Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den ultimate loff?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 12:33   #1
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Den ultimate loff?

Er det nokon som har ei oppskrift på ein litt saftig og god loff ?
No i desse juletider liker eg å ha loff i hus. Og til koldbord høyrer den nesten med og.

Har ein del oppskrifter liggande sjølv, men har enno til gode å klare å lage den ultimate loffen.

Gammel 13-12-07, 20:40   #2
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate loff ?

RUNDSTYKKER/LOFF

0,75 l melk
80g margarin

1pk tørrgjær
1kg mel
1,5 ts salt
2,5 ts sukker

Bland alt det tørre, smelt smør og varm melken. Bland alt i en bolle. Hev ca 30min.
Bak ut, enten som rundstykker eller legg deigen i brødformer og klapp deigen slik at den blir slett på toppen. Formen må smøres først.
Etterhev til dobbelt str, ca 30 min.
Rundstykker: Stek v 225 grader i ca 12 min
Loff: Steik v 200 grader i ca 40 min avhengig av størrelsen på foren. La loffen stå i forma til den er så kald at man kan ta i den med hendene uten å brenne seg, sett loffen på rist til avkjøling.

TIPS: Erstatt halvparten av melet med forskjellige typer grovt mel og man får grovere rundstykker/brød

Jeg pleier å bruke en stor 3 L UltraPlus form med lokk fra Tupperware (loffen blir kjempestor!) for å få best resultat, men den er god i vanlig brødform også. Følg med på steketiden om du har mindre form.

Gammel 13-12-07, 23:09   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Viss eg bruker silikon brødformene frå tw går den greit i to slike då ? Husker ikkje kor stor ultra pluss eg har i farten

Gammel 13-12-07, 23:09   #4
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Og tusen takk for oppskrift

Gammel 13-12-07, 23:11   #5
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den ultimate loff?

Trur dei plar å bli gode og saftige om du har egg oppi?

Gammel 13-12-07, 23:13   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Møøse, her.

Trur dei plar å bli gode og saftige om du har egg oppi?

Hmmmmm, interesangt

*spør kokkemannen*

Gammel 13-12-07, 23:15   #7
Møøse
I could be violet sky

Møøse sin avatar

Hvor: Oslo
Møøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de flesteMøøse er kulere enn de fleste
Standard

Eggeloff

Gammel 13-12-07, 23:16   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sjekk ut denne:
http://www.foreldreportalen.no/forum...2&postcount=28

Gammel 14-12-07, 00:33   #9
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Viss eg bruker silikon brødformene frå tw går den greit i to slike då ? Husker ikkje kor stor ultra pluss eg har i farten

Har personlig ikke prøvd med silikonformene, men det skulle vel gå bra det, de er vel på ca 1,5L tror jeg. Om du har den ovale 3L UltraPlus er den suveren, til denne loffen, stek den da med lokket på så blir den ekstra saftig! Det blir kjempeskiver altså, men jeg pleier bare å dele de i to etter å ha skjært den opp jeg. om du prøver med silikonformene så la meg få høre hvordan de ble da!

Gammel 14-12-07, 00:36   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Irma har oppskrift på en loff i mattråden sin her inne, som har fått veldig mye skryt av brukere som har prøvd den. Jeg skal bake den i jula.

Gammel 14-12-07, 00:39   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juleloff skal forresten vere flettaloff

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 09:06   #12
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Irma har oppskrift på en loff i mattråden sin her inne, som har fått veldig mye skryt av brukere som har prøvd den. Jeg skal bake den i jula.

Den så veldig god ut, tror jaggu jeg skal låne kjøkkenmaskinen til ho mor og prøve å bake brød og loff for første gang i mitt liv.

Gammel 14-12-07, 09:11   #13
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

God loff inneholder egg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:27   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen til Xian baker den ultimate loff. Kanskje hun vil gi fra seg (ham) oppskriften?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 18:02   #15
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Skal så klart ha fletteloff og på 1 juledag. Men eg vi og ha ein god loff. Ser at eg berre må setta i gang her og bake. Må jo kjøre ein testrunde før dagen

Gammel 14-12-07, 18:02   #16
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

God loff inneholder egg.

Mannen min rynka på nasa og sa nei. Han sa det ikkje hadde noko å sei ?

Gammel 14-12-07, 21:35   #17
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Standard

Gjekk heilt fint med to tw silikon brødformer.

Koser med meg loff no eg

Gammel 14-12-07, 22:15   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nemi80, her.

Gjekk heilt fint med to tw silikon brødformer.

Koser med meg loff no eg

Takk for tilbakemelding, virker som den falt i smak!?

Gammel 14-12-07, 22:18   #19
Albertine
Passiv

Standard

Jeg liker veldig godt morrabrød.

Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 22:19   #20
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg liker veldig godt morrabrød.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
loff

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.