|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Fyrer dere med ved?Det beste med at gradestokken kryper nedover mot null er å kunne begynne å fyre med ved igjen. Det roer ned alle tre, store som små, gjør det koselig inne og gir en deilig varme. Bare synd vi har så liten leilighet at det fort blir så varmt at vi må ta en pause |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi bor i rekkehus, og har en peis i stua som vi ofte bruker på kalde morgener når vi står opp. Vi fyrer med ved, ja...
![]() |
#3 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi bor i 3-mannsbolig, og vi fyrer med ved. Jeg synes som du, Zol, at det er koselig og gir en deilig varme. Når en kommer inn etter en leketur ute i kulda, er det herlig å varme kroppen foran flammene.
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Jeg bor i blokkleilighet og har ikke peis eller vedovn.
![]() |
#7 |
Tankefull
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi fyrer i hovdsak med ved ja.
![]() |
#8 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?
Du får flytte hit. Vi bor også i blokk og har en fantastisk Jøtul ovn som varmer noe helt utrolig |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Ja. Vi har enebolig og kjøpte ny miljøvennlig vedovn for noen år siden.
![]() |
#10 |
Etylbarbital
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi har peis, men vi har ikke innviet den ennå. Det må nok bli en god del kaldere før det blir behov for det i vårt velisolerte hus (nybygget enebolig). Dessuten må vi skaffe en glassplate til å ha foran den for å oppfylle brannforskriftene.
![]() |
#11 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Vi har en ovn, men den brukes ikke så ofte. Grunnen er at den er gammel og veldig lite effektiv. Men nå skal oljekaminen vår snart byttes ut med en pelletskamin, og det gleder jeg meg til. Litt den samme effekten som med ved, bare litt lettere å justere varme og slikt.
![]() |
#12 |
Bare sær
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Det er vedfyringstid nå, ja. Jeg flyr opp og ned i trappen og hiver på ved.
![]() |
#13 |
Nymotens gammeldags
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Ja, fyrer med ved. Det er deilig, bare knitringen i veden varmer utrolig mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
Kjøpe en til ovn kanskje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Ja, vi fyrer med ved. Nesten hver dag gjennom vinteren, men det er fordi vi ikke har noen panelovner i stua og det er ganske kaldt når vi står opp. Bor i enebolig fra 1988.
![]() |
#18 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Ja vi fyrer med ved.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Ja vi må det, ellers blir jeg innlagt på psyk. Vi skal kjøpe en bedre til å ha i stua, en som varmer mye mer, og så setter vi denne inn på soverommet. Vesla har heldigvis en good og varmende ovn på sitt rom, der er det herlig temperatur.
![]() |
#20 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Fyrer dere med ved?Nei, vi har ikke mulighet til vedfyring, det har jeg aldri hatt sålenge jeg har bodd hjemmefra så jeg savner det egentlig ikke, men jeg kunne godt tenkt meg at vi neste gang vi flytter har mulighet til det. Nå bor vi i studentleilighet så her er det ikke aktuelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|