|
|||||||
| Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Et alternativ?Kan man si at man bare har et alternativ?
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Et alternativ?Jeg skulle til å si at nei, man må si at man bare har ett alternativ, men så så jeg at det ikke var det du spurte om.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et alternativ?Det er vel mer riktig å si "Jeg har intet alternativ..." |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Shake it out!
|
Sv: Et alternativ?
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Ikke sant? Men her var det altså ETT (
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Prøvd å oversette til engelsk i hodet? Det er veldig lett å høre forskjell på når det skal være "one" og når det skal være "a(n)". "We only have one opportunity" -> "Vi har bare ett alternativ".
|
|
|
#7 |
|
Går stille i dørene
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Et alternativ?:bonk: Jeg oversatte min egen setning feil - jeg satt og tenkte så veldig på dette alternativet, og så havnet det inn der. Burde kanskje heller ha valgt et engelsk ord som faktisk oversettes til et intetkjønnsord, ja.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et alternativ?Takk for en god måte å tenke på, å bruke engelsk faller seg vedlig naturlig for meg så da fikser jeg kanskje et og ett fremover? Det hadde vært deilig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Et alternativ?Men kan man avslutte en tale med :"Da står vi igjen med bare ett alternativ"?
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Her var også situasjonen at man i utgangspunktet hadde hatt mange alternativ, men nå altså alle unntatt dette ene luket bort. Og for meg så det helt rart ut med en foil med "bare ett alternativ for x".
|
![]() |
|
|