Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-07, 00:33   #1
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Jeg trenger gavetips.

Aner ikke hva jeg skal gi til mamma og pappa.

Har fått overført et fotografi av jentene til et lerret på 30x30..
Men vil gi dem mere....

Kom med forslag

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:57   #2
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Mamma og pappa har heldigvis begynt å spare på nytt middagsservice. Veldig greit. Vi kjøper deler til det til jul.

Mine svigerforeldre, som er veldig glade i å reise, skal få reisegavekort. I fjor fikk de gavekort på Nationalteatret.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 00:58   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Kjempefint med malieri-bilde da.
I fjor ga vi mine og mannens foreldre en stor kurv med 2 rødvin, diverse oster, kjeks, forskjellige sildetyper, konfekt... husker visst ikke alt men har skrevet det opp. Sånne ting som 60 åringer liker...

De har jo alt og synes det var en kjempefin gave. Lurer på å gjøre det samme i år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 01:07   #4
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.282
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Vi har ikke så god råd, så de får kalender med bilde av barna og noe de kan spise/drikke (vin, sjokolade etc). Jeg vet det blir satt pris på av mine foreldre i alle fall Svigers får muligens et par glass i en serie, istedet for "konsumgaver".

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 01:07   #5
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Svigermor blir alltid glad for sminke, hudpleieprodukter, Georg Jensen ting og diverse klær. Svigerfar liker bøker, jakt-dill, klær, verktøy og ellers ting og tang som folk har bruk for. I år skal han få et abonnement på ett eller annet blad, det samme tror jeg jaggu meg at svigermor skal få.

Mine foreldre drar til Spania og er skremmede enkel å "kjøpe" til: de får 60 euro hver, i tillegg til en liten gave.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 01:55   #6
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Mamma får spa-produkter fra den blå lagune på Island, pappa får boken "The curious incident about the dog in the nighttime". Sammen får de to krus i et helt nytt porselensservise fra to norske designere, samt fotokalender. Det har vi gitt hvert år siden storesøster ble født!

Svigerforeldrene får mannen ordne med i år.

  Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 03:31   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Mamma skal få fotpleie og en spennende bok.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 07:38   #8
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Mamma er glad i klær, så hun pleier å få en fin genser eller noe sånt.
Pappa er av typen som "har alt", så - han får klær han også.
Eller en ny notebok som han og synthen kan kose seg med.

Svigermor ønsker seg gjerne ting til huset, nye lysestaker eller lamper og sånn, og har hun ikke kommet med noe spesielt ønske, kjenner jeg hennes smak i bøker så godt at det aldri er noe problem.
Hun og jeg leser nemlig samme type bøker, så jeg bare kjøper det jeg selv kunne ttenkt meg å lese.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 08:39   #9
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Vi har kjøpt billetter til juleforestillingen til Oslo Gospel Choir et par dager før jul, så vi skal ta med oss mamma, pappa og svigermor på dette. I tillegg får de kalender med bilder av barna (har kjøpt ordentlige scrappekalendere i år - gleder meg til å sette i gang! )

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:30   #10
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Her går det stort sett i bøker.
Svigermor får Ragdes siste, svigerfar får en kulturhistorisk bok fra NordNorge, konen til pappa får Larssons siste. Pappa får en kart-avstands-måler.. og kalender av lillemandis.
Svigers får også kalender.
Mamma har vi ikke kjøpt til enda., hun får noe ekstra fint i år.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:38   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Jeg aner ikke.
Hadde vi hatt litt bedre råd hadde de fått GJ juletrefot av oss og søsteren min, men det blir dessverre for dyrt for oss i år.

Vi har pleid å gi en kalender med bilder av T., men jeg orker ikke lage sånnen i år.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:42   #12
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Dei får kalender som eg og mine søsken har lagd sammen, av alle barnebarna.
Også får dei ei flott bok om dalen vår fra oss. Ungene lager og noe småtteri.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:42   #13
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Hos oss har svigers kjøpt seg ny komfyr og trenger derfor nye kjeler... Får derfor 1-2 kjeler alt ettersom hva jeg finner. I tillegg får de dusjsåper.

Mamma får gavekort på spa-behandling regner jeg med og typen får ny skjorte e.l.

Pappa samler på Grand Cru fra Rosendahl og får deler til det. I tillegg blir det vel dusjsåpe e.l. på han og dama.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:48   #14
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

mamma øddela vaffelkake hjernet her en dag så har vært å kjøpt et nytt. Det var på tilbud , hadde kostet 600 men betalte 200 hihi.
Så ønsker mamma seg badeolje fra ungene.
Hva pappa ønsker seg vet jeg ikke hehe.
Ikke komment så langt å spurt


Svigermor vet jeg ikke. Vi ga henne det vannkarafel settet vi hadde tenkt på til jul. i 50 års gave i september...

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:49   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.124
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

De får stort sett alltid bøker, i likhet med hele resten av familien og svigerfamilien, unntatt bestemødrene våre. Alle i familien leser mye, og siden jeg jobber i forlag, kan jeg kjøpe bøker med rabatt. Noen ganger blir det musikk eller en film i stedet eller i tillegg.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:51   #16
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Så langt skal faren min få en Beatles-cd, og moren min skal få et fint ullskjerf og en lue som jeg skal enten strikke eller kjøpe ferdig og feste noe ullpyntegreier på.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:53   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Mamma får digitalkamera (som vi spleiser på, vi er ikke så ekstraavagante i gaveveien vi altså)

Svigermor får hudpleieprodukter (for det var det hun ønsket seg) og svigerfar (som har alzheimers) ønsker seg visst puslespill - så da får han det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 09:53   #18
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.472
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Jeg bruker å kjøpe bøker til mamma, og det pleier å være noe lokalt, kulturhistorisk og/eller samisk - og gjerne signert. Eller så kan det være jeg kjøper noe annet som hun ønsker seg, eller at jeg syns hun trenger nye gryter f.eks. (Gamle folk tror jo kjøkkenutstyret de har varer evig).

Gaven til svigermor legger ikke jeg meg så mye borti, annet enn at jeg kan være konsulent under utvelgelsen, spesielt hvis han skal kjøpe klær til mor si (noe hun blir glad for).

Fra Pip blir det gjerne noe med bilde av henne på, til begge bestemødrene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:09   #19
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Mamma og stefar skal få et pent innrammet aquarell som jeg har malt.
Pappa og stemorskal få Eva Solo kaffekanne. I tilegg skal de få barnehagebilder av jentene.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 10:14   #20
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gir dere foreldrene deres til jul?

Mine foreldre har meldt at de ikke vil ha noe som helst, så de får fotokalender med de søte små på. I tillegg får de antageligvis noe musikk som vi har brent selv, og kanskje en kylling eller to gjennom Redd Barna.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no