Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

"Unisexbursdag"

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 20:31   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

"Unisexbursdag"

Det nermer (nærmer? ) seg femårsdag i heimen, og vi har bestemt oss for å ha barneselskap her hjemme. (Om jeg ikke havner på sykehuset eller noe innen den tid.)

Egentlig hadde vi tenkt å ha Ponny eller Prinsessetema, men jeg tenker at det kanskje ikke er det kuleste for gutter. Har noen tips til andre tema vi kan ha, som er gøy for både gutter og jenter?

Planen er å bestille slike pakker hos www.bursdagsekspressen.no. Både pakke med tallerkner osv., og en sånn aktivitetspakke. (I stedet for godteposer.)

Harry Potter fest, f.eks?
Madagaskar?
Ville dyr Safari?

Eller for å vri litt på spørsmålet... Hvordan hadde deres fem/seks/syv år gamle gutt likt en bursdag hvor duken og ballongene var rosa?

Hadde det kanskje vært en ide og hatt f.eks riddere til guttene, og prinsessegreier til jentene?

Har lyst på en bursdag hvor alle koser seg, samtidig som jeg syns det er ganske viktig at bursdagsbarnet får det litt på sine premisser også. (Det blir uansett prinsessekake, samme hva guttene måtte synes om å spise rosa glasur. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:34   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Det blir forøvrig tre gutter, og tre jenter. Inkludert hovedpersonen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:34   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Man trenger jo ikke å ha temabursdag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:36   #4
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Poden har 2 ganger vært eneste gutt i jentebursdager (6 år). Ene gangen var vel prinsessegreier tror jeg, og andre gangen skulle de kle seg ut (som hva som helst). Han har ikke kommentert eller reagert på at noe var "jentete". Er man i jentebursdag er det vel ikke så rart om temaet er prinsesser eller noe annet "jentete".
(Dog har min Pode hatt en lang periode med rosa støvler og andre rosa effekter, og vi gjør et stort poeng at ikke noe egentlig er jentegreier eller guttegreier. Jenter kan like blått og biler, og gutter kan like rosa og dukker).

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:38   #5
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.779
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Man trenger jo ikke å ha temabursdag.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:39   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

HE har vært i noen jentebursdager, og han har skjønt at når bursdagsbarnet er jente er det ok at det er mye rosa, tyll og fjas. Så lenge han ikke har vært eneste gutten har det vært greit. Å komme i bursdag er viktigere enn antirosaimaget. Både HE og JC har hatt jenter i sine bursdager, uten at vi har gjort mye for å feminisere pynt og kaker ++. Jenter klarer å spise sjørøverkaker og leke med hodeskalleballonger, og smørkremen smaker like klisjete om den er på Lynet eller på en rosa prinsessekake.
Er jenta di av den veldig rosa typen går det jo an å invitere til ridder-og prinsessebursdag/eventyrbursdag.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:40   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Jeg vet jeg ikke trenger å ha temabursdag da, men har liksom litt lyst. Syns de pakkene var så greie. Alt man trenger til bordet i en pakke, og aktivitets/velkomstgreie i en annen. Så slipper jeg og farte land og strand rundt, liksom.

Dessuten var ikke prisen så fæl heller!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:41   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Jeg hadde valgt noe mer kjønnsnøytralt enn prinsesser og riddere, men det er meg da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:43   #9
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Madagaskar, kanskje da? Hun er veldig glad i filmen.

Hun liker Harry Potter litt også, men tror muligens det er mer etter press fra meg, enn egen preferanse.

JEG derimot, vil ha Harry Potter bursdag neste år!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:44   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Prinsesse og ridder er vel bra? (3 prinsessepakker og 3 prinsepakker )

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:47   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Har ikke så mye erfaring jeg. Min lillebror har 20.desember og hadde nissefest frem til han var så gammel at han ikke ville ha noe lenger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:49   #12
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Prinsesse og ridder er vel bra? (3 prinsessepakker og 3 prinsepakker )

Ja det var det jeg tenkte jeg også. Guttene kan være riddere, og jentene prinsesser.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:50   #13
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Mine har ikke brydd seg. Annet enn at Lillebror ble alvorlig fornærmet da noen byttet ut barbietallerkenen hans med en annen da han var i selskap der de hadde både rosa og blå tallerkner. Han hadde jo tross alt siktet seg inn på den da han valgte plass ved bordet.

Poden er seks år og syns det er stas med rosa.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:51   #14
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Prinsesse og ridder er vel bra? (3 prinsessepakker og 3 prinsepakker )

Joda, men ikke fullt så kult hvis det viser seg å være 4 som vil ha prinsessepakker - eller 5 riddere.

5åringen min tror jeg ikke vet hvem Harry Potter er, Madagaskar har han et forhold til.

Det heter forresten nærmer.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:51   #15
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Harry Potter!

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:54   #16
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Harry Potter!

You are hereby invited to my Harry Potter party, in august of 2009.

(Må bli ferdig med amming og sånn først, slik at jeg kan drikke butterbeer og firewisky fra den tøffe HPkoppen. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:56   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

You are hereby invited to my Harry Potter party, in august of 2009.

(Må bli ferdig med amming og sånn først, slik at jeg kan drikke butterbeer og firewisky fra den tøffe HPkoppen. )


Kanskje jeg tar deg på ordet!

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:01   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Kanskje jeg tar deg på ordet!

Ja, det syns jeg du skal.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:03   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Hvis Camilla skal komme så tror jeg nok hun heller vil ha riddergreier enn prinsessegreier.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:06   #20
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Unisexbursdag"

Det får hun ikke. (Og selvfølgelig skal hun komme! DUUH! )

Jeg tenkte faktisk litt på henne når jeg kom frem til at et unisextema kanskje var det beste. Og nevøen på seks år. Madagaskar og Jungeldyr er jo kjønnsnøytrale, da. Bondegårdyr også. Men kuer og griser er kanskje litt barnslig?

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no