|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En Som Trener
|
De perfekte votter, finnes de?Jeg har snart gitt opp letingen etter gode votter. Kanskje vi har littt høye krav?
Boco- vanntette, billige, men litt klumpete Troll- kalde, dyre, men tynne og gode på. Ukjente merker av ymse slag... Har tittet litt på Lassie(tec) på Cubus (feil str inne), ReimaTec (dyre) og endel andre, men føler at jeg har gått meg vill i jungelen. Hva slags votter har dine barn? Er de verdt prisen? Ville du kjøpt de samme igjen eller noe annet? Kom med anbefalinger, gjerne fulgt av priser og hvor de er å få kjøpt (linker mottas også med takk)!
|
|
|
#2 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: De perfekte votter, finnes de?Slenger meg på.
|
|
|
#3 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: De perfekte votter, finnes de?http://www.gullull.no/shop.asp?mid=9...evel1=23540281
|
|
|
#4 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: De perfekte votter, finnes de?Etter noen år i vottejungelen har jeg resignert litt.
|
|
|
#5 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Re: De perfekte votter, finnes de?
Har god erfaring med disse jeg også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Peppy!
|
Sv: De perfekte votter, finnes de?Jeg liker Reima sine jeg. Da kan han base rundt i snøen i timesvis uten å bli kald og våt på hendene. Greie å få på er de også. Prisen er naturligvis en ulempe, men vel verdt det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: De perfekte votter, finnes de?Du nevner Lassie. Jeg kjøpte noen votter fra dem på tilbud på Barnas hus. Dessverre sluttet de å føre merket. De jeg kjøpte var ikke vanntette, men de er definitivt Mazungens favoritt. Kjøpte samtidig noen til 3 ganger prisen fra Huffa, de nekter hun å ha på i det hele tatt etter vask. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: De perfekte votter, finnes de?Kaninungens votter oppfyller nok ikke dine kriterier, for de er nok ikke vanntette. Det er fleece-votter fra Reima. Myke og gode å ha på, og sitter godt på siden de stappes innunder strikken på Troll-dressen. Blir de våte må de vel byttes, tenker jeg. Det er to lag med fleece, da. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: De perfekte votter, finnes de?
Får man kjøpt lassievotter på nett kanskje?
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Sv: De perfekte votter, finnes de?Vi går for billige votter, men har heller mange par. hater å lete etter votter i stresset om morgenen. Dessuten er det alltid noen som blir borte(akkurat som sokker). På nyttårsaften var vi ute og grillet da fikke en av nabobarna svidd hull i reimavotten sin da hun skulle grille pølse på bålet. da fikk jeg bekreftet at det er lurt med votter som ikke er så dyre at det blir krise om de blir mistet eller ødelagt. Betaler gjerne dyrt for dress og sko, men votter og lue er forbruksvare så der er pris avgjørende. er fornøyd med et par vi har brukt mye fra basecamp. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: De perfekte votter, finnes de?Jeg liker både Reima og Troll vottene. Dyre, men vel verdt prisen. De sitter godt på, er vanntette, har langt skaft og er forholdsvis enkle å ta på. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: De perfekte votter, finnes de?
Jeg har ikke funnet de jeg fant på barnas hus siden, men har vært innom noen cubus butikker for å se. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: De perfekte votter, finnes de?Hjemmestrikkede tovede ullvotter.
|
|
|
#14 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?
Verken vind- eller vanntett.
|
|
|
#15 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: De perfekte votter, finnes de?Jeg har ikke funnet ett par votter som er perfekte i allslags vær, men vi har funnet et utvalg som dekker de behovene vi hittil har følt; |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?
Hvis du ikke har forsøkt gullik/gullull vottene jeg linker til over her kan jeg anbefale de over Nøstebarn sine, de er mer vantette, og sitter bedre på hånden (det vises ikke på bildet vel, men de har elastisk bånd i håndleddet som gjør at de sitter bedre).
|
|
|
#17 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?
Noterer meg det til neste vinter. Akkurat nå er vi superfornøyde med de vottene vi har |
|
|
|
|
|
#18 |
|
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De perfekte votter, finnes de?Gutta har nå fått seg Hestra votter etter at flere har lovprist de.
|
|
|
#19 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?
Nei, de er ikke vind- eller vanntette, men man kan bruke vindvotter over. De funker ypperlig. Mine har mange forskjellige votter, Reima, HM, Hestra og tovede. Begge to foretrekker som regel de tovede. Det eneste jeg ser som negativt med dem er at de er litt klumpete.
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Sv: Re: Sv: De perfekte votter, finnes de?Minstemor nekter å ha på seg vanter. Hun tar av seg alt med en gang vi ikke ser på henne. Hvis vi har vært så heldig å få ta de på henne.
|
![]() |
|
|