Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Luktfjerner for sofa?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-12-07, 18:40   #1
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Ulykkelig

Luktfjerner for sofa?

Hjelp!!!! Vi hadde besøk på søndag, og noen hadde svært mye og svært sterk parfyme på seg. Denne har satt seg noe skikkelig i sofaen Og fy som det stinker ennå, 2 dager etter. Sterk gammel-dame paryme. Har forsøkt å lufte putene og lufte stua, men blir ikke kvitt det fra den plassen vedkommende satt.

Jeg reagerer VELDIG på alt av lukter og klarer ikke å sitte i sofaen. Blir kvalm av stanken.Selv mannen som ikke bryr seg så mye, klager over lukten.


Hva kan man gjøre med dette??? Må bli kvitt lukten så snart som mulig.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 18:43   #2
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Luktfjerner for sofa?

Hvilken type stoff er sofaen av da? Er det stoff som tåler vaskemidler. Isåtilfelle så ville jeg ha tatt en våt klut dynket med vaskemiddel, og vakset godt av, og så lagt puten til tørk på f,eks varmekablene på badet.

Lykke til

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 18:57   #3
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Luktfjerner for sofa?

Det er stoff. Tror det skal gå greit å tørke av. Værre med å få det til å tørke.Problemet er at det stinker av sittedelen (som er hel) ende-delen OG ryggputen. Skulle ikke vært mulig å dynke på Så mye parfyme?

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 19:18   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Luktfjerner for sofa?

Spray med x-it? Prøv på en ikke-synlig del av sofaen først.

Eller ta putene ut og la de ligge ute et døgn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 19:35   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Luktfjerner for sofa?

x-it tar knekken på mye, kanskje også den literen med parfymen som har havnet i sofaen din?

Signerer også forslag om å legge putene ute et døgn eller to.

Så utrolig kjedelig å få en sånn bi-effekt av et besøk.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 19:47   #6
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Luktfjerner for sofa?

Uff, du har min fulle sympati. Jeg har hatt en slik opplevelse jeg også.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 20:14   #7
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Luktfjerner for sofa?

Jeg må visst finne tak i X-it i morgen. Vanlig matbutikk?
Har hatt de putene som kan flyttes ute i kulden en god del timer. Men de lukter like ille med en gang de kommer inn i varmen igjen .

Takk for svar!


(Og så må jeg finne en skånsom måte å fortelle at parfymedosen med stort hell kan reduseres med 99% )

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-07, 21:25   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Luktfjerner for sofa?

Opprinnelig lagt inn av B@mbi, her.

Jeg må visst finne tak i X-it i morgen. Vanlig matbutikk?
Har hatt de putene som kan flyttes ute i kulden en god del timer. Men de lukter like ille med en gang de kommer inn i varmen igjen .

Takk for svar!


(Og så må jeg finne en skånsom måte å fortelle at parfymedosen med stort hell kan reduseres med 99% )

Vanlig dagligvare ja!

Du får si til henne på en pen måte at det er en grunn for at parfyme selges i små flasker, og ikke hele liter

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no