|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Tips til julekalkunen?Jeg sitter og planlegger julemiddagen, og lurer på hva jeg skal servere sammen med kalkunen. Jeg tenkte å steke den med epler, appelsiner og diverse løk. Jeg vil ikke ha kokte poteter og brun saus til, jeg ønsker noe litt sprekere. Er det noen som har noen gode tips? Hvordan serverer du kalkunen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tips til julekalkunen?Du må jo ha Waldorfsalat, det er viktig. Sausen til kalkunen trenger ikke være brun - vi lager en lys saus av kraften fra kalkunen, fløte og portvingele. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Peppy!
|
Sv: Tips til julekalkunen?
Jeg trenger oppskrift. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nærmer seg
|
Sv: Tips til julekalkunen?I tillegg til waldorfsalat bruker jeg å lage soppstuing...
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Tips til julekalkunen?Supert, Geekygirl. Det har jeg pleid å lage til biffen, og aldeles strålende tips å bruke det til kalkunen også. Tips herved notert! Sist redigert av Pepper Lemon : 19-12-07 kl 22:51. Årsak: Én eller to l-er i aldeles? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Tips til julekalkunen?Waldorfsalat, nei det er kjedelig og oppbrukt. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nærmer seg
|
Godt å kunne være til hjelp
|
|
|
#9 |
|
trøtt
|
Sv: Tips til julekalkunen?Jeg bruker lage stuffing med bacon, rømme, loff og sopp, det er veldig godt. Serveres med lys saus av kraft og fløte og fløtestuede poteter/fløtegratinerte poteter. I tillegg er det godt med oppskråret paprika i ulike farger og romanov (eller hva den rare greia heter som er en kryssning av brokkolig og blomkål).
|
|
|
#10 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Tips til julekalkunen?Tranebærgele er et must. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
villende
|
Sv: Tips til julekalkunen?Jeg kan anbefale portvinssausen du finner link til i denne tråden. Den lagde jeg i fjor, og den ble nydelig! |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water