|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() The Golden CompassNeste uke kommer Det gylne kompasset og jeg gleder meg virkelig til å se den. Elsker sånne filmer.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: The Golden Compass.Jeg også!! |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: The Golden Compass.Det skal jeg også - om jeg så må gå alene. Forresten - det er vel ikke så farlig |
![]() |
![]() |
#5 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: The Golden Compass.Jeg også. Jeg har lest boken, men mens jeg leste den tenkte jeg hele tiden at det kom til å bli en ypperlig film med masse kule CGI-effekter. Og det blir det vel også ...
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: The Golden Compass.Jeg gleder meg også. Jeg er snart ferdig med den siste i trilogien. Ellers applauderer jeg glitrende casting!
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: The Golden CompassJeg er i ferd med å glefse i meg bøkene akkurat nå, og de er strålende. Jeg regner med at jeg skal se filmen også, med mindre det kommer sterke advarsler fra pålitelig hold om å la være.
![]() |
#10 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: The Golden CompassJeg er litt skeptisk. Det var et eller annet med bøkene som jeg ikke likte. Men jeg kan ikke forklare hva det var, så det kan godt være filmen(e?) er bra. Jeg fikk litt den samme følelsen som med Narnia-bøkene, det var bare noe med stilen som var irriterende
![]() |
#11 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: The Golden CompassJeg får nok ikke sett den på kino, men jeg har akkurat bestilt bøkene fra Amazon, så jeg skal da få dem med meg i jula jeg også.
![]() |
#12 |
trøtt
|
![]() Sv: The Golden CompassJeg håper å få sett filmen, men er da avhengig av at husbonden er hjemme med lillebror. Jeg leste bøkene for en del år tilbake, men får kanskje finne dem frem igjen. Jeg likte bøkene godt forresten.
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: The Golden CompassMin fantasy-elskende 14-åring har allerede planlagt kinobesøk med kompisen. |
![]() |
![]() |
#14 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: The Golden CompassDen skal jeg også se
![]() |
#15 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: The Golden CompassVi skal se den på onsdag. Lurer på om jeg skal ta med femåringen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: The Golden Compass
Den har fått elleveårsgrense, og det står i vurderingen fra Medietilsynet at den har fått såpass lav grense fordi det så åpenbart er en eventyrfilm - det tyder på at den egentlig er voldsommere/skumlere enn aldersgrensen tilsier. Jeg kommer absolutt ikke til å vise den for femåringen min (selv om han er litt snurt over det, og studerer plakatene på T-banen grundig hver dag
![]() |
#18 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: The Golden CompassVi skal se den til storebrors 10 års bursdag på fredag. Han, meg og 6 venner i alderen 8,5 til 12 år. Gleder meg veldig, selv om jeg ikke er til fantasy ellers. Men når Nicole Kidman er med, må jeg jo nesten bare...
![]() |
#20 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: The Golden CompassJeg syns det er facinerende at så mange later til å synes det er greit å ta med yngre barn på filmer med 11-års grense, spesielt i de tilfellene der Meditilsynet, som virker dyktige og grundige innenfor sitt fag, gjør det klart at filmen er spesielt uegnet for barn under 11 år (hvilket de egentlig kunne la være å si, siden jo det er det 11-års grense betyr). Dette er ikke ment som et angrep på de som syns det er greit å ta med yngre barn; jeg går ut fra at de som gjøre dette vurderer egentheten for sine barn selv, og jeg ønsker uansett at de lovfestede aldersgrensene skal fjernes i sin helhet, og at foreldre skal få vurdere hva barna får lov til se, også på kino. Men oppfatningen om at det er greit å ta med yngre barn later til å være svært utbredt, og det står for meg i en interessant kontrast til den tabloide sensurhungeren som rett som det er viser seg i forbindelse med kulturelle ytringer med seksuelt eller voldelig innhold. Men det er vel gjerne ikke de samme som fremfører denne, og uvitenheten om lover og forskrifter på området er jo også stor (det er f.eks ikke lov til å ta med noen under 8 år på en film med 11-års grense), men det skyldes nok først og fremst at lovverket er rotete og ulogisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|