|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har fått viljen sin
|
Umulig å ta knekken på sengemidd?Temperaturen nærmer seg -9 her, og jeg benyttet sjansen til å kaste alt av sengetøy ut på verandaen for litt luft og forhåpentligvis knerting av noen millioner sengemidd. Et raskt søk på internett gjorde meg imidlertid litt demotivert;
Stemmer dette eller er det bare propaganda for å selge dette sengetøyet deres? Jeg trodde det var barnelærdom at midd dør når dynene får lufte seg noen timer. Er det ingen vits i å lufte sengetøyet da, ennet enn for å psykisk føle at det kjennes "friskt ut"? Hva pleier dere å gjøre? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Jeg tenker ikke så mye på det.
|
|
|
|
#4 |
|
Bare sær
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Jeg gjør som deg. Verandaen er full av sengetøy nå.
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?
Neppe. Men man blir ihvertfall kvitt noen. Det blir visst ikke problemer før de når et visst antall.
|
|
|
#8 |
|
Bare sær
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Nå måtte jeg søke litt jeg også, og fant dette:
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?De gangene tempen ligger på mellom 20 og 30 minus bruker jeg å henge ut sengetøy. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Jeg kjører dyner og puter i maskinen av og til, da på 60-70 grader.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Du så ikke TV-Norge nyhetene for noen kvelder siden da de ristet et juletre og la innholdet under mikroskopet |
|
|
|
|
|
#13 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Heldigvis ikke!
|
|
|
#14 |
|
Truth is in the x-files
|
Og så nå i juletiden!
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Jeg tror ikke dette er propaganda for å selge trekkene. Dette er ikke noe alle trenger å ha, det er for dem som er allergiske. Sønnen min har støvmiddallergi, og har sånne trekk på madrass og pute. Har man attest fra lege med diagnosen støvmiddallergi, så får man refundert det de koster. De er ganske dyre, tror madrasstrekket kostet ca. 1500. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Her støvsuger vi overmadrassene gjevnlig og den har slik filter, samt at vi vasker både dyner og puter gjevnlig på 60 grader+ tromler dem
|
|
|
#18 |
|
grand multipara
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Sengetøyet må henge ute i -18g i et døgn om du skal fryse midden ihjel. Hiver du sengetøyet - også dyne og pute - i maskinen på 60g, lufter godt, passer på å ta dyna bort fra senga på dagtid, godt med lys på soverommet på dagtid (dra fra gardiner), unngår å ha klær og leker liggende rundt på rommet, støvsuger madrassen jevnlig, så er det håp.
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Umulig å ta knekken på sengemidd?Det er helt umulig å få den svære dobbeltdyna inn i vaskemaskinen vår. Eller i vårt knøttlille fryseskap. Jeg får satse på å drepe de gamle i år. De unge gjør kanskje nytte for seg på et eller annet vis? (Jaaada. Det later vi som de gjør!) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |