|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I could be violet sky
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Heilt uformell undersøkingOK, det har vore ein grufull feil i ordlyden her så eg må endre litt. Kanskje det vert lettare å svare da?
Sist redigert av Møøse : 24-11-07 kl 23:56. Årsak: Utilgjeveleg feil frå forskarens side. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Heilt uformell undersøkingHæ?
|
|
|
#4 |
|
Endelig på vei oppover!
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Heilt uformell undersøkingDet gir ingen mening for meg, altså alternativ 1.
|
|
|
#5 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heilt uformell undersøkingSignerer Sildre. Det kan sjølvsagt hende at det er ein mogleg setning sjølv om eg aldri ville ha skrive det slik, og stussa om andre hadde skrive det.
|
|
|
#7 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Heilt uformell undersøkingSignerer også Sildre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I could be violet sky
Sv: Heilt uformell undersøkingNei det er bokmål. Eller, det speler inga rolle om det er bokmål eller nynorsk.
|
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Sv: Heilt uformell undersøkingHvis noen hadde skrevet "Denne den unge mannen" hadde jeg trodd at de var over ørene forelsket.
|
|
|
#13 |
|
I could be violet sky
Sv: Heilt uformell undersøkingLærer bort? Eg spør om de kunne sagt det. Det er de som er ekspertane, vi lingvistar har forlese oss på dette og vert totalt forvirra til slutt. Seier du ei form mange nok gonger trur du til slutt ho er grammatisk.
Sist redigert av Møøse : 23-11-07 kl 22:37. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Ekvilist
|
Sv: Heilt uformell undersøkingJeg tenkte umiddelbart at det manglet et komma etter dette, men så kan ikke jeg en halv gramatikkregel heller da. Jeg gir en stemme til alternativ 2. Jeg likte det som denne den vakre him sier bedre når det gjelder mennesker. (Hah..jeg må kanskje si alternativ 3?)
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Heilt uformell undersøkingSom skogens kongle syntes jeg det var ok først, men så viste det seg at jeg hadde oversett ett ord. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Sv: Heilt uformell undersøking
Nå må du ikke pingle ut Møøse, nå har jeg lært dette av deg og skal ta det med i hver eneste mail til mine to danske kollegaer.
|
|
|
#18 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Heilt uformell undersøkingHelt feil setning. Alt 1. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Heilt uformell undersøkingSom norsklærer synes jeg det høres oppstyltet og unaturlig ut. Men om det er lov å bruke eller ikke får noen andre krangle om, jeg ville verken sagt eller skrevet det selv, og elevene mine ville fått rødblyanten etter seg om de hadde skrevet det.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Heilt uformell undersøkingAlt 1. Det er vel neppe ei god norsk setning når den ikkje har noko verb (ettersom eg forsto det slik at "dette" ikkje er huset som dett ned). |
|
|
|
![]() |
|
|