Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress til seksåringen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-06, 18:45   #1
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Hvilken vinterdress til seksåringen

Seksåringen min skal ha ny vinterdress. Han vil egentlig ikke ha dress i det hele tatt, men mor synes dress fremdeles er kjekkere enn bukse og jakke. I hvert fall så lenge de har faste turdager på skole og SFO, og så lenge de trenger en del hjelp i garderoben på skolen. Tidligere har han hatt Reima - buller og bong, som fungerte greit, og han har hatt en Trolldress m. løst ullfor som han hatet. Den var så vanskelig å få kledd på seg selv, og han ble fort kald i den. I tillegg har han hatt billigdresser av ulike slag, men de ble fort våte og veldig slitte.

Det han trenger er en varm, slitesterk og vannavstøtende dress som er enkel å kle på seg selv, lett å bevege seg i, og som tåler godt å brukes på sørpete sørøstlandet. Noen som har noe å anbefale?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 20:16   #2
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Reimatec+ har jeg kjøpt til 5-åringen min i år. Veldig spent på hvordan den fungerer. Den har jo alle de gode egenskapene til vanlig Reimatec, men den er mer slitesterk.

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 00:31   #3
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Nøve, her.

Reimatec+ har jeg kjøpt til 5-åringen min i år. Veldig spent på hvordan den fungerer. Den har jo alle de gode egenskapene til vanlig Reimatec, men den er mer slitesterk.

Den nevnte de ikke da jeg var på barneutstyrbutikken. De anbefalte IKKE vanlig Reimatec til såpass store unger på grunn av at de ikke var særlig slitesterke. Får ta en tur til dit og spørre etter +.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 10:43   #4
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Vi har vært fornøyde med en dress kjøpt på Barn og Utstyr på Brotorvet. Vann og vindtett og relativt slitesterk. Guttungen har iværtfall hatt den i fjor og kan bruke den også i år - det sier vel litt kanskje. (har vært noe problemer med glidelåser i de foregående årene, men har fått bytta tvert! hver gang. God service der borte.) Skal se om jeg finner navnet på dressen etterpå, så kan du jo evnt sjekke ut denne også.

Vi er IKKE fornøyd med Reima Tec eller den Reima Tec + som kom ut for noen år siden (håper den nye er bedre iværtfall) til store barn. Den er super opp til 3-4 år, men etter det så er det bare å be om ødelagte dresser i dette føret/været som vi har her.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 10:46   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Jeg har kjøpt Skogstad jakke og bukse til min. De er kjempegode, holder på varmen og er lette å bevege seg i. Hadde et sånt sett i fjor også, og var veldig fornøyd.

Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 10:47   #6
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Supert, Huldra. Vil gjerne vite merket på dressen dere har funnet. Mange av dressene vi så på Barn og utstyr virket enten tunge eller knotete å få på seg, så siden vi ikke fant noe som falt helt i smak ventet vi. Der anbefalte de absolutt ikke Reima til så store unger, nettopp fordi de ikke tålte slitasjen fra viltre unger i sørpete Grenland.

Noen som vet hvordan HH-dressene er?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 15:03   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Vår 7 åring har Rimatec+ og skogstad jakke/bukse.
Reimatec+ er ekstra slitesterk og anbefales til eldre barn og spesielt gutter.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 15:32   #8
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Supert, Huldra. Vil gjerne vite merket på dressen dere har funnet. Mange av dressene vi så på Barn og utstyr virket enten tunge eller knotete å få på seg, så siden vi ikke fant noe som falt helt i smak ventet vi. Der anbefalte de absolutt ikke Reima til så store unger, nettopp fordi de ikke tålte slitasjen fra viltre unger i sørpete Grenland.

Noen som vet hvordan HH-dressene er?

Nå har jeg sett i kjelleren. Det står "Facts Kids" på dressen. Den kosta vel en 6-700 kr tror jeg. Er ikke sikker på hvordan årets modeller ser ut da
Lykke til med dress-jakten..

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:49   #9
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Den nevnte de ikke da jeg var på barneutstyrbutikken. De anbefalte IKKE vanlig Reimatec til såpass store unger på grunn av at de ikke var særlig slitesterke. Får ta en tur til dit og spørre etter +.

Det er ikke alle butikkene som tar inn disse. Litt pga. pris antar jeg, men de ligger ikke mer enn et par hundrelapper over vanlig Reimatec. Jeg kjøpte min her: www.jobbogfritid.no

Vi hadde Troll i fjor og var forsåvidt fornøyd med den, men det er klart at Reima er lettere for storebror å kle på seg selv. Det blir i hvertfall spennende å sammenlikne disse i år.

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:50   #10
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Vi er IKKE fornøyd med Reima Tec eller den Reima Tec + som kom ut for noen år siden (håper den nye er bedre iværtfall) til store barn. Den er super opp til 3-4 år, men etter det så er det bare å be om ødelagte dresser i dette føret/været som vi har her.

Hva er det du ikke har vært fornøyd med på Reimatec+?

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 08:56   #11
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Vi har vært strålende fornøyde med den Leketøydressen som har uttagbart for. Lett å få på for Ulvejenta, og veldig slitesterk - har vært i bruk høst, vinter og vår og kan gå i arv til Plutten. Foret (syntetisk) har sjelden vært i bruk, vi har stort sett variert med forskjellige mengder og tykkelser av ulltøy.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:27   #12
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Vi har Helly Hansen dress med avtagbart for til vår 6-åring. Har hatt Helly Hansen de siste årene, og er fornøyd. Han klarer fint å ta den på selv.

Foreløpig har han ikke brukt den siden skolestart, men regner med å ta den i bruk når den blir kaldere. Vi har også vindjakke og -bukse fra Skogstad som han bruker på tur nå i høst været og er veldig fornøyd med det.

Vi bor i Oslo.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 11:32   #13
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Vi har Reimatec til 6-åringen og har vært veldig fornøyd med den.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 12:40   #14
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Vi har kjøpt HH til vår jente på snart 6 år. Da har vi prøvd forskjellige merker, inkl. Troll og Reima+, men hun sliter masse på dressen. Vi går derfor for HH Playsuit fordi den har ett mer slitesterkt belegg i baken og på knærne og ned.

Må tilføye at dette var fjorårets modell, som vi var så heldig å få tak i. Årets modell hadde ikke det samme belegget (som jeg kunne se i hvert fall).

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelper...icle730634.ece

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 16:41   #15
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Nøve, her.

Hva er det du ikke har vært fornøyd med på Reimatec+?

Det var den forrige varianten vi hadde, men det blei hull i den både foran og bak. Klaga, men fikk ikke medhold nettopp pga at den ikke var laget for store viltre barn (han var da 5 år) og at den KUN skulle brukes på snøføre.

Men forhåpentligvis er den nyeste dressen bedre.. men jeg er skremt over den slette kundebehandlingen både fra butikken og fra leverandørens side.

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 20:16   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Huldra, her.

Det var den forrige varianten vi hadde, men det blei hull i den både foran og bak. Klaga, men fikk ikke medhold nettopp pga at den ikke var laget for store viltre barn (han var da 5 år) og at den KUN skulle brukes på snøføre.

Men forhåpentligvis er den nyeste dressen bedre.. men jeg er skremt over den slette kundebehandlingen både fra butikken og fra leverandørens side.

Det var den mest tåpelige avslagsgrunnen jeg har hørt. Hvis den ikke var laget for femåringer var det vel merkelig at de solgte den i hans størrelse, var det ikke? Han er jo ganske normalt stor for alderen, gutten din. Og hvis den ikke var ment å brukes her vi bor, med slaps og grus den ene dagen og en halv meter snå den neste, er det merkelig at de solgte den her i det hele tatt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-06, 22:51   #17
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Jeg er i ferd med å bli gal i søket etter vinterdress til Philip (5år)

Trolldress er uaktuelt, han må ha "ettlags". Reima tec + dressen er jeg litt bekymret for å kjøpe - han er jo rimelig aktiv (klater og hærjer). Når det gjelder de fleste andre dressene ja så er det utsolgt, utsolg utsolgt.

Jeg har funnet Reima dressen buller og bang på nett til 740 inkl frakt. Er det noen som vet om dette er en ok dress?

Hvordan går det med dere andre i denne tråden, hva har dere kommet frem til?

Flere tips tas hjertlig i mot

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 00:18   #18
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

I år har begge to fått Mikk-linedresser, og det ser veldig bra ut.
Det har ikke vært så mye vær å prøve de ei enda, men de har vært i bruk i helgen, og ingen av dem har vært våte i "slufse-været".

Dressene er i Cordura som er stoffet som brukes i forsterkninger på andre dresser.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 07:21   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Da tiåringen var seks kjøpte jeg dress til henne. Hun brukte den en gang og ville ikke gå i annet enn Skogstadjakka og buksa som vi egentlig skulle ha hjemme.

Moralen: Dress kan bli et veldig bomkjøp til et barn som helst vil ha noe annet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 08:30   #20
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vinterdress til seksåringen

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Jeg er i ferd med å bli gal i søket etter vinterdress til Philip (5år)

Trolldress er uaktuelt, han må ha "ettlags". Reima tec + dressen er jeg litt bekymret for å kjøpe - han er jo rimelig aktiv (klater og hærjer). Når det gjelder de fleste andre dressene ja så er det utsolgt, utsolg utsolgt.

Jeg har funnet Reima dressen buller og bang på nett til 740 inkl frakt. Er det noen som vet om dette er en ok dress?

Hvordan går det med dere andre i denne tråden, hva har dere kommet frem til?

Flere tips tas hjertlig i mot

Vi har brukt disse til guttene tidligere, og har vært veldig fornøyde. Litt småslitte på knær og i rumpe, men ikke en eneste liten rift selv etter at de har vært brukt av to gutter gjennom flere sesonger. To av dressene kunne til og med gå i arv til fetteren etter at mine gutter hadde vokst ut av dem. JC fikk en ny en i fjor, og han liker den godt. For dressvegreren HE er jeg redd en slik nå blir litt tung og klumpete, ellers hadde jeg nok kjøpt en slik til ham.

Ellers har jeg ennå ikke klart å finne en dress som jeg synes er ok til HE, så vi venter litt til.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no