|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
A friend with benefits
|
Isofix - bare praktisk eller sikrere?Tittelen sier vel sitt.
|
|
|
#2 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Isofix - bare praktisk eller sikrere?Vistnok sikrere - monteringen er idiotsikker og setet er festet direkte (nesten ihvertfall) i bilens karosseri. For vår del kan jeg ikke si det har vært praktisk, vi har vel demontert setet 1 eller 2 ganger ...
|
|
|
#3 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Isofix - bare praktisk eller sikrere?Det skal ikke være noen forskjell i sikkerhet om man fester med isofix eller med belte, men isofix reduserer faren for feilmontering.
|
|
|
#4 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Isofix - bare praktisk eller sikrere?
Bare det er jo grunn nok til å skaffe det.
|
|
|
#5 |
|
Bedreviter
|
Sv: Isofix - bare praktisk eller sikrere?Vi har akkurat kjøpt et Akta DuoLogic, og min erfaring er at stolen sitter fastere når den er festet med isofix. Det er vanskeligere å stramme beltet godt nok enn å trøkke stolen på plass i isofixfestene. (Ja, den måtte trøkkes!) Det er mulig det er like sikkert å feste med beltet, men det føles bedre å feste med isofix. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Isofix - bare praktisk eller sikrere?Det er helt klart vi har selv sete med isofix
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Sv: Isofix - bare praktisk eller sikrere?
Jeg gambler på at lillesøster er ei lita flis, som storesøstra var; Frøkna passerte ikke 18 kg før hun var godt over fire år, og da var hun så lang at vi måtte ha brettet henne dobbelt skulle hun sittet bakover. Hvis lillesøster viser seg å bli ei diger dundre i treårsalderen, får vi heller investere i nytt bakovervendt sete. |
|
|
|
![]() |
|
|