Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Utslitte klær

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 10:10   #1
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Spørsmål

Utslitte klær

Klær levert på søppeldeponier er utrolig forurensende, derfor er det fokus på å få folk til å levere brukte klær og tekstiler til gjenbruk. Men, forutsetningen er at klær som leveres ikke er utslitte.

Men, utslitte klær og tekstiler forurenser like mye som ikke utslitte klær. Jeg bruker mine klær til de er oppbrukt, så jeg lurer på hva jeg kan gjøre når jeg skal kvitte meg med disse utslitte klærne? Noen som vet?

Jeg har hørt at noen har startet opp med produksjon av isolasjon, laget av gamle klær. Men, jeg greier ikke finne ut noe om hvem eller hvor, eller om det er mulig å levere utslitte tekstiler noen plasser.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 10:37   #2
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utslitte klær

Det var en sak om det i avisen her for ikke så lenge siden (bladet tromsø tror jeg det var), der ble det hevdet at de som produserer isolasjon av gamle klær forsøkte å få en ordning der fretex samlet inn utslitte klær også, for å levere dem til isolasjonsprodusentene. Skal se om jeg finner det igjen.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 10:55   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utslitte klær

Har høyrt at Freetex brukar usalgbare klær til å lage tepper til feks. katastrofeområder, men veit ikkje om det stemmer.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:35   #4
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utslitte klær

Her i bygda har Husflidslaget innimellom "fillesamling":
De samler inn utslitte tekstiler som de strimler opp for å lage ryer, lappetepper etc av.
Finnes det noe sånt i nærheten av deg, tro?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 11:56   #5
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utslitte klær

Jeg finner ikke noen plasser hvor jeg kan levere det. Noen som vet om noen plasser i Trondheimsregionen?

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no