Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fyrer dere med ved?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-07, 19:02   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Fyrer dere med ved?

Det beste med at gradestokken kryper nedover mot null er å kunne begynne å fyre med ved igjen. Det roer ned alle tre, store som små, gjør det koselig inne og gir en deilig varme. Bare synd vi har så liten leilighet at det fort blir så varmt at vi må ta en pause

Ja også er det visst økonomisk og miljøvennlig også har jeg hørt

Har dere mulighet til å fyre med ved - og bruker dere den? Bor dere i blokk eller hus/rekkehus?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:04   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fyrer dere med ved?

Vi bor i rekkehus, og har en peis i stua som vi ofte bruker på kalde morgener når vi står opp. Vi fyrer med ved, ja...

Gammel 26-11-07, 19:04   #3
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor i 3-mannsbolig, og vi fyrer med ved. Jeg synes som du, Zol, at det er koselig og gir en deilig varme. Når en kommer inn etter en leketur ute i kulda, er det herlig å varme kroppen foran flammene.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:06   #4
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi fyrer også. Det er kjempekoselig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:06   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Bor i rekkehus og har vedovn på stua. Og, ja den bruker vi så snart anledningen byr seg. Men, vi har skiftet vindu tidligere i år og merker at behovet er blitt litt mindre.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:07   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i blokkleilighet og har ikke peis eller vedovn.
Vi hadde i huset vi leide før vi kjøpte denne leiligheten, og jeg ELSKET det! Det gir en helt annen, mer intens varme og det er såå koselig og deilig. Jeg virkelig savner vedovnen vi hadde, men her har vi ikke mulighet til å ha det. :hulk:

Gammel 26-11-07, 19:08   #7
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Vi fyrer i hovdsak med ved ja.
Har 2 små panelovner i 1. etasje, og 2 i 2. etasje. Disse slår seg på dersom det blir under 20 grader. Nå som det er minusgrader fyrer vi hver dag, morgen og kveld.

Gammel 26-11-07, 19:09   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg bor i blokkleilighet og har ikke peis eller vedovn.

Du får flytte hit. Vi bor også i blokk og har en fantastisk Jøtul ovn som varmer noe helt utrolig . Det er første stedet jeg bor hvor det har vært mulighet for vedfyring, og jeg er totalt avhengig. Det må være vedfyring dit vi engang flytter også.

Gammel 26-11-07, 19:10   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Vi har enebolig og kjøpte ny miljøvennlig vedovn for noen år siden.

Gammel 26-11-07, 19:11   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har peis, men vi har ikke innviet den ennå. Det må nok bli en god del kaldere før det blir behov for det i vårt velisolerte hus (nybygget enebolig). Dessuten må vi skaffe en glassplate til å ha foran den for å oppfylle brannforskriftene.

Gammel 26-11-07, 19:13   #11
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en ovn, men den brukes ikke så ofte. Grunnen er at den er gammel og veldig lite effektiv. Men nå skal oljekaminen vår snart byttes ut med en pelletskamin, og det gleder jeg meg til. Litt den samme effekten som med ved, bare litt lettere å justere varme og slikt.

Gammel 26-11-07, 19:19   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vedfyringstid nå, ja. Jeg flyr opp og ned i trappen og hiver på ved.

Når det blir kaldere, skrur jeg på parafinfyren, men det er ikke kaldt nok enda, stuen blir altfor varm hvis jeg kjører parafinfyr når det er plussgrader ute. Men panelovnene klarer ikke jobben alene.

Ifjor sa jeg rundt juletider at "hvis det ikke snart blir kaldere nå, så bruker jeg opp all veden min". Det lød jo ikke særlig logisk...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:22   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Du får flytte hit. Vi bor også i blokk og har en fantastisk Jøtul ovn som varmer noe helt utrolig . Det er første stedet jeg bor hvor det har vært mulighet for vedfyring, og jeg er totalt avhengig. Det må være vedfyring dit vi engang flytter også.

Åh som det frister. Jeg sitter her med TRE par sokker, strømpebukse, bukse og TRE gensre, hver eneste dag. Vi fyrer med sånn elektrisk frittstående ovn, men den varmer ikke nok. Jeg fryyyser!! Må sove fullt påkledd også, i nesten like mye klær, ellers dauer jeg.

Gammel 26-11-07, 19:24   #14
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, fyrer med ved. Det er deilig, bare knitringen i veden varmer utrolig mye.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:24   #15
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå har vi minus 6-7 grader ute og god fyr i vedovnen, herlig. Gruer meg litt til å gå ut å handle ...

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:24   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Åh som det frister. Jeg sitter her med TRE par sokker, strømpebukse, bukse og TRE gensre, hver eneste dag. Vi fyrer med sånn elektrisk frittstående ovn, men den varmer ikke nok. Jeg fryyyser!! Må sove fullt påkledd også, i nesten like mye klær, ellers dauer jeg.

Kjøpe en til ovn kanskje? Ovnen vår har pipe mot soveromsveggen til "voksensoverommet" slik at det varmes litt opp i løpet av sagen. I tillegg varmer den opp resten av leiligheten - vi har en panelovn på kjøkkenet som sjelden brukes, en panelovn på ztjernas rom som står på når det er iskalde netter og en oljeovn på stua som brukes for å holde en minimumstemperatur når vi ikke fyrer.

Gammel 26-11-07, 19:28   #17
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, vi fyrer med ved. Nesten hver dag gjennom vinteren, men det er fordi vi ikke har noen panelovner i stua og det er ganske kaldt når vi står opp. Bor i enebolig fra 1988.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 19:29   #18
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ja vi fyrer med ved.
Gir en deilig varme
Vår ovn er ganske ny, kun et par år gammel og miljøvennlig.

Parafin tør jeg ikke etter at jeg hadde pipebrann og full utblåsing inn i stuen.Flammer og sot.Jentene var alene hjemme (kun 13 og 11 år gamle)
Grøsser ennå ved tanken og priser meg lykkelig for at det endte bra

Gammel 26-11-07, 19:29   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Kjøpe en til ovn kanskje? Ovnen vår har pipe mot soveromsveggen til "voksensoverommet" slik at det varmes litt opp i løpet av sagen. I tillegg varmer den opp resten av leiligheten - vi har en panelovn på kjøkkenet som sjelden brukes, en panelovn på ztjernas rom som står på når det er iskalde netter og en oljeovn på stua som brukes for å holde en minimumstemperatur når vi ikke fyrer.

Ja vi må det, ellers blir jeg innlagt på psyk. Vi skal kjøpe en bedre til å ha i stua, en som varmer mye mer, og så setter vi denne inn på soverommet. Vesla har heldigvis en good og varmende ovn på sitt rom, der er det herlig temperatur.

Vurderer nesten å sette kondenstørketrommelen i stua og la den gå døgnet rundt.

Gammel 26-11-07, 19:30   #20
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi har ikke mulighet til vedfyring, det har jeg aldri hatt sålenge jeg har bodd hjemmefra så jeg savner det egentlig ikke, men jeg kunne godt tenkt meg at vi neste gang vi flytter har mulighet til det. Nå bor vi i studentleilighet så her er det ikke aktuelt.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.