|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Julebord med eller uten partner | |||
| Med partnere |
|
33 | 32,67% |
| Uten partnere |
|
52 | 51,49% |
| Liker ikke julebord |
|
5 | 4,95% |
| Annet |
|
11 | 10,89% |
| Deltakere: 101. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ctrl+z
|
Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg har i de siste årene vært ansatt i et firma som arrangerer julebord med ansatte og partnere. Det har vært veldig hyggelig og jeg har i disse årene skrytt rundt om at jeg liker den tradisjonen.
|
|
|
#2 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Med partner. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Etylbarbital
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg foretrekker med partner, men det har aldri blitt arrangert med partner på min arbeidsplass. Mannens jobb har hatt med partner et par ganger, men så begynte alle å skille seg og etter det så endret flertallet oppfatning og ville heller ha en finere middag uten partner enn en litt rimeligere middag med partner. :fanken:
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Synes det er en fin annledning for partneren til å bli kjent med de partneren jobber med. På min manns avdeling sliter vi med å få noen av gutta til å komme fordi det er en "par" ting. Men nå har jeg presset på i noen år gjennom min mann og det begynner å komme seg. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ctrl+z
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Det hører med til historien at jeg bor sammen med en mann som kan være svært sjalu, derfor har julebord med partner vært et godt alternativ for meg. I tillegg synes jeg det blir litt mye jobbprat på slike fester med bare ansatte.
|
|
|
#8 |
|
St(r)ikkeplante
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg synes det er hyggeligst med partner. Vurderte å stemme "Liker ikke julebord" siden vi ikke skal på julebord i år.
|
|
|
#9 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Mannens jobb har med partnere og det er ok synes jeg. Jobben min har uten partner og det er også helt greit. Det er to helt ulike bransjer og festene er ulike. Mannens julebord er 100% finansiert og kjører høys til. På jobben min betaler man selv og det er mer uformelt.
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg foretrekker julebord uten partnere, for jeg synes mye av poenget er å ha det hyggelig og bli bedre kjent med kollegene sine, ikke å tørrprate med ektefellene deres. :hater bordkort og ukjente kavalerer:
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Julebordet på jobben er uten partnere.
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg synes det avhenger veldig av jobben. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Våre jobber har begge julebord uten partnere. Jeg synes det er helt strålende. Da kan jeg bruke tiden til å bli bedre kjent med kollegaer som jeg ikke får snakket så mye med i hverdagen, ha det moro med de jeg kjenner godt fra før, og slippe å bekymre meg for at mitt følge har det bra og alltid har noen å prate med.
|
|
|
#14 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg jobber i fylkeskommunen, og der er det uten partnere. Klart best, det blir flere skandaler på den måten.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Teller ned
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Kan ikke fordra julebord. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Energisk
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?For meg er det ett fett. Har jobbet steder det har vært med og uten. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg liker det best uten parntere. Det er meg revnende likegyldig å feste med mannen til hun på regnskap eller kona til personalsjefen. Det er jo ikke dem jeg jobber med. Julebord med partnere ødelegger etter min mening en god fest fordi stemningen og kulturen blir annerledes. Alle blir så opptatt av å ta vare på sine partnere og være høflig med andres partnere at man ikke får festet sammen eller pratet sammen som man pleier. Det blir en annen stemning.
|
|
|
#18 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Min ene jobb har vi aldri hatt med partnere, det ville vært veldig unaturlig der også igrunn.
|
|
|
#19 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg har i alle år vært vant til julebord uten partner, jobbet i et stort konsert der det er uaktuelt å spandere på hundrevis av partnere, og da er det delt opp innad også.
|
|
|
#20 |
|
Originala
|
Sv: Julebord med jobben; med eller uten partner?Jeg tror jeg foretrekker julebordet uten partnere. Jeg kan fort bli litt ubekvem i sånne settinger når det er mange ukjente personer, og så slipper jeg å passe på at mannen trives og har det bra. |
|
|
|
![]() |
|
|