|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Når er det de går over til bilpute igjen?For å ikke kuppe guniss sin tråd.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?Fra 15 kg/4 år er pute godkjent men ikke anbefalt. De anbefaler pute med rygg.
|
|
|
#3 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?Man burde bruke beltestol hele tiden, aldri gå over på pute.
|
|
|
#4 |
|
Viser tenner
|
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?En pute gir veldig lite beskyttelse ved en kollisjon fra siden, og derfor bør barn sitte i beltestol/pute med rygg så lenge som mulig. De nyeste beltestolene er beregnet opp til 36 kg. Min lange åtteåring sitter i beltestol fremdeles, og hun er ca. 140. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?Jeg leste på NTF (svensk "TT") at de anbefaler bruk av beltestol så lenge det er fysisk mulig, mao. selv om de er over 36 kg.
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?OK, takk for svar. Bilstolen i hovedbilen er god så den kan vi beholde lenge. Den i bil nr 2 liker jeg ikke og det var derfor jeg spurte. Da kan han etterhvert få pute der. Han kjører i den kun til å fra barnehagen når faren henter (1-2 ganger i måneden) - noen hundre meter hver dag.
|
|
|
#7 |
|
Come what may...
|
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?Hvordan får man plass til 2 beltestol og en stor sete til 2 åringen bak i bilen? :S
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?
Vi har to beltestoler og et bakovervendt sete i baksetet på bilen vår. Vi hadde tidligere sete og to puter. Det er trangt om plassen og litt vanskelig å feste beltet på beltestolene, men det går.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?Vi bruker beltestol, men fy søren for et pøt det er! Hadde jeg hatt dårlig rygg så hadde det ikke gått. Det er utrolig tungt og vondt å få festet beltet som er kilt inn mellom beltestolen og babysetet ved siden av. :avsporer:
|
|
|
#11 |
|
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
Sv: Når er det de går over til bilpute igjen?Det er Vi har en pute, en beltestol og et bakovervendt sete i bilen vår. Var veldig vanskelig å feste selene før vi byttet fra hts sin beltestol til britax/rømer sin. Nå går det helt fint. Britax er like bred framme, men litt smalere akkurat der selen skal festes.
|
![]() |
|
|