Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Vil ha en FIN regnfrakk..

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 12:05   #1
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vil ha en FIN regnfrakk..

Ikke ala allværsjakke, men mer en type trenchcoat i helplast. Noen som aner hvor man får tak i dette?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 00:59   #2
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha en FIN regnfrakk..

Du skulle bare visst hvor lenge jeg har lett etter regnfrakk! Hvorfor er det så få som har det? En skulle jo tro det var stort behov, jeg merket iallefall behovet da jeg fikk barn & barnevogn! Upraktisk å gå med barnevogn og paraply.

Jeg var spesielt interessert i en utrolig nydelig regnfrakk fra NoaNoa, skikkelig lekker og nostalgisk. Stoppet et par på gata som hadde sånn...men NoaNoa hadde utsolgt. I høst fikk de inn nye, men uten hette og ikke supervanntett.
Ellers har jeg vært nesten overalt og spurt etter regnfrakker, ingen har!

Men så fant jeg redningen min - regnfrakk fra "Blæst" !
Den går nesten til knærne, har hette og er av skikkelig god kvalitet. Helt regntett, sømmene også. Lommene har deilig mykt fleecefor, og stoffet er myk gummi.
Knallrød er min, med sorte detaljer (knapper, snor) og god hette. Den finnes i flere farger. Jeg kjøpte den på Skonnord, Ski Storsenter, kr 1500,- Mye penger, men absolutt verdt det for den som er mye ute med barna osv. Eller vil shoppe uten paraply! Jeg liker ikke regndresser (bukse og jakke)!
Og her fant jeg nettsiden deres:
http://www.citycoat.no/kolleksjon.html

Modellen jeg har er ikke avbildet (har fjorårets).

Denne var kul:

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 07:17   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har også lett i Årevis etter en kul regnkåpe. Det er et marked, noen er bare for treig til å oppfatte det. Det er akkurat som de årene der jeg gikk rundt og lette etter Kule gummistøvler i min størrelse. Så plutselig flommet det over av slike. Noen burde høre litt oftere på meg

(Amelie, den du viste er ikke helt slik jeg vil ha den. Jeg leter etter noe mindre "damete" og litt mer "retro". Tror jeg)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 10:47   #4
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De jeg har sett er enda mindre "regnfrakkaktig". De er mønstret og innsvinget med hette.. Må finne...!

Gammel 20-10-06, 11:01   #5
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article306497.ece

Syns hun her, har et tøft design. Har sett jakken live, og synes den er virkelig fin.

Gammel 20-10-06, 11:06   #6
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article306497.ece

Syns hun her, har et tøft design. Har sett jakken live, og synes den er virkelig fin.

Denne likte jeg... har hun noe nettbutikk?

Gammel 20-10-06, 11:15   #7
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Standard

Vet ikke helt, så nettopp denne reportasjen i avisen. Hun er i vennegjengen til min søster. Kan snakke med søs om dette og finne ut litt. Hun har flere farger på jakkene.

Stod vel at jakkene var blitt solgt i noen butikker, her i Bergen. Du kunne jo ha ringt de, og hørt?

Skal snakke med min søster, men hun er på skolen og ikke hjemme før senere.

Gammel 20-10-06, 11:15   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så en kjempekul en gang, som jeg ikke fatter at jeg ikke kjøpte. Men den kostet nesten 2 laken, og det var i overkant, synes jeg.

Tror det var Diesel eller Miss Sixty? :hjelpsom:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 11:27   #9
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Stort smil

Jeg fikk kjøpe en superbillig av en bekjent - den er ikke helt ulik denne, bare tynnere i stoffet.

Tror merket er Alibi woman.

Gammel 20-10-06, 13:49   #10
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ellers må man bare pløye seg gjennom second hand-butikker eller loppiser.
Evt sette inn annonse, helt sikkert noen godt voksne som har en regnfrakk hengende fra 70-tallet eller tidligere.

Jeg har også sett noen lekre, morsomme regnfrakker på Majorstua. De kostet rundt kr 2000,-.... Men kan ikke huske hva butikken heter. Noen som kan hjelpe meg? Butikken har en "søsterbutikk" som ligger tvers over gaten, der har de interiør-småtteri. Også er det denne klesbutikken da, full av trendy klær/designklær, ganske høy prisklasse.

Det er en parallellgate til Industrigata/Vibes gate, men usikker på hvilken.

Jeg har faktisk vurdert å designe/produsere regnfrakker. Har masse ideer!
Som Zol skriver, jeg lette også lenge etter morsomme gummistøvler, drømte om knallgule med hvit snøring. Fant ikke, men fant noen knall røde fra Tretorn i 2002, i Sverige. De fikk jeg mye skryt av da jeg kom til Norge, av både kjente og fremmede. Ja, så kom rushet av gummistøvler til Norge også...

Er vel bare spørsmål om tid når regnfrakkene i alle slags farger, mønstre og fasonger kommer.

Gammel 20-10-06, 15:25   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Du skulle bare visst hvor lenge jeg har lett etter regnfrakk! Hvorfor er det så få som har det? En skulle jo tro det var stort behov, jeg merket iallefall behovet da jeg fikk barn & barnevogn! Upraktisk å gå med barnevogn og paraply.

Jeg var spesielt interessert i en utrolig nydelig regnfrakk fra NoaNoa, skikkelig lekker og nostalgisk. Stoppet et par på gata som hadde sånn...men NoaNoa hadde utsolgt. I høst fikk de inn nye, men uten hette og ikke supervanntett.
Ellers har jeg vært nesten overalt og spurt etter regnfrakker, ingen har!

Men så fant jeg redningen min - regnfrakk fra "Blæst" !
Den går nesten til knærne, har hette og er av skikkelig god kvalitet. Helt regntett, sømmene også. Lommene har deilig mykt fleecefor, og stoffet er myk gummi.
Knallrød er min, med sorte detaljer (knapper, snor) og god hette. Den finnes i flere farger. Jeg kjøpte den på Skonnord, Ski Storsenter, kr 1500,- Mye penger, men absolutt verdt det for den som er mye ute med barna osv. Eller vil shoppe uten paraply! Jeg liker ikke regndresser (bukse og jakke)!
Og her fant jeg nettsiden deres:
http://www.citycoat.no/kolleksjon.html

Modellen jeg har er ikke avbildet (har fjorårets).

Denne var kul:

De var kjempefine!!

Vet du hvor man får kjøpt dem, bortsett fra på ski?

Gammel 20-10-06, 15:32   #12
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Standard

Pastill: Tror ikke det er noen hjemmeside. Min søster mente at det ikke var det. Har søkt på nett, men finner ingenting, desverre.

Gammel 20-10-06, 15:33   #13
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøsa, her.

Pastill: Tror ikke det er noen hjemmeside. Min søster mente at det ikke var det. Har søkt på nett, men finner ingenting, desverre.

Dumt da! Ikke rart at hun ikke får solgt så mye da..jeg har lett Oslo rundt liksom, og har ikke sett denne.. Jaja.

Gammel 20-10-06, 16:29   #14
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Marimekko har - dyre og kuule!!

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 16:48   #15
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Med marimekko blomster på? Da står jeg over

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 17:52   #16
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Med marimekko blomster på? Da står jeg over

De har uten og tror jeg! Jeg synes blomstene er knallkule, det finnes støvler til også men har ikke råd...

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-06, 18:01   #17
Pastill
Pauset

Standard

De har uten og tror jeg! Jeg synes blomstene er knallkule, det finnes støvler til også men har ikke råd...

Link?

Gammel 20-10-06, 18:02   #18
Pastill
Pauset

Standard

Må bare kommentere hun modellen som er avbildet over her.... jeesses.. solskjerm, bukseløs og REGNJAKKE!

Gammel 20-10-06, 20:07   #19
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De var kjempefine!!

Vet du hvor man får kjøpt dem, bortsett fra på ski?

Ganske fet forhandlerliste!

http://www.citycoat.no/forhandler.html

Gammel 20-10-06, 20:10   #20
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Standard

Mm, de kostet kr 2000,- i fjor.
De jeg så hadde ikke hette engang, men var lekre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:32.