Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julebord med jobben; med eller uten partner?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Julebord med eller uten partner
Med partnere 33 32,67%
Uten partnere 52 51,49%
Liker ikke julebord 5 4,95%
Annet 11 10,89%
Deltakere: 101. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 22:16   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebord med jobben; med eller uten partner?

Jeg har i de siste årene vært ansatt i et firma som arrangerer julebord med ansatte og partnere. Det har vært veldig hyggelig og jeg har i disse årene skrytt rundt om at jeg liker den tradisjonen.
Så kom invitasjonen i år og nå var det kun for ansatte! Det endte med at jeg droppet hele julebordet.

Hva liker dere best? Julebord kun for ansatte eller for ansatte med partner?

Gammel 09-12-07, 22:18   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?

Med partner.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:18   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns begge deler kan være gøy. I år har vi julebord med partnere, men vi jobber i samme firma så vi tar følge uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:18   #4
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uten partner.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:19   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker med partner, men det har aldri blitt arrangert med partner på min arbeidsplass. Mannens jobb har hatt med partner et par ganger, men så begynte alle å skille seg og etter det så endret flertallet oppfatning og ville heller ha en finere middag uten partner enn en litt rimeligere middag med partner. :fanken:

Gammel 09-12-07, 22:20   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Synes det er en fin annledning for partneren til å bli kjent med de partneren jobber med. På min manns avdeling sliter vi med å få noen av gutta til å komme fordi det er en "par" ting. Men nå har jeg presset på i noen år gjennom min mann og det begynner å komme seg.

De har kvelder gjennom året uten partner hvor de blir bedre kjent med hverandre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:21   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hører med til historien at jeg bor sammen med en mann som kan være svært sjalu, derfor har julebord med partner vært et godt alternativ for meg. I tillegg synes jeg det blir litt mye jobbprat på slike fester med bare ansatte.

Gammel 09-12-07, 22:22   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er hyggeligst med partner. Vurderte å stemme "Liker ikke julebord" siden vi ikke skal på julebord i år.

Gammel 09-12-07, 22:26   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannens jobb har med partnere og det er ok synes jeg. Jobben min har uten partner og det er også helt greit. Det er to helt ulike bransjer og festene er ulike. Mannens julebord er 100% finansiert og kjører høys til. På jobben min betaler man selv og det er mer uformelt.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 22:27   #10
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg foretrekker julebord uten partnere, for jeg synes mye av poenget er å ha det hyggelig og bli bedre kjent med kollegene sine, ikke å tørrprate med ektefellene deres. :hater bordkort og ukjente kavalerer:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:14   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebordet på jobben er uten partnere.

Jeg har som regel min partner der allikevel, for vi jobber for det samme konsernet (men det er ikke alltid at datterselskapene våre har julebord sammen).

Gammel 09-12-07, 23:15   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det avhenger veldig av jobben.

Jeg underviste noen år på en privat skole. Da var alle kolleger sjelden samlet ellers, og det var veldig greit at det ikke var med partnere. I andre tilfeller hvor en jobber mye osv, kan det være veldig viktig for partnere å treffe kolleger og få et ansikt til navnet.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:16   #13
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Våre jobber har begge julebord uten partnere. Jeg synes det er helt strålende. Da kan jeg bruke tiden til å bli bedre kjent med kollegaer som jeg ikke får snakket så mye med i hverdagen, ha det moro med de jeg kjenner godt fra før, og slippe å bekymre meg for at mitt følge har det bra og alltid har noen å prate med.

Vi har i tillegg årsfest i februar med partner, så det behovet dekkes også for de som ønsker å ha med partner.

Gammel 09-12-07, 23:21   #14
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg jobber i fylkeskommunen, og der er det uten partnere. Klart best, det blir flere skandaler på den måten.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:22   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Kan ikke fordra julebord.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:27   #16
Hippie
Energisk

Hippie sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

For meg er det ett fett. Har jobbet steder det har vært med og uten.

Skjønner at det kan være ok for partnere å være med da. Kanskje spesielt i bransjer der det jobbet MYE. Greit å se hvem det er mannen/kona di tilbringer all tiden sammen med. Og ok å bli kjent med kollegaene.

Jeg har ingen partner selv, men i år har jeg med meg bestekompisen min.

Men, for å svare. Ingen betydning om det er med eller uten. Artig er det uansett.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:33   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker det best uten parntere. Det er meg revnende likegyldig å feste med mannen til hun på regnskap eller kona til personalsjefen. Det er jo ikke dem jeg jobber med. Julebord med partnere ødelegger etter min mening en god fest fordi stemningen og kulturen blir annerledes. Alle blir så opptatt av å ta vare på sine partnere og være høflig med andres partnere at man ikke får festet sammen eller pratet sammen som man pleier. Det blir en annen stemning.

Jeg syns dog det kan være koseligere å ha små tilstelninger med partnere dersom man er færre ansatte, eller man er så få at man har oversikt og tildels kjenner partnerene. Eller at man en sjelden gang tar de med på ting slik at de hjemme vet hvem man jobber sammen med.

Dessuten ser jeg mannen min hver eneste dag, jeg MÅ ikke han med på fest.

Gammel 09-12-07, 23:39   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Min ene jobb har vi aldri hatt med partnere, det ville vært veldig unaturlig der også igrunn.
Den andre jobben min er i et privat helsefirma, der er det med partnere. Mannen min hadde ikke noe ønske om å bli med, han kjenner jo ingen der. Jeg valgte å dra alene som de fleste andre der.

Gammel 09-12-07, 23:43   #19
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har i alle år vært vant til julebord uten partner, jobbet i et stort konsert der det er uaktuelt å spandere på hundrevis av partnere, og da er det delt opp innad også.
Det har alltid vært gøy, en skikkelig fest med gode kollegaer, og det har aldri blitt for mye jobbprat, eller så mye som jeg gidder selv. De fleste er interessert i en ordentlig fest, fine kjoler, god mat og masse drikke.
I år har jeg byttet jobb og vi var to avdelingskontorer som hadde julebord med partnere. En ny opplevelse. Det var vel så bra det, koselig å møte partnere til de andre, noen hadde man mer til felles med enn andre og mannen min fikk se hva slags folk jeg jobber med. Så det var vel så bra.
Men jeg hadde aldri i verden takket nei fordi det ikke er med partnere.
Jeg stemte annet, da jeg velger begge deler like gjerne.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-07, 23:43   #20
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg foretrekker julebordet uten partnere. Jeg kan fort bli litt ubekvem i sånne settinger når det er mange ukjente personer, og så slipper jeg å passe på at mannen trives og har det bra.

Forresten: Jeg ville gjerne hatt ham med hvs det hadde vært typen julebord der man tar en hotell-weekend.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.