|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oversettelse av meny (dansk)Kan noen oversette denne til norsk og forståelig? Ikke-gourmet-utrykk-bevandret (hvis det er det det er) som sjelden spiser ute, og ihvertfall ikke i danmark, så det er endel ord her jeg sitter fast på. Ja, forretten (blomkålsuppen) forstår jeg hele av forresten ![]() Vegetar Menu Blomkålssuppe med asparges og gulerodssorbet * Anretning med fire vegetariske smagsoplevelser Chevre chaud med ovnbagt, muskatkrydret græskar Smørristet sandwich med ovnbagte artiskokker Fyldte piquillos Porcheret æg med trøffel Til dette serveres brød og madmuffins ** Smørstegt rodfrugteterrine serveret med jordskokker og søkoral Serveres med en variation af kikærter *** Wallmans Dessertplatte Gateau med tre strukturer: Chokoladeganache med biscuit fondant og hasselnøddemousse Petit Four af ananas og limecreme Serveres med lakridsdrys og mangogelé
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Oversettelse av meny (dansk)
Kan noen oversette denne til norsk og forståelig? Ikke-gourmet-utrykk-bevandret (hvis det er det det er) som sjelden spiser ute, og ihvertfall ikke i danmark, så det er endel ord her jeg sitter fast på. Ja, forretten (blomkålsuppen) forstår jeg hele av forresten ![]() Vegetar Menu Blomkålssuppe med asparges og gulerodssorbet * Anretning med fire vegetariske smagsoplevelser Chevre chaud med ovnbagt, muskatkrydret græskar Chevre chaud= geitost Smørristet sandwich med ovnbagte artiskokker Fyldte piquillos Porcheret æg med trøffel Posjert egg er egg knekt i en gryte med vann og kokt med edikk så det ikke blir misfarget. En avansert form for bløtkokt egg altså. Til dette serveres brød og madmuffins ** Smørstegt rodfrugteterrine serveret med jordskokker og søkoral Terrin er som en paté, vet ikke hva definsjonsforskjellen på terrin og paté er. Jordskokker er en rotfrukt i slekt med poteten, mild og fin egensmak. Serveres med en variation af kikærter *** Wallmans Dessertplatte Gateau med tre strukturer: Gateau er fransk for kake Chokoladeganache med biscuit fondant og hasselnøddemousse Ganache er sjokolade og fløte tror jeg Petit Four af ananas og Petit Four er små, søte lekkerbisker som serveres til kaffen. Type konfekt, marengs etc, ofte i kunstferdig utførelse Serveres med lakridsdrys og mangogelé |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Oversettelse av meny (dansk)Takk
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Re: Sv: Oversettelse av meny (dansk)
|
![]() |
|
|