Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg ammer min 7-åring!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-06, 17:21   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ammer min 7-åring!

Ja, det heter en dokumentar på TVNorge på søndag. Jeg så nettopp teaseren og er litt sjokkert.

Så da passer det jo fint å diskutere hvor lenge det er sosialt akseptert å amme? Og er den grensen ok, eller burde vi alle ammet til barna var godt oppi skolealder?

Dere skjønner sikkert at jeg ikke er for amming noe særlig lengre enn maksimalt 2 årsalder. Når ungene kan lette på genseren og si takk for maten er grensen gått i mitt hode iallefall.

http://www.tvnorge.no/index_program_...rogram=3987874

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:23   #2
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Gleder meg til dokumentaren.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:27   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.


Dere skjønner sikkert at jeg ikke er for amming noe særlig lengre enn maksimalt 2 årsalder. Når ungene kan lette på genseren og si takk for maten er grensen gått i mitt hode iallefall.

Det kunne jenta mi leeeenge før ho var 2 år, men ho fikk til ho var to forde. Noen prater tidligere enn andre så jeg syns det blir litt feil å sette grensa ved når de kan prate.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:29   #4
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Det kunne jenta mi leeeenge før ho var 2 år, men ho fikk til ho var to forde. Noen prater tidligere enn andre så jeg syns det blir litt feil å sette grensa ved når de kan prate.

Ikke sant? Jeg vet om ettåringer som løfter opp genseren og sier "pupp", så jeg har aldri skjønt de som setter grensen når barnet kan snakke.

Jeg synes det er helt greit å amme en 7-åring, men jeg tror min grense går litt før.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:32   #5
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Okei. Jeg formulerte meg uklart. Jeg mente ikke bokstavelig talt at idet ungen kunne snakke, så var det slutt. Det jeg mente var at grensen går lenge før 7 år, men at jeg ikke har noen definitiv alder å slenge ut.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:33   #6
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er helt greit å amme en 7-åring, men jeg tror min grense går litt før.

Så du ville ikke blitt forbauset eller brydd dersom nabojenta på 7 år kom rasende opp trappa til sin mor, svett etter å ha spilt slåball ute, slenger seg ned i sofaen, sender en sms og spør om litt pupp?

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:33   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Gleder meg til å se dokumentaren.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:35   #8
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Å amme en sju åring er for meg helt galt. En syv åring trenger ikke morsmelk, og den nærheten man får ved amming kan man gi på andre måter. Hva andre gjør får selvsagt bli opp til dem, men for meg går grensen et sted rundt to års alderen.

Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:37   #9
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg er vel ikke helt på hjemmebane i denne diskusjonen akkurat, men jeg kaster meg uti for det. Mine to barn har fått morsmelk i hhv 3 og 0 mnd, så jeg har aldri hatt noe voldsomt fokus på amming. Men jeg synes vel kanskje at 2 år får være absolutt maks. Større barn enn det som ammes blir for meg litt merkelig, og en 7-åring er i mitt hode direkte ekkelt.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:39   #10
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

7 år? Det er ekkelt! Barnet går da i andre klasse på skolen! Fy så ekkelt!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:47   #11
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

I mine øyne er ikke amming ekkelt uansett. Det kan, etter en viss alder, kanskje være upassende - men ikke ekkelt. Jeg syns ikke det er opp til meg å bestemme eller gjøre meg opp en mening om når andre skal slutte å amme barna sine - det tror jeg den enkelte mamma og den enkelte familie klarer helt selv.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:01   #12
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Det finnes da ikke ekkelt i det hele tatt. Uvanlig, ja. Oppsiktsvekkenda, ja.
Men aldri ekkelt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:02   #13
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Jeg får vente å se på dokumentaren.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:02   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Så du ville ikke blitt forbauset eller brydd dersom nabojenta på 7 år kom rasende opp trappa til sin mor, svett etter å ha spilt slåball ute, slenger seg ned i sofaen, sender en sms og spør om litt pupp?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:02   #15
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Det som passer for noen, passer ikke for andre. Det er mitt utganspunkt.

Når jeg nå hører om en 7åring som blir ammet, så tenker jeg umiddelbart på at de behovene som et barn på 7år har fint kan dekkes på andre måter enn å la barnet få pupp. Da tenker jeg både ernæringsmessig sett og også rent omsorgsmessig.

Jeg er takknemmlige for at jeg har kunnet amme mine fem barn lenge og vel alle fem. At jeg ammet mine tvillinger i 2 år og 8md, ble for noen "upassende", men for oss var det flott. Det holdt for oss på den tiden...

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:04   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Grenser pokker meg til incest.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:06   #17
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Grenser pokker meg til incest.

Dust.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:10   #18
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Grenser pokker meg til incest.

Ja faktisk helt enig! Dette er ekkelt!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:12   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Opprinnelig lagt inn av amor, her.

Det som passer for noen, passer ikke for andre. Det er mitt utganspunkt.

Når jeg nå hører om en 7åring som blir ammet, så tenker jeg umiddelbart på at de behovene som et barn på 7år har fint kan dekkes på andre måter enn å la barnet få pupp. Da tenker jeg både ernæringsmessig sett og også rent omsorgsmessig.

Jeg er takknemmlige for at jeg har kunnet amme mine fem barn lenge og vel alle fem. At jeg ammet mine tvillinger i 2 år og 8md, ble for noen "upassende", men for oss var det flott. Det holdt for oss på den tiden...

Har ingenting med tråden å gjøre, men herregud for noen deilige jenter du har! Helt nydelige er de!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 18:12   #20
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg ammer min 7-åring!

Alvorlig talt. Hvordan i alle dager kan dette minne om incest?!?!
Jeg er faktisk litt misunnelig på de som klarer å amme lenge. Selv om 7 år hadde vært i drøyeste laget, selv for meg.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no