Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Får ikke til å legge inn private bilder....

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-06, 16:26   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Får ikke til å legge inn private bilder....

Hvordan gjør dere det?

Laster ned alle bilder til pc'n som folk flest, men å legge de direkte inn i innlegg osv. blir for stort. Hvordan i huleste forminsker man de da?
Vennligst ikke si at jeg skal laste ned hos FotoKnudsen for det lykkes ikke herfra...

Jeg har også lyst til å legge ut private bilder innimellom, men datakunnskapen min stopper meg.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 16:30   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke til å legge inn private bilder....

Har du noen bildebehandlingsprogrammer på PC-en din? Paint tror jeg er standard i Windows, det er veldig simpelt, men det kan brukes til å forminske bilder, i alle fall. Har du bedre programmer, er det jo bedre, men med Paint gjør du i alle fall slik: åpne bildefilen, gå på menyen "Bilde" på menylinjer, velg "Strekk/forskyv", og skriv f.eks. 25% både vannrett og horisontalt på "Strekk". (Hvilket tall du skal bruke, kommer naturligvis an på hvor stort bildet er til å begynne med.) Lagre filen under nytt navn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 16:38   #3
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ikke til å legge inn private bilder....

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Har du noen bildebehandlingsprogrammer på PC-en din? Paint tror jeg er standard i Windows, det er veldig simpelt, men det kan brukes til å forminske bilder, i alle fall. Har du bedre programmer, er det jo bedre, men med Paint gjør du i alle fall slik: åpne bildefilen, gå på menyen "Bilde" på menylinjer, velg "Strekk/forskyv", og skriv f.eks. 25% både vannrett og horisontalt på "Strekk". (Hvilket tall du skal bruke, kommer naturligvis an på hvor stort bildet er til å begynne med.) Lagre filen under nytt navn.

Ja, Paint har jeg!!

....men hvordan får jeg bildet jeg vil forminske "over på" paintsiden for forminskning? Om du forstår hva jeg mener? Bildene mine ligger lagret, og hvordan får jeg hentet de inn til paint -arket?

Merker jeg blir rimelig flau over mine fatale begreper og kunnskaper om data her, men øvelse gjør vel kanskje litt mer flink

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 16:47   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.122
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ikke til å legge inn private bilder....

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

....men hvordan får jeg bildet jeg vil forminske "over på" paintsiden for forminskning? Om du forstår hva jeg mener? Bildene mine ligger lagret, og hvordan får jeg hentet de inn til paint -arket?

Du åpner det i Paint, på samme måte som du f.eks. åpner et tekstdokument i Word. Dvs. start opp programmet (altså Paint), gå på "Fil"-menyen og velg "Åpne". Så blar du deg frem til bildefilen du vil ha. (Det er slik man åpner filer i de aller fleste programmer.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 16:50   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ikke til å legge inn private bilder....

Takk, takk! Da skal jeg øve meg i ettermiddag!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-06, 18:15   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får ikke til å legge inn private bilder....

Du kan jo også maile bildene til Fotoknudsen. Ihvertfall kan man det til Eurofoto. Jeg får heller ikke lastet opp bilder fra min pc, men å sende mail til dem går jo fint.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no