|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!Ja, altså en gullfiskbolle, litt "småstein" og penger til fisk. Hva gjør jeg nå, liksom?
![]() |
#3 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!Eg trur det går fint med slike blå og raude også. Er det Neontetra dei heiter, tru? Dei overlevde i allefall i min bittelille bolle. Men eg er faktisk litt einig i at det kan vere dyreplageri. Eg såg nettopp eit program om at fiskar har mykje betre hukommelse enn det som har vore kjent til no, og at det er grunn til å tru at dei aller fleste fisk (også akvariefisk) kjedar vettet av seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!Putt stenene i ett blomsterbed, og kjøp masse gele(grønn), sitronmelisse, og gummi-fisker som en kan spise, og lag en morsom nyttårsgeleaften.
![]() |
#5 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!http://www.forskning.no/Artikler/200.../1062497091.96 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!Ser du har fått gode tips. Alt annet enn fisk bør oppi der. Selv slørhaler er fisk som trenger masse av plass for å trives.
![]() |
#9 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!
Jeg har hatt en bolle med "falske" gullfisk i mange år. Glassfisker i snor fra en glasskule i en bolle med vann.
![]() |
#10 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!De fleste gullfisker overlever ikke lenge i den bollen uansett, og du må skifte vann veldig ofte. I min datter sin barnehage hadde de 2 gullfisker. De ble "Doffen har daua" etter 1 uke. Anbefaler heller ikke fisk i bolle |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!Vi har hatt to kampfisk i en stor bolle. De levde i over tre år |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!
Jeg er enig med Susse. Jeg vil aldri hatt fisk i en slik bolle. Det blir lite oksygen i vannet pga den lille åpningen som er øverst. Du må ha pumpe. Slørhaler er store fisker og trenger stor plass.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg har fått gullfiskbolle til jul!Jeg hadde puttet sand og vann i bollen og brukt pengene til og kjøpe meg flytelys på IKEA. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|