Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det å betale barn for gode karakterer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-07, 00:07   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det å betale barn for gode karakterer?

Hva syns dere om at foreldre gir penger til barna sine når de har fått gode karakterer på skolen?

På en måte så ser jeg at dersom det hjelper så gir det poden en motivasjon til å gjøre det best mulig.

På den andre siden så ser jeg det slik at det signaliserer at penger er det som er viktig for å stå på.....? Eller er jeg helt på bærtur

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:09   #2
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det å betale barn for gode karakterer?

Tja. Hvis et barn strever og virkelig JOBBER hardt og målrettet for å forbedre karakterene sine ser jeg ikke noe galt i å belønne det på en måte som barnet selv ønsker. Premiering om du vil. Om barnet foretrekker penger fremfor en ting blir ett fett. Men jeg ville ikke gitt det som en tilfeldig bonus; det måtte være en forhåndsbestemt målsetting.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:33   #3
TBM
Passiv

Standard

Jeg husker at jeg fikk betaling per M på ungdomsskolen - husker ikke hvor mye det var, men ikke ekstremt mye. Jeg har jobbet i foreldrene mine sin butikk og tjent mine egne lommepenger siden jeg var 12 år, derfor var det litt spesielt for meg at foreldrene mine (pappa) honorerte greie karakterer med litt penger.

Jeg fikk ikke betalt for mine G'er i tysk - det var kun latskap som gjorde at jeg presterte så dårlig i det faget. Derimot burde jeg kanskje ha jobbet mot flere S'er, og der kunne foreldrene mine ha fulgt meg opp bedre med arbeidsvaner og kanskje satt ned foten for alle aktivitetene mine. Samtidig - det at jeg var så aktiv var lærerikt det også...

Bottom line - det fungerte bra som et klapp på skulderen i mitt tilfelle. Det er ikke sikkert at det er like ok for alle unger. Forhåpentligvis skjønner foreldre når det er en bra ting og når det ikke er så bra...

Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:33   #4
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Tja. Hvis et barn strever og virkelig JOBBER hardt og målrettet for å forbedre karakterene sine ser jeg ikke noe galt i å belønne det på en måte som barnet selv ønsker. Premiering om du vil. Om barnet foretrekker penger fremfor en ting blir ett fett. Men jeg ville ikke gitt det som en tilfeldig bonus; det måtte være en forhåndsbestemt målsetting.

Så du syns det er greit at ungene motiveres av en sum penger for hver femmer f.eks. Burde ikke motivasjonen ligge i at man jobber for egen del?

Gammel 22-12-07, 00:35   #5
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Så du syns det er greit at ungene motiveres av en sum penger for hver femmer f.eks. Burde ikke motivasjonen ligge i at man jobber for egen del?

Jeg liker jobben min veldig godt. Burde min drivkraft og motivasjon ligge i at jobber for min egen læring/selvutvikling, eller i lønn?

Jeg tror det er mulig med begge deler.

Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:44   #6
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får penger for å gjøre jobben min, skolen er jobben til ungene. Jeg ser derfor ikke noe problem med å gi belønning eller betaling for gode karrakterer.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:45   #7
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg liker jobben min veldig godt. Burde min drivkraft og motivasjon ligge i at jobber for min egen læring/selvutvikling, eller i lønn?

Jeg tror det er mulig med begge deler.

Joda og jeg er enig forsåvidt.

En historie: To jenter jeg kjente en gang var gode venninner. Hun ene fikk betalt hver gang hun skulle gjøre noe hjemme. Foreldrene hadde prisliste på alt . F.eks.: Vaske badekar 2 kr, vaske speil 2 kr, støvsuge 5 kr. osv....
Så når denne jenta ville ha penger til godteri så gjorde hun noe hjemme og hun fikk penger. En dag sølte hun saft på sin venninnes skolepult. Venninnen ber henne om å tørke opp, hvorpå hun svarer: Hva får jeg for det da?.....

Gammel 22-12-07, 00:50   #8
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Den slags ytre motivasjon er jeg ikke særlig for, og tror det er mer til hinder for barnet enn det er til hjelp.

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:52   #9
TBM
Passiv

Standard

Joda og jeg er enig forsåvidt.

En historie: To jenter jeg kjente en gang var gode venninner. Hun ene fikk betalt hver gang hun skulle gjøre noe hjemme. Foreldrene hadde prisliste på alt . F.eks.: Vaske badekar 2 kr, vaske speil 2 kr, støvsuge 5 kr. osv....
Så når denne jenta ville ha penger til godteri så gjorde hun noe hjemme og hun fikk penger. En dag sølte hun saft på sin venninnes skolepult. Venninnen ber henne om å tørke opp, hvorpå hun svarer: Hva får jeg for det da?.....

Men Jessica - denne historien er jo noe helt annet enn det å få betalt/få en "bonus" for karakterer en til to ganger i året?

Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 00:58   #10
Jessica
Pauset

Standard

Men Jessica - denne historien er jo noe helt annet enn det å få betalt/få en "bonus" for karakterer en til to ganger i året?

Er det egentlig det? Denne jentas motivasjon var penger. Hun lærte at gjør hun noe hjemme så får hun penger. Det er jo fint forsåvidt. Men nå er det jo slik at alt betaler seg ikke i penger. Noen ganger gjør man noe fordi det forventes at man skal stille opp, OG det uten å få betalt. Man gjør det kanskje for å glede andre eller fordi man har skjønt at man er en del av et fellesskap der alle må bidra.

Tilbake til karakterer. Skal alt regnes i penger? Kan man ikke motivere barna på andre måter?

Gammel 22-12-07, 01:02   #11
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Som Bærekraftig påpeker er det å betale for gode karakterer en ytre motivasjon, og mht den slags motivering så er det en "kortsiktig drivkraft" for barnet. Om belønningen fjernes vil ofte motivasjonen for å jobbe seg til gode karakterer også forsvinne/reduseres. Jeg synes det viktigste er å lære barnet om viktigheten av læring og kunnskap, og hjelpe og inspirere barnet til å finne sin indre drivkraft/motivasjon. Likevel er jeg ikke fremmed for å belønne en god karakter, men jeg ville ikke belønnet en femmer der femmeren var normalkarakteren, da ville jeg heller belønnet der barnet har klart å strekke seg litt ekstra.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 01:07   #12
TBM
Passiv

Standard

Er det egentlig det? Denne jentas motivasjon var penger. Hun lærte at gjør hun noe hjemme så får hun penger. Det er jo fint forsåvidt. Men nå er det jo slik at alt betaler seg ikke i penger. Noen ganger gjør man noe fordi det forventes at man skal stille opp, OG det uten å få betalt. Man gjør det kanskje for å glede andre eller fordi man har skjønt at man er en del av et fellesskap der alle må bidra.

Tilbake til karakterer. Skal alt regnes i penger? Kan man ikke motivere barna på andre måter?

Nei, jeg synes ikke dette er samme sak. Hvis man i en familie "alltid" får lønn for å gjøre noe, så er det feil.

At barn får en bonus eller en ekstra påskjønnelse i form av penger eller en ting når man har jobbet godt på skolen og oppnådd gode karakterer i forhold til sine egne evner, så er det noe helt annet.

Så til det siste spm ditt: "Kan man ikke motivere barna på andre måter?"

Jo, det kan og skal man. Alle vet jo at "ytre motivasjon" er langt mindre viktig enn den "indre motivasjonen" - og du som skal være lærer må jo alltid benytte deg av å få fram denne indre motivasjonen hos elevene dine for at de skal kunne lære. (Slike pedagogiske teorier må dere da ha vært innom på lærerutdanningen?)

Foreldre må også bidra til å styrke den indre motivasjonen - men siden barn også skal lære seg å forvalte penger er det foreldrenes oppgave å gi de lommepenger - og kanskje også en "bonus" for godt utført arbeid hjemme eller på skolen! Jeg ser ingen motsetninger i at man både gir ytre og indre motivasjon.

Historien om jenta som spurte "hva får jeg for det" når hun selv sølte utover saft, har ikke lært hva som er riktig oppførsel i en slik sammenheng. Jeg kan love deg at jeg aldri kunne ha sagt noe slik - selv om jeg altså jobbet i butikk for mine egne lommepenger fra jeg var 12 og fikk "bonus" for gode/greie karakterer i ungdomsskolen og på videregående.

Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 03:34   #13
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte jeg skulle dele noen erfaringer om ytre motivasjon og belønning, jeg.

Ytre motivasjon er et finfint verktøy frem til den indre etableres. Da gjerne ved å oppleve hvordan det er å gjøre det bra.

Vi belønner ekstra gode tilbakemeldinger og gode prøveresultat, men vi bruker altså poengsystemet som vi har.

Det poengsystemet er bygget på at vi først har strippet vekk alle goder for så å kreve at barna gjør seg fortjent til dem. Samtidig fåes det poeng (og oppmerksomhet!) for mange forskjellige ting som barna før nok ikke ble like sett på "for det skal jo være en selvfølge". Nå viser vi at vi setter pris på det også når barnet oppfører seg som forventet.

En annen viktig del av dette er at vi også er flinke til å sette ord på det når vi ser barnet gjøre noe positivt. Vi setter ord på takknemlighet for det barnet gjør, samt at vi beskriver den egenskapen barnet viser og roser den. F.eks. hjelpsomhet, arbeidssomhet, positiv innstilling, mot osv. Dette er med på å bygge opp barnets egen oppfatning av seg selv som en som gjør de tingene. Jeg tror det er viktig i forhold til å unngå "hva får jeg for det, da?"-barn. Det å sette ord på det som skjer gjør dessuten at både vi og barnet får øynene opp for hvor mye bra ungen faktisk gjør. Og spesielt når det kommer til barnet som har ADHD, så har det vært veldig ok for alle parter.

Men disse tingene fører faktisk også til at nye vaner innarbeides og blir. Datteren har ikke sluttet med å stå opp uten mas, stelle seg og gå avgårde til skolen i god tid selv om det ikke belønnes i samme grad med goder fra oss lenger. Fordi hun har oppdaget de godene det å gjøre det innebærer i seg selv. Dessuten har hun et bilde av seg selv som tilsier at det er sånn hun er. Hun er en elev som møter i tide og er forberedt. Men vi gir fortsatt positive tilbakemeldinger på det. Men det som driver henne mest er rett og slett at selvbildet hennes tilsier at hun er en sånn person som gjør sånt. Hun liker å være den personen som gjør det og det gir henne noe å være det.

I starten var det kun for å få poeng hun gjorde det.

Sånn har det fungert med alt vi har brukt ytre motivasjon på i forhold til alle barna. Jeg har barn som nå gjør de tingene vi valgte å fokusere på og som selv erfarer fordelene. De opplever positive tilbakemeldinger, hyggelige konferansetimer, faglig fremgang, er bedre likt av andre osv. Rett og slett mye mer velfungerende unger som gjør mer for egen maskin istedet for å måtte mases på og detaljinstrueres.

Om jeg skal si noe om det å gi en belønning for gode karakterer, så ville jeg vel heller si at det etter mitt syn er for sjelden om man bare belønner sluttresultatet. I alle fall i starten. Selv fokuserer vi mer på vanene som fører til den gode karakteren. Den gode karakteren ville nok også utløst en belønning, men jeg er veldig opptatt av at det å ha jobbet godt skal ha en egen verdi uavhengig av sluttresultatet. Jeg tror det er viktig for alle som står på litt ekstra å bli sett når de gjør det og ikke bare når og dersom det gir resultater i form av karakterer.

Jeg tror også det er en fordel at det ikke bare er penger det dreier seg om her. Vi har vanligvis en grense på hvor mange poeng som kan byttes ut i penger og de fleste tingene handler rett og slett om goder som f.eks. skjermaktiviteter. Jeg ville ikke ha likt det om ungene kunne oppføre seg dårlig, boltre seg med skjermaktiviteter og andre goder og så bare hjulpet til når de trengte penger. Dersom penger er den eneste motivasjonen, så synes jeg det blir litt stusselig. Det er mye god læring i å kose seg med et dataspill når lekser og plikter er unnagjort også. Jeg vil gjerne at barna får med seg dette med at når man står på og gjør de mindre lystbetonte tingene, så får man mer tid og anledning til å gjøre andre ting. For eksempel.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 03:50   #14
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser om denne jenta så lurer jeg på hva som skjedde når hun ikke gjorde noe. Hadde hun noen goder i hjemmet da? Kunne hun drite i å hjelpe til uten at hun merket det nevneverdig med mindre hun skulle bruke penger?

Ble det noe som helst annet fokus på de oppgavene hun gjorde bortsett fra penger, eller mente foreldrene at pengene var det eneste språket de trengte å bruke for å gi ros?

Jeg tror nemlig det er viktig å sette ord på hva man ser barnet gjøre bra og hvordan det påvirker omgivelsene osv. "Jeg blir så glad når jeg kommer hjem og ser at noen har båret ut søpla." eller "Ah! Nå var det jammen godt å være i stua. Og bokhylla ble så mye bedre å se på nå som du har satt alle bøkene pent der de hører hjemme. Tusen takk!"

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 08:39   #15
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Datteren min ligger sånn ca midt på treet karaktermessig - ikke fordi hun ikke evner å nå høyere opp, men fordi hun ikke gidder å legge noen innsats i skolearbeidet for å nå til topps. Hun ser at hun ligger ganske godt ann til tross for lite eller null arbeid med lekser, så hvorfor skulle hun jobbe mer?
Derfor har vi snakket om å innføre et "karakterbelønningssystem". Vi tror det kan motivere til å jobbe hardere med skolearbeidet.

Å lære at hard jobbing gjerne betaler seg, er jo i tråd med samfunnets krav forøvrig.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 08:45   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det første, faktisk. Jeg skrev nettopp eksamensoppgave om temaet, og all teori tilsier at lønn ikke er motiverende. Ihvertfall ikke som penger i seg selv, men muligens som den status høy lønn kan gi.

...og nå så jeg at kie hadde skrevet mye bra om saken.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 09:01   #17
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det første, faktisk. Jeg skrev nettopp eksamensoppgave om temaet, og all teori tilsier at lønn ikke er motiverende. Ihvertfall ikke som penger i seg selv, men muligens som den status høy lønn kan gi.

Dette vet jeg endel om gjennom det fagfeltet jeg har - og ja, lønn er ikke det som kommer ut først på lista over hva som er viktig.

Men - lønnen må ligge på et rimelig nivå likevel. Det er ikke slik for de fleste at de ønsker å jobbe seg ihjel for 200 000, hvis man egentlig innenfor den bransjen/med den utdanningen skulle hatt 300 000.

Jeg kan ta mitt eget eksempel i min nye jobb. Jeg får lønn i forhold til en ramme som statlig førstekonsulent, men gjør jobben til en stilling som ligger i en høyere lønnsramme. Jeg ble ansatt som førstekonsulent og i høst fikk lederen min videreført mitt engasjement som en fast stilling - men i førstekonsulentrammen. Lederen min har i løpet av to lønnsforhandlingsrunder klart å heve lønnen min tre lønnstrinn, og hun sier at hun til neste år vil prioritere å få meg over i en høyere lønnsramme.

Dette sier meg at lederen min setter stor pris på jobben min, men jeg hadde helt sikkert gjort en like bra jobb om jeg hadde fått tre lønnstrinn lavere også - for i denne jobben får jeg virkelig mange utfordringer og store muligheter for å lære nye ting i årene som kommer.

Hun kunne også ha ansatt meg i mitt engasjement som kun konsulent og videreført den lønnen inn i min faste stilling. Det hadde jeg nok syntes var litt urettferdig - så lenge jeg gjør en jobb som rådgiver/prosjektleder. Så da ville lønnen vært såpass mye lavere at jeg hadde vært litt irritert over det. Men - jeg ville nok jobbet like godt ihvertfall et år framover og sett om lønnen ble mer rettferdig.

Sist redigert av TBM : 22-12-07 kl 17:16.
  Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 09:04   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Målet mitt er at ungane skal verte drivne av ein indre motivasjon, og eg kjem difor aldri til å betale for gode karakterar. Eg synest det er ein uting.

På same måten håper eg verkeleg at dei ser verdien av ein jobb dei likar og er oppriktig engasjert i, og ikkje vel yrke berre ut frå eit ønske om status og høg lønn.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 09:08   #19
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Å lære at hard jobbing gjerne betaler seg, er jo i tråd med samfunnets krav forøvrig.

Tja, eg er ikkje heilt einig i den. Det hadde vore veldig få gode lærarar i dette lander dersom lønn skulle ha vore hovudmotivasjonen deira.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 09:13   #20
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er litt delt egentlig.
I utgangspunktet synes jeg ikke noe om å belønne GODE karakterer, men å belønne en posetiv utvikling av karakterer synes jeg mere om.
Eldstegutten min fikkf or første gang karakterer nå her om dagen, og han ligger midt på treet.
Jeg vet han jobber ganske hardt, men ser jo at han har potensiale for å få bedre karakterer, da mange av de han fikk var sterke.

Han har skrivevansker og har ikke fått til noe system med bruk av pc på skolen enda (han har fått bærbar via NAV)

Om jeg skulle belønne ville det vært fordi han forbedret karakteren i det dårligste faget f.eks framfor en 5 eller 6.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.