Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-06, 22:14   #1
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Bare lurer på det jeg...

Siden sikkert en del ikke jobber kan man godt si utfra total månedslønn i familien evt.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:18   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

MYE
Alt er relativt...også hva man tjener , det er store forskjeller ute og går

Jeg vil tro av månedslønnen min,(har aldri regnet nøyaktig på øret hva jeg bruker på klær) men ca 25/30% tenker jeg
Noen ganger mer, noen ganger mindre
Det er av MIN månedslønn

Har aldri brukt ei krone av samboers penger på klær, bortsett fra når han finner ut at han vil gi meg en overraskende gave

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:18   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Jeg aner virkelig ikke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:18   #4
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

0% for tiden. Fra og med neste sommer kanskje 1% av bruttolønnen - ca. 2% av nettolønnen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:19   #5
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig periodehandler, men når jeg først handler kan det gå veldig unna.

Men om jeg regner etter sånn ca. så kan jeg nok noen måneder ligge opp mot en 40-50% av egen lønn, i alle fall. Noen måneder mer. Men de fleste måneder knapt noe.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

0% for tiden. Fra og med neste sommer kanskje 1% av bruttolønnen - ca. 2% av nettolønnen.

Handler du ikke klær??

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:20   #6
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Tja, ca 5-10%. Varierer litt, selvsagt.

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

men ca 25/30% tenker jeg

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:20   #7
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

MYE
Alt er relativt...også hva man tjener , det er store forskjeller ute og går

Jeg vil tro av månedslønnen min,(har aldri regnet nøyaktig på øret hva jeg bruker på klær) men ca 25/30% tenker jeg
Noen ganger mer, noen ganger mindre
Det er av MIN månedslønn

Har aldri brukt ei krone av samboers penger på klær, bortsett fra når han finner ut at han vil gi meg en overraskende gave


Det vet jeg jo, hvorav prosentspørsmålet.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:21   #8
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Men om jeg regner etter sånn ca. så kan jeg nok noen måneder ligge opp mot en 40-50% av egen lønn, i alle fall. Noen måneder mer. Men de fleste måneder knapt noe.

Åja...jeg tok sånn ca gjennomsnitt jeg da...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:22   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Handler du ikke klær??

De siste klærene jeg shoppet var gravideklær. Nå er det bevisst fordi vi prøver å holde personlig forbruk nede i byggeperioden. Derav "neste sommer".

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:23   #10
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Jeg vet ikke, men det er nok ikke mye.

Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:23   #11
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

De siste klærene jeg shoppet var gravideklær. Nå er det bevisst fordi vi prøver å holde personlig forbruk nede i byggeperioden. Derav "neste sommer".

Steike du er god altså!
Ikke tale om at jeg holder nede klesbudsjettet pga husbygging. Der går genseren (som vesla sier)!

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:24   #12
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Jeg er veldig periodehandler, men når jeg først handler kan det gå veldig unna.

Men om jeg regner etter sånn ca. så kan jeg nok noen måneder ligge opp mot en 40-50% av egen lønn, i alle fall. Noen måneder mer. Men de fleste måneder knapt noe.

Slik har jeg det også. Det er veldig forskjellig i fra mnd til mnd!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:28   #13
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Ingenting til meg for tiden.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:29   #14
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

3-10%

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 22:59   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Nå i det siste ca 20% av nettolønnen. Jeg har akkurat byttet jobb og må bygge meg opp en "seriøs" garderobe med jobbklær, og det koster

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:11   #16
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Tilsammen med klær, sko, hår og slike ting blir det kanskje 15-20%

Variere egentlig, men det er aldri 0

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:45   #17
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

5-10 % av bruttolønn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 23:49   #18
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Nei det vil jeg ikke regne på...

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:52   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Akkurat nå: Tragisk lite, lillesøster har et intenst hat mot å være med meg på shopping.

Til vanlig: Rundt 5% av brutto, kanskje?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 07:55   #20
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye av månedslønn (ca. i %) brukes på klær til DEG?

Omtrent 2% av nettolønnen. Det er kun klær, hva jeg trenger av sko varierer fra år til år, men jeg har vanskelige føtter så det kan ofte bli ganske dyrt hvis jeg f.eks trenger nye vinterstøvler.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no