Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Lys på juletreet

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-07, 22:33   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lys på juletreet

Hva slags lys bruker dere på juletreet?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:38   #2
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lys på juletreet

Elektriske, hvite (ingen pulser, frekvenser eller blinking)

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:39   #3
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lys på juletreet

Jeg har en lenke hvite lys, og en lenke fargede. Ikke sånne svære fargede, men bittesmå pærer som omtrent ikke synes, slik at treet bare "gløder" i forskjellige farger. Syns det er kjempefint.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:41   #4
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lys på juletreet

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Elektriske, hvite (ingen pulser, frekvenser eller blinking)


Samme her.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:52   #5
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys på juletreet

Jeg vet ikke helt enda.. Enten bruker jeg en slik lenke som MsLee nevner, eller så bruker jeg vanlige lys med pærer man kan bytte, men som er mye mindre enn de tradisjonelle lysene. Men de er større enn dem fra lenken..

Ikke noe farge eller pulsering av noe slag. Og bruker heller ikke stjerne på toppen..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:57   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys på juletreet

Jeg vet ikke. Vi skal ha juletre (innkjøpt i dag ) for første gang og jeg har fått en haug med julelys fra min mor som jeg ikke har kikket på ennå. Jeg er ikke i humør til å kjøpe noe selv - så vi kommer til å bruke det vi har.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 22:57   #7
Hippie
Energisk
 
Hippie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 399
Hippie er litt kulHippie er litt kul
Standard

Sv: Lys på juletreet

Helt ordinære hvite lys, som klypes fast.

Hippie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:29   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.217
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lys på juletreet

Vi feirer hjemme hos foreldrene mine, så vi skal ikke ha juletre hjemme. Men jeg kan svare på vegne av de to stedene jeg pynter. Foreldrene mine har helt enkle hvite elektriske. Mormor og morfar har stearinlys. Det er nydelig, men skummelt når de er tent. Derfor skjer det stort sett bare noen minutter hvert år. De har juletreet i bestestua på gården, så det passer veldig godt med levende lys. De feirer ikke julaften hjemme hos seg selv da.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:32   #9
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lys på juletreet

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg vet ikke helt enda.. Enten bruker jeg en slik lenke som MsLee nevner, eller så bruker jeg vanlige lys med pærer man kan bytte, men som er mye mindre enn de tradisjonelle lysene. Men de er større enn dem fra lenken..

Ikke noe farge eller pulsering av noe slag. Og bruker heller ikke stjerne på toppen..

Hvor har du funnet små lys med pærer? Jeg har brukt lyslenker men lurer på å bytte til "vanlige" lys. Men de jeg har som kan klypes fast er alt for store synes jeg. Kunne tenkt meg noen mindre.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:36   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lys på juletreet

Jeg har slike som klypes fast, litt mindre enn de vanlige. Det skal jo se ut som lys.

Ute har vi i år et nett på treet. Det virker genialt. Det har LED lys.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-07, 23:38   #11
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Lys på juletreet

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Helt ordinære hvite lys, som klypes fast.


Samme her.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:17   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys på juletreet

Vi har fargede lys, det har vi hatt siden jeg var liten jentunge.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:25   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys på juletreet

Lyslenke. Slik med masse små lys. (ikke noe blinking eller noe sånn altså)
Det kan være vi må kjøpe de "tradisjonelle" lysene, for mannen vil så gjerne ha stjerne med lys.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 00:28   #14
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys på juletreet

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Elektriske, hvite (ingen pulser, frekvenser eller blinking)

Samme her. Men, vi bruker små stjernedeksler utenpå lysene for å få mykere lys.

Edit: Ikke sånn som stjerna i toppen altså.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 13:21   #15
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lys på juletreet

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvor har du funnet små lys med pærer? Jeg har brukt lyslenker men lurer på å bytte til "vanlige" lys. Men de jeg har som kan klypes fast er alt for store synes jeg. Kunne tenkt meg noen mindre.

Jeg fant de på lampehuset.
En pakke er på 50 lys, og ledningen gjør at de kan klemmes fast, men de kan også bare henges.
De kalles en lysslinga, men jeg har en lyslenke som er mye mindre, så jeg vil kalle disse vanlige lys bare mye mindre.
Pærene kan byttes, det gjorde at de kostet litt mer, men dette var noe de hadde "hele" tiden. Så jeg er fornøyd..

Kjøpte noen billige på jysk første året jeg brukte små lys, og de holdt 6 år, men så gikk det et par pærer i fjor. Jeg skjønner jeg har vært heldig med mine lys, så jeg satset ikke på å kjøpe de engang til

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 13:53   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lys på juletreet

To typer lys her. En leke med ganske store lys som klypes fast, og en lang lenke med mange små lys.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 13:55   #17
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lys på juletreet

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Elektriske, hvite (ingen pulser, frekvenser eller blinking)

Her også.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-07, 14:02   #18
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lys på juletreet

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.

Helt ordinære hvite lys, som klypes fast.

Det har vi også.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no