Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 09:23   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Jeg har scrappet et kort for min mor.
Det er sjefen hennes som skal få det som takk for at hun holder årets julebord i år igjen.
Så kortet blir fra alle ansatte på SFO hvor min mor jobber.

Mamma lurte på hvor mye jeg skulle ta for kortet..
Men jeg aner ikke, har aldri solgt et kort før-

Så jenter, kan dere hjelpe meg å sette en pris.

Kan jo si litt hva som er i kortet og ca pris pr ting.

3 12x12 ark 8.50 kr pr stk
3 bilder printet ut på canon fotoark, ca 2 kr pr bilde.
1 stor blomst 30 kr
1 marihøne charms 5 kr
1 bok charms 5 kr
1 ord i treverk 3 kr
bånd ca 10 kr
4 Eylets 2 kr
smykkesten i plast 50 øre
fotoark til stikkord 2 kr
1 Monogram bokstav 3 kr

Ellers har jeg brukt kalkstempel for å gjøre kortet "gammelt" i kantene og stempel.
Lim

Brukte ca 4.5 timer på jobben.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_8809.jpg (163,5 KB, 167 visninger)
Filtype: jpg IMG_8807.jpg (59,8 KB, 166 visninger)
Filtype: jpg IMG_8805.jpg (68,0 KB, 161 visninger)
__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:27   #2
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Så fint det var. Synes kanskje kr 150 siden det er såpass mye på det?

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:28   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Hva du kan ta aner jeg ikke, men det var skikkelig flott!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:29   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Utstyr til kr. 84,- og 4,5 timers arbeid.
Minst kr. 200,- mener jeg du bør ta

Da er din timepris svært lav

Det var utrolig flott kort

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:30   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Det var kjempefint! Synes du ihvertfall må få 150 for det.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:32   #6
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Enig med Angelique - minimum 200, kanskje opp mot 300. Litt avhengig av hvor mange som skal være med og betale og hva de har hatt av forventninger på forhånd. Ikke så lett å sette en pris på sånt i ettertid.

Men nå er ikke jeg erfaren med salg og prissetting, bare opptatt av at håndarbeid og kvalitet ofte koster en del.

Stilig kort forresten!

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:34   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Kjempefint kort!
Som Angelique foreslår skal du ha for materialene, timesprisen for håndarbeide er som regel ganske lav. Nøyaktig hva vet jeg ikke riktig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:36   #8
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Siden det er for moren din så syntes jeg 200kr er nok. Hadde dette derimot vært for en ukjent, så ville jeg tatt mer.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:49   #9
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Nydelig kort! Du er virkelig flink

Men for å være helt ærlig; hadde jeg laget det til min mor (jeg driver med scrapbooking og kortlaging og vet hvor mye tid som går), så hadde hun ikke behøvd å betale for det.
Kortet er verdt mye, men hos oss gjør vi hverandre sånne tjenester uten at vi tar noe for det.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:02   #10
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Opprinnelig lagt inn av Knerten, her.

Nydelig kort! Du er virkelig flink

Men for å være helt ærlig; hadde jeg laget det til min mor (jeg driver med scrapbooking og kortlaging og vet hvor mye tid som går), så hadde hun ikke behøvd å betale for det.
Kortet er verdt mye, men hos oss gjør vi hverandre sånne tjenester uten at vi tar noe for det.



Samme her...Lagde et gasnke likt kort til mine besteforeldres gullbryllup for et par md siden, og det var fra hele familien.Men jeg tok ikke noe for det...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:03   #11
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Når det er fra en selv også så syntes jeg det stiller seg anderledes enn om man gjør det utelukkende for noen andre.
Jeg syntes de skal dekke materialkostnadene i allefall. Det er ikke riktig at M skal gå i tap.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:17   #12
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Når det er fra en selv også så syntes jeg det stiller seg anderledes enn om man gjør det utelukkende for noen andre.
Jeg syntes de skal dekke materialkostnadene i allefall. Det er ikke riktig at M skal gå i tap.

Det er jeg enig i.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:20   #13
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

|2|fwd

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:21   #14
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Når det er fra en selv også så syntes jeg det stiller seg anderledes enn om man gjør det utelukkende for noen andre.
Jeg syntes de skal dekke materialkostnadene i allefall. Det er ikke riktig at M skal gå i tap.

Helt enig.
Hadde jeg klart å lage et så fint kort og kun skulle lagd det for min mor, skulle hun selvsagt sluppet å betale for det.
Syntes saken stiller seg ganske anderledes når alle de ansatte inklusive moren som skal gi det bort.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:27   #15
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Hadde jeg laget det til min mamma hadde jeg ikke krved mer enn det som var den faktiske prisen for materialene. (Selv om hun skulle gi det bort sammen med andre.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:54   #16
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.856
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Det er veldig stor forskjell på å gjøre noe slikt for moren sin privat og å gjøre det for moren sammen med andre, synes jeg. Hvis de f.eks. er 10 personer, blir det jo bare 20 kroner på hver med en pris på 200 kr. Jeg synes det er en selvfølge at de må betale for materialkostnader, i alle fall.

Flott kort!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 11:20   #17
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Kjempefint kort!

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 11:50   #18
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

De er 16 stk som skal gi det til avdelingslederen.
Hadde moren min bedt meg om å lage kort til en nær venn eller familiemedlem fra kun henne, da pleier jeg ikke å ta noe, det har jeg gjort mange ganger.

Er redd for å ta for mye og jeg da......Disse folkene på jobben har sett arbeidet mitt tidligere da min mor har hatt med seg albumet jeg laget til henne på 50 års dagen og vist det til halve skolen, så dette var et oppdrag egentlig for alle.

Mamma sa til de andre at hun kunne spørre meg.

Jeg tar å spør henne om det er bare hun eller om de alle skal gå sammen om det før jeg bestemmer meg...

Takk for råd-

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:21   #19
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Jeg får dekket kostnadene garantert, mamma skulle snakke med jentene..

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:27   #20
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kan jeg ta for dette kortet?

Skikkelig flott kort, men jeg vil si at jeg personlig aldri ville betalt 200 kr for et kort. Ikke 150 kr heller.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no