Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-07, 11:26   #1
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Et tema ved lunsjen i dag var "skal tro hva vi får i julegave fra jobben i år?", noe som trigget masse akking over tidligere gaver (det har blitt en god del rælete pc-vesker etter hvert), samt folks erfaringer fra andre jobber.

Så - hva er det rareste du har mottatt som julepresang fra arbeidsgiver?

(Jepp, jeg er klar over at ikke alle får noe fra arbeidsgiver. Og at man egentlig burde være glad for at man får noe som helst).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:27   #2
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkelige julegaver fra arbeidsgiver?

Paraply, gaven var gitt etter en litt humpete fusjon...

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:28   #3
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått en striesekk. (Den inneholdt riktignok skinke, røkelaks, kniv, rødvin etc., så det kunne vært verre.)

Gammel 14-12-07, 11:30   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har fått en striesekk. (Den inneholdt riktignok skinke, røkelaks, kniv, rødvin etc., så det kunne vært verre.)

Flaks - det kunne jo bare vært en katt!

Gammel 14-12-07, 11:33   #5
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Flaks - det kunne jo bare vært en katt!

Ja, puh, heldigvis var det bedre kjøtt enn som så. Katta kom et par år seinere, da hele skiten gikk konkurs.

Gammel 14-12-07, 11:35   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rar og rar, jeg synes egentlig de kan spare seg for å gi type (dyre) dekketallerkener med julemotiv og tinnstettglass. Slike ting kan umulig oppfylle alles smak, og det hadde vært bedre å gi pengene til et veldedig formål (som julebordkassa eller noe). Og nei, jeg blir ikke i firmaet 10 år til, slik at jeg har dekketallerkener til 12.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:46   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått et musikkleksikon på CD-rom. I 2002.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:47   #8
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Selv har jeg ikke fått så mye rart, men en kollega vant lunsjrunden ved å fortelle om julegaven i sin forrige jobb; der fikk alle en plastpose full av epler.

Gammel 14-12-07, 11:47   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har fått et musikkleksikon på CD-rom. I 2002.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:48   #10
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Refleksvest.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 11:48   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Selv har jeg ikke fått så mye rart, men en kollega vant lunsjrunden ved å fortelle om julegaven i sin forrige jobb; der fikk alle en plastpose full av epler.

Jobbet han i en stall? Som hest?

Gammel 14-12-07, 11:49   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Rar og rar, jeg synes egentlig de kan spare seg for å gi type (dyre) dekketallerkener med julemotiv og tinnstettglass. Slike ting kan umulig oppfylle alles smak, og det hadde vært bedre å gi pengene til et veldedig formål (som julebordkassa eller noe). Og nei, jeg blir ikke i firmaet 10 år til, slik at jeg har dekketallerkener til 12.

Det bytter man da bare! Der jeg jobber nå har de gitt PPs Ferdinand Finne-servise til de ansatte i en årrekke. Det med sitroner. Jeg blir fysisk kvalm av å se på det, så jeg har byttet det inn til et annet (og betydelig billigere) servise. Kjempekjekt.

Det rareste jeg har opplevd fra en arbeidsgiver er det året mannen fikk en brosjyre som beskrev hva de lagde på stedet han jobber.
Han hadde da jobbet der i femten år og spurte faktisk direktøren om han syntes de gjorde en så dårlig jobb at de måtte informeres om hva de egentlig lagde. (og ja, de fikk bare den brosjyren)

Gammel 14-12-07, 11:50   #13
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jobbet han i en stall? Som hest?

(<--, se, det var en veldig passende smiley!)

Gammel 14-12-07, 12:08   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg har aldri fått noen sære julegaver, men var ikke veldig takknemlig for Valdreskeramikken jeg ble belemret med i min tid som blomsterpike.

Gammel 14-12-07, 12:21   #15
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Har i min arbkarriere fått: et kubbelys og liten sitat bok sammen, et aquevitglass og en julestjerne.
Jeg synes det merklige var at vi fikk noe i det hele tatt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:25   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min fikk en gang ei skjærefjøl og en diger kjøttkniv. Vi ble veldig glad for gaven, men den ble gitt på julebordet og å gi en slik gave på et julebord kan jo være litt risky

En gang fikk han også en eske med spekemat, flatbrød, balsamico og olivenolje+ en gulrotskreller. Gulrotskrelleren har super kvalitet, men den så litt malplassert ut i pakken.

Jeg får stort sett ganske så ordinære julegaver. Bøker, CD eller gavekort har det stort sett vært. Ingen kniver eller gulrotskrellere fra min arbeidsgiver.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:27   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finnlandshette!

Man fikk den i forbindelse med julebordet som var ute i skogen - men for meg som måtte ha nattvakt den kvelden, ble finnlandshetta virkelig merkelig

Forøvrig fikk jeg også en penn i gave den samme jula.

*tidligere kommuneansatt*

Gammel 14-12-07, 12:44   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En julestjerne – som alle sammen ble oppfordret til å la stå på jobb til over jul, for det var den eneste julepynten avdelingen ble tildelt det året.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-07, 12:50   #19
syllan
Viking F.K !!

syllan sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Finnlandshette!

Man fikk den i forbindelse med julebordet som var ute i skogen - men for meg som måtte ha nattvakt den kvelden, ble finnlandshetta virkelig merkelig

Forøvrig fikk jeg også en penn i gave den samme jula.

*tidligere kommuneansatt*

Kommune ansatt jeg også.. å har bare fått en penn i min karriere på 8 år...
Ellers ingenting..

Gammel 14-12-07, 12:50   #20
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En julestjerne – som alle sammen ble oppfordret til å la stå på jobb til over jul, for det var den eneste julepynten avdelingen ble tildelt det året.

Hahaha, jobber du også i staten?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.