Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Installasjon ny bærbar - lettere sagt enn gjort?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 20:54   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Installasjon ny bærbar - lettere sagt enn gjort?

Jeg skjønner ingenting. Jeg forsøker å få i gang min nye HP, men den er i en kjip loop jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme ut av. Den kommer med følgende feilmelding:

Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en uventet feil. Windows-installasjonenkan ikke fortsette. For å installere Windows må du klikke OK for å starte maskinen på nytt. Start deretter installasjonen på nytt.
Ved siden av er det en OK-knapp og under meldingsboksen står det vent litt....

Venter jeg litt (hvor lenge er litt? opp mt et kvarter?) så skjer det ingeting og trykker jeg ok så skrur maskinen seg av og på og havner på samme sted igjen. Jeg kommer ikke videre.

Hva kan jeg gjøre?

Gammel 23-11-07, 21:08   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Installasjon ny bærbar - lettere sagt enn gjort?

HAdde akkurat slik melding på den bærebare til storebror.Det er en Fujitsu Siemens maskin.
Endte med at jeg måtte formatere hardisken og innstallere windows på nytt

Lykke til

Gammel 23-11-07, 21:09   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

HAdde akkurat slik melding på den bærebare til storebror.Det er en Fujitsu Siemens maskin.
Endte med at jeg måtte formatere hardisken og innstallere windows på nytt

Lykke til

Hvordan i alleverdens dager formaterer man en harddisk?

Gammel 23-11-07, 21:13   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvordan i alleverdens dager formaterer man en harddisk?

Dersom du taster F2 eller var det F8 (husker dårlig, må se det foran meg.Valget kommer frem nederst, avansert tror jeg, under oppstarten, før de prøver å starte windows, kan du velge det
Husker ikke eksakt hvor det ligger på menyene, men du kan lett pile frem og tilbake.
Du må ha den CD'en som følger med pc'en og lisenskoden din for hånden
Jobben gjøres av seg selv.

......jeg er ikke konsulent på teknisk, vi har egen avdeling for det på jobben, men jeg gjorde det hjemme på kveldstid.Tok litt tid forresten, ca 1,5-2 timer

Gammel 23-11-07, 21:16   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

F2 Bios Setup er det, det første valget som kommer helt nederst på skjermen.

Gammel 23-11-07, 21:18   #6
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du en cd i? Mange av disse maskinene er preinstallert til en viss grad, men det mangler litt på finishen, språk etc Da må du som oftest ha cd-en i.

Gammel 23-11-07, 21:23   #7
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

I slike tilfeller holder jeg inne av/ på knappen i 5-10 sekunder til Pcn slår seg av, venter et kvarter og slår på igjen. Det pleier å funke!

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 21:23   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

En ny bærbar skal ikke ha slike meldinger, her er det noe som er feil. Har du mulighet til å få returnert den?

Eller så kan du forsøke å installere operativsystemet på nytt, men siden PCen er ny hadde jeg levert den tilbake.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 21:40   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Jeg fikk valgt språk uten å sette i en CD, og jeg fant ingen CD i pakken, men jeg kan jo oversett det? Da ligger den i såfall igjen på jobben

Gammel 23-11-07, 21:44   #10
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk valgt språk uten å sette i en CD, og jeg fant ingen CD i pakken, men jeg kan jo oversett det? Da ligger den i såfall igjen på jobben

Nå kjenner jeg ikke så godt til HP, men jeg vil tippe det ikke er med noen CD. Operativsystemet ligger preinstallert på harddisken. Det er denne installasjonen du kan starte ved å trykke F11(?) i oppstarten.

Så for meg høres det ut som om det er noe feil med installasjonen (evt. disken).

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 21:48   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Nå kjenner jeg ikke så godt til HP, men jeg vil tippe det ikke er med noen CD. Operativsystemet ligger preinstallert på harddisken. Det er denne installasjonen du kan starte ved å trykke F11(?) i oppstarten.

Så for meg høres det ut som om det er noe feil med installasjonen (evt. disken).

Vi har bare HP på jobben,bærbare, og det følger alltid med restore CD
Ligger sammmen den boken med autorisasjonskoden etc fra Windows

Gammel 23-11-07, 21:54   #12
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du bør følge med noen CD-er med maskinen. Om ikke annet bruker driverne å ligge ved på CD-er.

Det enkleste (og ofte det beste!) er rett og slett å klage. Er det meningen av maskina skal være klar til bruk bør den være det.

Gammel 23-11-07, 23:14   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Forbanna drittmaskin!

Jeg håper jeg får alt på stell til uka, for jeg MÅ MÅ MÅ ha maskin som virker innen onsdag. :tante reisende mac:

jeg tror jeg skal la den være nå, slik at jeg kan svare rimelig bekreftende når de spør om jeg har plukket på den. Jeg ar lyst til å kyle jævelskapen i veggen, men det gjør jeg ikke. :zen:

Gammel 23-11-07, 23:29   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Å, jeg kjenner igjen dette raseriet. Kun toppet av åpningsspørsmålet som IT-avdelingen på jobben alltid kommer med når man ringer etter hjelp; "Har du husket å plugge strømledningen inn i veggen?" ...

daffy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 09:51   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Å, jeg kjenner igjen dette raseriet. Kun toppet av åpningsspørsmålet som IT-avdelingen på jobben alltid kommer med når man ringer etter hjelp; "Har du husket å plugge strømledningen inn i veggen?" ...

Som igjen er tett etterfulgt av "har du prøvd å restarte den?". :ikke glad i IT som ikke virker:

Gammel 24-11-07, 10:19   #16
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Hva kan jeg gjøre?

Kast hele dritten og kjøp deg en mac.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 11:17   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva kan jeg gjøre?

Gjør som rajraj sier, og du går fra til

:tante reisende mac:

Jammen, her sier du det selv også!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 11:24   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Installasjon ny bærbar - lettere sagt enn gjort?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Kast hele dritten og kjøp deg en mac.

Det innlysende

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 12:37   #19
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er sikkert bare startproblemer.
Ta den med til butikken og spør om ikke de kan fikse den for deg du.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 12:39   #20
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner ingenting. Jeg forsøker å få i gang min nye HP, men den er i en kjip loop jeg ikke skjønner hvordan jeg skal komme ut av. Den kommer med følgende feilmelding:

Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en uventet feil. Windows-installasjonenkan ikke fortsette. For å installere Windows må du klikke OK for å starte maskinen på nytt. Start deretter installasjonen på nytt.
Ved siden av er det en OK-knapp og under meldingsboksen står det vent litt....

Venter jeg litt (hvor lenge er litt? opp mt et kvarter?) så skjer det ingeting og trykker jeg ok så skrur maskinen seg av og på og havner på samme sted igjen. Jeg kommer ikke videre.

Hva kan jeg gjøre?

Har du ikke en mann da?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.