Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spesielle tradisjoner på julaften?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-07, 18:06   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Spesielle tradisjoner på julaften?

Hva består din julaften i?

Har dere spesielle tradisjoner?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 18:32   #2
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Julaften starter gjerne tidlig hos oss - vi har to morgenfriske jenter som sjelden sover lengre enn til syv dersom det er noe spennende i vente. Når de kommer tuslende opp i loftstua så har nissen lagt fra seg julestrømpene og en liten pakke under juletreet. På julaften er det lov med godteri før frokost, så vi smaker litt på innholdet i julestrømpen mens vi ser barnetv. Deretter dekker vi frokostbord og koser oss med julepålegg, godt brød og kanskje kakao. Deretter blir det gjerne litt mer tv og helst en liten luftetur ut. Ideelt sett skal det være nysnø og aketur, men det ser det ikke særlig lovende ut for i år *kikker ut på den grønne plena*

Deretter er det tid for middagsforberedelser - mannen tar seg av maten og jeg dekker bord. Vi finner fram finstasen sånn at vi er klare når gjestene kommer i fire-tiden. Vi spiser kl fem - ribbe er fast tradisjon hos oss.

Etter middag er det tid for gaveåpning. Gjestene drar sikkert i ti-tiden og når ungene er i seng, ja da slapper nok mor og far av med et glass vin før vi tar kvelden.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 18:33   #3
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Slik er dagen:
Julestrømpe (for barna - jeg er blitt voksen visst).
Tv på formiddagen
kl. 12 er det på kirkegården og tenne lys
kl.17 er det middag
I 19-20 tiden gaveåpning.

Tror ikke det er så spesiellt egentlig.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 19:25   #4
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Slik er dagen:
Julestrømpe (for barna - jeg er blitt voksen visst).
Tv på formiddagen
kl. 12 er det på kirkegården og tenne lys
kl.17 er det middag
I 19-20 tiden gaveåpning.

Tror ikke det er så spesiellt egentlig.

Slik er det her også bare at vi drar på gravstedet i 15-16 tiden(når det begynner å mørkne). Helt spesielt å se alle lysene.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 19:54   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Det kommer an på om vi feirer jul her hjemme eller hos svigers (annenhvert år). Men som regel går det i:

Jeg våkner grytidlig av at vesla HYLER inne i stua når hun har stått opp og sett alle pakkene under treet (de blir lagt der av "julenissen" natt til julaften). Da er det bare å stå opp og ta oss hver vår julestrømpe, som ligger klare på bordet. Ja, mor i huset må også ha.
Så er det tv-titting i et par timer før vi vekker mannebeinet og spiser en god frokost. Så er det mer tv-tid og pynting om hverandre før vi kjører til svigers. Er vi her hjemme går min morgen i mat-forberedelser og annet, mens jeg sniker til meg tv-titting innimellom.

Elsker julaften.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 20:06   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Ingen julestrømpe, men tv på morgenen er obligatiorisk. Deretter en god familiefrokost, før det skjer en del daglige gjøremål. Vi er alltid ute en stund, aking, sparktur, gåtur eller skitur, minst en time, ofte lenger. Mannen tar en runde og leverer de siste julegavene eller blomstrene etterpå. Før vi flyttet, var vi alltid i kirka og på kirkegården, men hittil har vi ikke vært i kirka etter vi flyttet, men i år skal eldste bli med besteforeldrene. Mannen jobber, jeg ordner mat med minste hjemme, ettersom gudstjenesten er såpass sent.

Deretter er det god mat, dessert, nissebesøk, gaver, ungelegging og kaffe og konjakk utpå kvelden.

Ja, også setter vi ut grøt til nissen på låven, og han kommer alltid og spiser den opp, det der derfor det blir så mange gaver under treet

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 20:24   #7
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Julaften starter gjerne tidlig hos oss - vi har to morgenfriske jenter som sjelden sover lengre enn til syv dersom det er noe spennende i vente. Når de kommer tuslende opp i loftstua så har nissen lagt fra seg julestrømpene og en liten pakke under juletreet. På julaften er det lov med godteri før frokost, så vi smaker litt på innholdet i julestrømpen mens vi ser barnetv. Deretter dekker vi frokostbord og koser oss med julepålegg, godt brød og kanskje kakao. Deretter blir det gjerne litt mer tv og helst en liten luftetur ut. Ideelt sett skal det være nysnø og aketur, men det ser det ikke særlig lovende ut for i år *kikker ut på den grønne plena*

Deretter er det tid for middagsforberedelser - mannen tar seg av maten og jeg dekker bord. Vi finner fram finstasen sånn at vi er klare når gjestene kommer i fire-tiden. Vi spiser kl fem - ribbe er fast tradisjon hos oss.

Etter middag er det tid for gaveåpning. Gjestene drar sikkert i ti-tiden og når ungene er i seng, ja da slapper nok mor og far av med et glass vin før vi tar kvelden.


Foruten at mannen og jeg deler på matlaging, og at vi har kalkun i stedenfor ribbe, så er det akkurat sånn vi har det også.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 20:26   #8
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Det eneste vi MÅ er å se på Tre nøtter til Askepott hos farmor/oldemor. Hun lager riskrem og vi møtes alle, både små og store i hennes bittelille leilighet og koser oss en liten time sammen før alle styrer til hvert sitt.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 21:50   #9
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Lang og sen frokost.
Julestrømpe
Gå i pysjen til vi virkelig må forte oss for å få på finstasen ( eventuelle besøkende på dagen må tåle det)
Tegnefilmer hele dagen
Klemme litt på pakkene under treet
Julemiddagen starter i det Sølvguttene synger julen inn.
Kaffen inntas ved salongbordet umiddelbart etter middag, og da åpnes gavene også.
Julaften slutt ved 22 tiden

I år skal jeg desverre på nattevakt

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 23:10   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Slik er dagen:
Julestrømpe (for barna - jeg er blitt voksen visst).
Tv på formiddagen
kl. 12 er det på kirkegården og tenne lys
kl.17 er det middag
I 19-20 tiden gaveåpning.

Tror ikke det er så spesiellt egentlig.

Sånn er min jul og gitt!

Mannen har forøvrig en jul blottet for tradisjoner ser det ut som. Jeg har kun feiret jul hos hans familie en gang og aldri har jeg vært så uten julestemning. Følte det var en helt vanlig dag med juletre i stua bare.

Men så slipper vi å krangle om tradisjoner iallefall da - jeg kan jo bare innføre alle mine

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-07, 23:53   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Hvis ikke jeg får sett Tre nøtter til Askepott, og Disneys Julekavalkade, så blir det ikke jul.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 02:30   #12
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Jeg slites foreløpig litt imellom mine tradisjoner fra egen oppvekst, og de tradisjonene vi skaper for oss selv som familie og som "voksen". Nå handler det etterhvert om å skape tradisjoner for barna. Mannen min har blant annet innført tradisjonen med julestrømper for seg selv og barna Ellers er det å kose seg med frokost, sjekke om nissen har spist opp grøten sin, se Disney etc på tv, tenne lys på kirkegården (ser litt mørkt ut for denne tradisjonen i år....), være sammen med familien, spise middag, åpne pakker, gå rundt juletreet (denne blir i så fall ny av året for min del!), drikke kaffe - kos. Helst skal vi legge unger et sted innimellom der, sånn at vi kan få en liten rolig stund med et glass vin og fortrolig mann-kone-samtale foran et grønt og glitrende tre, levende lys og hete følelser og jeg vet ikke hva...

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"

Sist redigert av Siri : 23-12-07 kl 07:06.
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 03:24   #13
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Julestrømpe, tv, frokost, noen gaver som ungene får åpne og leke med mens vi voksne dusjer.
Unger dusjer, løper rundt i trusa til penstasen kommer på.
Noen besøkende dumper innom med julehilsen/gaver.
Middagen starter mellom 17-18.00
Spiser til vi er mette og fornøyde.
Oppryddning, ungene leker.
Så er det gaver, kaffe og julegodter.
Vi leker med ungene, mannfolka forsvinner ofte opp på rommene med ungene for å bygge div. leker etc, mens vi damene sitter å skravler litt og rydder etter gaveåpningen, prater og koser oss sammen når leker er bygget og ungene er i full sving med lek.
Julaften er slutt mellom 22-24.00
Ungene kan være oppe til 24.00 denne dagen som på nyttårsaften.
Det er deres dag og vi koser oss sammen med rolig julemusikk i bakgrunnen.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 10:44   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Juletrømpe
Grøt hos en venninne av meg mens Askepotts tre nøtter ruller over skjermen.
Middag klokken 17, da har vi gjerne drukket litt gløgg først. Det kommer an på hvem som er gjest.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 10:54   #15
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Min jul har forandret seg en del de siste årene.

Natt til julaften kommer julenissen med julesokk.
Formiddagen brukes til graver og siste gaveutleveringer.
Kl 16 er det på med finstasen og kl 17 begynner middagen.

Elsker Disney jul men er ikke alltid jeg får den med meg. Tror jeg må ta den opp i år.

En spesiell tradisjon vil jeg si er Svigermor sin vørterøl sprite blanding som de må ha til julematen.

Juletradisjoner er fint det. Men jeg har feiret jul på mange forskjellige steder oppigjennom livet og har derfor fått opplevd mye forskjellige tradisjoner og fniser litt inni meg når folk kommer og sier det blir ikke jul uten det og det. Det blir jul, kanskje man og finner ut at det finnes andre tradisjoner som er enda bedre?

For meg er jul å være med familie uansett om det er pappa sin familie, mamma sin familie eller svigerforeldre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 11:05   #16
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Her blir det nok også tidlig morgen med tv-titting.
Hannah får julestrømpe (med Mikke Mus juledvd ).
God frokost, og forhåpentligvis fin stemning!

Skal lage ribbe, ellers ingenting, siden vi skal spise hos mamma. Tenkte på kirkegården og tenne lys for mine besteforeldre. Og så blir det middag i 17 tiden.

Gleder meg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 11:28   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Julestrømpe, deilig frokost, slumre foran tv (klargjøre det som må klargjøres), grøt hos mine foreldre, på med finstas og kirke, komme hjem til deilig pinnekjøttlukt, middag i femtida, pakker rundt sju, juletregang, kaffe og dessert, kos så lenge vi orker.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 11:31   #18
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Julestrømpe, deilig frokost, slumre foran tv (klargjøre det som må klargjøres), grøt hos mine foreldre, på med finstas og kirke, komme hjem til deilig pinnekjøttlukt, middag i femtida, pakker rundt sju, juletregang, kaffe og dessert, kos så lenge vi orker.

Vi går rundt juletreet 1.dag. Det er så kos. Synd at så mange ikke gjør dette lengre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 11:37   #19
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Vi går rundt juletreet 1.dag. Det er så kos. Synd at så mange ikke gjør dette lengre.

I år er første gangen vi har plass til å gå rundt juletreet her hjemme. Det er også første gang at vi trenger pynt på hele treet. Før har det stått knødd i ett hjørne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-07, 18:32   #20
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spesielle tradisjoner på julaften?

Starter med julestrømpe og barnetv her også. I pyjamas, dyne og pute i sofaen. Så spiser vi frokost, ikke noe voldsom oppdekning.
Tar en liten runde med de siste julegavene og ønsker familien god jul. Er innom tre graver å tenner lys. Middagen blir servert klokken 17.00. Så pakker vi opp pakker.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no