Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dere med tenåringsgutter i hus ... Hva er julepyntede klær?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-07, 20:59   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere med tenåringsgutter i hus ... Hva er julepyntede klær?

Min straks fjortis går helst i slitte dongeri eller treningsbukse og palestinaskjerf til enhver anledning. Jeg har gitt opp å legge meg for mye borti hva han har på seg til daglig. Men på anledninger som julaften og 17. mai er jeg nok skikkelig gammeldags ... Jeg vil at han skal pynte seg.

Men kombinasjonen det at han ikke vil pynte seg og at jeg overhodet ikke finner pene bukser i butikken er jo helt umulig! Han er dessverre for liten til å bruke voksenstørrelse i bukser. Hvor finner jeg penere bukser i str. 14 år, egentlig? Er det noen som har link til en nettbutikk kanskje?

Gammel 30-11-07, 21:04   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere med tenåringsgutter i hus ... Hva er julepyntede klær?

Kan han ikke dra å kjøpe seg klær på egen hånd da? Hvis du sender med ham penger og sier at han må finne noe som ser pent ut? Han vet sikkert hvor han finner forskjellig typer klær.

Mulig han ikke kommer hjem med klær du kaller penklær, men det er vel kanskje bare sånn man må regne med når de er så gamle?

Gammel 30-11-07, 21:06   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Butikker som selger dresser til voksne har vel ofte (ihvertfall i forbindelse med konfirmasjonssesongen) ihvertfall dresser i små størrelser, kanskje de har bukser også?

Jeg kjøpte akkurat fine innsvingte speilfløyelsjakker til mine tenåringsgutter, de liker egentlig å pynte seg litt til spesielle anledninger. Jakkene falt heldigvis i smak, så jeg regner med at de blir brukt til jul med mer eller mindre pyntet tilbehør. Ellers har vi et utvalg dresser fra konfirmasjoner å ta av for fjortenåringen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:28   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Han kan ikke kjøpe noen nye jeans og ha skjorte til? Eller blir det forlite pyntet?

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:30   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her går de i nye bukser (mørk dongeri) og ei pen skjorte.

Gammel 02-12-07, 20:34   #6
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

M har brukt ny dongeribukse og en skjorte.
De siste årene har han faktisk også brukt mye dress, i hvertfall til jul.

Jeg liker også at alle pynter seg og spesielt til jul og 17. mai, tidligere brukte jeg bunad til disse anledningene og da måtte familien stå i stil!

Gammel 02-12-07, 20:34   #7
Frantzen
Passiv

Standard

Gutten min på 14 syns alt annet enn dress er ubrukelig ved høytidelige anledninger, så her må det forhandles andre veien - kan ikke drive og kjøpe dress hvert år

Ellers er det ikke uvanlig å gå i pen olabukse med skjorte til, kanskje med en v-genser over? Det fins vel også endel tøffe cardigans (heter det det? Type dressjakke?) som er til penbruk.

Sist redigert av Frantzen : 02-12-07 kl 21:21. Årsak: Total feilformulering. Sa jo det motsatte av det jeg skulle si, jo!
  Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:42   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får på han en jeans (og den er ikke nødvendigvis pen) og en grei nok skjorte. Det er alt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 20:59   #9
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg ville også inngått et kompromiss med en ny jeans og en skjorte til. De er jo ganske fine da, og jeg vet med meg selv hvor viktig det er å føle seg vel i det jeg har på meg. Tror nok ikke jeg hadde brukt mye energi på å dytte fjortisgutta ned i en penbukse de selv avskyr å ha på seg.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 21:29   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Min gutt på 13 år liker også å pynte seg.
Han har dress som skal brukes julaften og 1.juledag.
Til litt mindre høytidlige anledninger bruker han pen marineblå bukse og skjorte.

Gammel 02-12-07, 21:31   #11
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Min prepubertale 11 åring vil gjerne trekke i dress, og det er ikke noen mellomting mellom saggebukse og dress.

V-genser er i alle fall helt uaktuelt her i huset. Da han gikk i bursdag på fredag hadde han tatt på seg en hel og ren dongeribukse og en kortermet, kul skjorte.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 21:47   #12
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

La ham få pynte seg som han selv føler er pent nok. Da har du hvertfall berget husfreden.

15åringen min tar på seg dongeribuksa, skjorte, slips og dressjakke når han skal pynte seg. Han fikk dress til konfirmasjonen sin i år, så det kan godt hende han vil ha på den i jula.

Gammel 02-12-07, 21:52   #13
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror faktisk fjortisen min vil "godta" pen dongeri og skjorte. Kanskje jeg får overtalt han til å droppe palestinaskjerfet til julemiddagen også.

Takk for tips alle sammen!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.