en bebe creatis sete. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Øyboer
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederDa spør jeg på en annen måte.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Opp og ned
|
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederJeg la et et varmt teppe over mine da de var små. De hadde en fleecdress o.l. Det gikk fint.
Sist redigert av Misteri : 27-11-07 kl 00:33. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Øyboer
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederHar han ullfeevdressen fra nøstebarn på så er det for trangt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Bilstol til gutt på 5 månederDet er uansett bedre at man kler av dem fordi selene skal være nærmest mulig kroppen, logisk nok. Så tar alltid av avkommet jakke el.
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Bilstol til gutt på 5 månederForresten kan jeg jo abefale Britax Secura.
|
|
|
#8 |
|
Øyboer
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederProblemet med creatis setet er at hodebeskyttelsen som ligger inni der ikke kan fjernes. Selene begynner og halveis nede på ryggen hans for de kan ikke justeres mer enn 5cm ca fra nyfødt.. og han var nesten på toppen av selene når han var født... *ikke fornøyd med sete* |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Bilstol til gutt på 5 månederSelene skal ikke begynne langt nede på ryggen hans, litt under skuldrene er greit, men ikke langt nede.
|
|
|
#10 |
|
Øyboer
Sv: Re: Sv: Bilstol til gutt på 5 månedersynest det er helt bak mål at selene er laget på måten som den er på dette sete. Det er trinnløs flytting av selene. men det de går ikke langt opp. hadde vert bedre med hull man kunne tre selene gjennom langt oppe. han har jo forsatt en del cm å gå på i sete. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: Re: Sv: Bilstol til gutt på 5 månederDet er nå en ting, en annen ting er at du ikke burde bruke det slik, så da ville jeg altså kjøpt nytt fort som fy, dere trenger det uansett.
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Sv: Re: Sv: Bilstol til gutt på 5 månederNå var jeg nede og målte og dro i sete.. fikk faktisk selene opp 2 små hakk til med litt makt.. det vil vel si 0,5-1cm. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederJeg har villet brukt et sete i "spedbarnsklassen" en stund til altså. Litt usikker på hvilke seter som er gode eller ikke, men dog.
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 23-11-07 kl 21:02. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Øyboer
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederJeg bruker ikke penger på et nytt spebarnssete når han er så stor. Når vi uansett må ha 2 seter i gruppe 1. Da blir det heller Duologic (som jeg forøvrig har planer om å kjøre på Reflex på Nordås å prøve i morgen. har hørt de har det til 2999 der) |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Bilstol til gutt på 5 månedernå har jeg tatt bilder av sete: |
|
|
|
|
|
#16 |
|
trøtt
|
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederVi har litt av det samme problemet med vårt MaxiCosi Cabrio Fix. Lillebror er allerede 70,5 cm lang (og lang i ryggen), så selv om selene går akkurat nå er det ikke lenge før de kommer på nedsiden av skuldrene.
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Sv: Bilstol til gutt på 5 månedermen vil ikke en sån bilpose fylle opp på siden og? det er jo litt det som er problemet her.. siden jeg bor i bergen blir ikke sverige et alternativ.. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederDet er ikke noe poeng i å prøve å ha de lengst mulig i babysetet, bare så det er sagt
Om man bytter til et sete som er ment fra 0 kg og oppover så skal det jo egentlig ikke være noe problem å bytte nå(selv om barnet ofte kan virke som om det forsvinner litt i setet).
|
|
|
#19 |
|
trøtt
|
Sv: Bilstol til gutt på 5 måneder
Den vi har fyller ikke så mye opp på siden. Det finnes dessuten noen som er mer som et overtrekk også. De fyller ikke noe i det hele tatt.
|
|
|
#20 |
|
Øyboer
Sv: Bilstol til gutt på 5 månederMed andre ord så bør min lille 5måneder neste uke gutt på 8,5-9kg og 67cm og som du ser fyller sete ganske godt få nytt sete? |
|
|
|
![]() |
|
|