Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-07, 15:10   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!

Ja, altså en gullfiskbolle, litt "småstein" og penger til fisk. Hva gjør jeg nå, liksom?

Jeg har søkt litt rundt på nettet og fått med meg at gullfiskbolle ikke anbefales av akvariekjennere i det hele tatt, at det er dyreplageri og ja ... Men dersom jeg nå skal kjøpe meg fisk ... Hvilken type kan overleve en liten stund i en bolle? En eller flere? Hva gjør jeg?

Gammel 26-12-07, 15:12   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!

Jeg tror slørhale er de eneste som kan bo i bolle.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 15:17   #3
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg trur det går fint med slike blå og raude også. Er det Neontetra dei heiter, tru? Dei overlevde i allefall i min bittelille bolle. Men eg er faktisk litt einig i at det kan vere dyreplageri. Eg såg nettopp eit program om at fiskar har mykje betre hukommelse enn det som har vore kjent til no, og at det er grunn til å tru at dei aller fleste fisk (også akvariefisk) kjedar vettet av seg.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 15:17   #4
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Putt stenene i ett blomsterbed, og kjøp masse gele(grønn), sitronmelisse, og gummi-fisker som en kan spise, og lag en morsom nyttårsgeleaften.

Gammel 26-12-07, 15:21   #5
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

http://www.forskning.no/Artikler/200.../1062497091.96

Har ventet på en mulighet til å kunne dele denne.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 15:24   #6
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør som meg:

Legg steinene i bunnen, og sett en plante oppi. Gjerne en kaktus eller to.

Eller du kan kjøpe falske gullfisker.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC00910.JPG (90,3 KB, 41 visninger)
Filtype: jpg DSC00911.JPG (111,0 KB, 15 visninger)
Gammel 26-12-07, 15:36   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange gode råd!

Gammel 26-12-07, 16:04   #8
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ser du har fått gode tips. Alt annet enn fisk bør oppi der. Selv slørhaler er fisk som trenger masse av plass for å trives.
En bolle kunne jeg nok i nødstilfelle brukt i kort tid til fiskeyngel, men da med pumpe og varmekolbe.

Gammel 26-12-07, 19:27   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Gjør som meg:

Legg steinene i bunnen, og sett en plante oppi. Gjerne en kaktus eller to.

Eller du kan kjøpe falske gullfisker.

Jeg har hatt en bolle med "falske" gullfisk i mange år. Glassfisker i snor fra en glasskule i en bolle med vann.

Morsomt, men den bollen må også gjøres ren ...

Gammel 26-12-07, 20:50   #10
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

De fleste gullfisker overlever ikke lenge i den bollen uansett, og du må skifte vann veldig ofte. I min datter sin barnehage hadde de 2 gullfisker. De ble "Doffen har daua" etter 1 uke. Anbefaler heller ikke fisk i bolle

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 20:53   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt to kampfisk i en stor bolle. De levde i over tre år . De kommer opp til overflaten for å puste/hente luft/hvadenåenngjør og trenger derfor ikke pumpe.

Om det er riktig å ha fisk i bolle/akvarium/dyr i bur/innekatter/ byhunder er jo en annen sak.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-07, 21:05   #12
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ser du har fått gode tips. Alt annet enn fisk bør oppi der. Selv slørhaler er fisk som trenger masse av plass for å trives.
En bolle kunne jeg nok i nødstilfelle brukt i kort tid til fiskeyngel, men da med pumpe og varmekolbe.

Jeg er enig med Susse. Jeg vil aldri hatt fisk i en slik bolle. Det blir lite oksygen i vannet pga den lille åpningen som er øverst. Du må ha pumpe. Slørhaler er store fisker og trenger stor plass.

Gammel 26-12-07, 21:41   #13
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde puttet sand og vann i bollen og brukt pengene til og kjøpe meg flytelys på IKEA.

En fisk hadde jeg ihvertfall aldri plassert i en sånn bolle.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.