Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Stopping av ull

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-07, 10:11   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Stopping av ull

Mener jeg så en tråd om det nylig, men jeg klarer ikke finne den igjen. Mye av ulltøyet her i huset (nevner ikke merke ) har fått små irriterende hull. De på knærne av longser er kanskje ikke til å unngå?

Det jeg lurer på er om det er mulig å stoppe/sy hullene eller om de rakner mer? Er maskin eller håndstopping best?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 10:59   #2
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stopping av ull

Vårt ulltøy fra Janus, fikk små hull på de merkeligste steder. Jeg klagde, og fikk nytt, alt sammen.

Bortsett fra det, har jeg bare snurpet sammen de små hullene for hånd, hverken pent eller gjort med flid, men det funker.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 11:58   #3
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Stopping av ull

Pass på at longsene er store nok, eller litt for store heller, da blir de ikke "dratt i" om barnet sitter på knærne.
Jeg har aldri hatt et eneste hull i ulltøyet til avkommet som bor i kunn ull nærmest hele året, så jeg aner ingenting om stopping

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 12:39   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stopping av ull

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Vårt ulltøy fra Janus, fikk små hull på de merkeligste steder. Jeg klagde, og fikk nytt, alt sammen.

Du gjorde det ja? Den ene longsen med hull på knærne er årets Janus. Og den har vi ikke brukt mye engang - og den er kun håndvasket. I fht at all klaging hos Nøstebarn ikke fører frem tenkte jeg kanskje det var nyttesløst hos Janus også, men da prøver jeg.

Ingen som vet om jeg kan stoppe de det allerede er hull i? Jeg får litt vondt av å kaste slikt. Det er jo "nytt" tøy.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-07, 13:23   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stopping av ull

Jeg har sydd hull på både nøstebarn og Janus. Jeg bare sørger for at jeg ikke snurper, men begynner ytterst langs hullkantene og jobber meg innover. Og så sørger jeg for å hekte meg inn på alle løse masker, og så syr jeg litt lengre inn også for så sikre meg mot fremtidig rakning i tilfelle jeg har glemt en maske. Man trenger sikkert ikke være så nøye, men det er nå slik jeg er, og slik jeg gjør det, og har hatt hell med det.

Jeg klippet forresten opp Janussokkene til storebror som det var hull i, og sydde lapper på knærne på nøstebarnstrømpebuksen til lillebror denne uken. Det ble veldig stilig om jeg skal si det selv.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no