Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Anbefal meg en CD med barnesanger

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-07, 22:56   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Anbefal meg en CD med barnesanger

Er det noen som kan anbefale en CD med barnesanger? Jeg har egentlig ingen spesielle tanker rundt hvilke sanger, men noe som passer for barn fra de er ganske små.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 23:03   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefal meg en CD med barnesanger

Gråtass.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 23:06   #3
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I tillegg til klassikerne (F. eks Juba Juba, Trond Viggos beste og Haba Haba) så har jeg litt sans for den siste Elias CDn, syns Kranrekka er litt kul...

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 23:09   #4
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine unger har foresten elsket Barnas beste viser, hvor masse unger synger kjente barnesanger. Men den er ganske slitsom for foreldres ører (bortsett fra Hoppe sa gåsa, det er fakstisk ganske moro!).

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 23:09   #5
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Bjelleklang: "Dæng dæng"

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 23:21   #6
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Denne har vært spilt masse her før Sabeltann tok over... nå er det ny runde med lillebror og begge hører gjerne på denne

Cd, De seksten beste Egner-viser pluss Karius og Baktus (KMB)

Her er sangene, nr 1 er jo eventyr da..
1. Karius og Baktus
2. Bamsens fødselsdag
3. Sjørøvervise
4. Løvesangen
5. Dyrene i Afrika
6. Visen om vesle Hoa
7. Klokkemaker Flikk-Flakk
8. Den glade familie
9. Gamle oldefar på veggen
10. Malervise
11. Amandus dokkemann
12. Kjøreturen
13. Den uheldige mannen
14. Ola dekksgutt fra Flekkefjord
15. Lofottorsken
16. De fire kattene og den vesle musa
17. Vi har den ære og gratulere

Gammel 23-11-07, 23:32   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har denne boksen her:
http://www2.blikkboks.no/storefront.php?pid=265
Den er helt genial. Inneholder "alle" barnesanger du kan komme på. Alle de klassiske fra vi var barn samt noen nye.
Så er det en del innspilte eventyr og sist men ikke minst;
Karaoke CD, med instrumentalmusikk av de mest kjente sangene.

Ellers har jeg Egners samleboks:
http://www.barnasegenbokverden.no/80...656&typ=normal
Det er jo 3 lydbøker og 2 CD'er med viser. Genialt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 00:59   #8
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Børresen og Anita Skorgan sin cd. Husker ikke hva den heter, men det er masse fine barnesanger på den. Alle barna mine elsker den!

Gammel 24-11-07, 09:38   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hanne Krogh har flere barne CD'er. Vi har en i bilen som er superpoppis....
Den inneholder:

Dyrene i Afrika
Hottentott
Amandus var en dukkemann
Når en liten mus skal ut å gå
Den stakkars mannen
So ro lillemann
Kaptein Sorte Bill
Og flere som jeg burde huske siden vi har hørt den en million ganger.....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.