Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 19:03   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Spinoff fra "Ja, du er flink til å skrive"

Er du god på smalltalk? Småpludring med kjente og mer ukjente om vær og vind?
Jeg må innrømme at der er jeg skikkelig dårlig. Jeg kan overhodet ikke holde en slik samtale igang.
Skolekamerater fra 2. år på gymnaset som man ikke har sett på ørten år f.eks - hva snakker man med dem om hvis man tilfeldigvis dumper borti dem?
Det er rett og slett ubehagelig.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:04   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.631
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Hvis jeg vet at jeg kommer et sted der jeg kommer til å small-talke, så har jeg noen spørsmål etc klar som jeg kan snakke om. Sånn umotivert small-talk stinker jeg på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:07   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.853
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg misliker smalltalk, men har vel blitt litt flinkere til det med alderen, tross alt. Nå klarer jeg i hvert fall innimellom å pense folk inn på noe interessant i stedet for å drøvtygge hverandres arbeidssituasjoner og familieforhold altfor lenge. Jeg liker dog ikke store selskaper med bordkort og få kjente noe særlig.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:09   #4
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.086
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Smalltalk er null problem. Jobbet som frisør i mine yngre dager og da kommer man fort inn i pjattinga. Jeg er dessuten veldig flink til å få folk til å føle seg vel. :For en håpløs setning:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 19:20   #5
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg hater smalltalk, og blir som oftest stående som et naut uten noe å si.
Ekstra ille er denne "påtvungne" intimiteten med frisører.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:12   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.111
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg har blitt ganske flink til det med årene. (Relativt sett, altså, introvert som jeg er.) Jeg tror jeg generelt er flink til å "lese" folk og plukke opp hvordan de har det og hvordan de tenker, og være hyggelig mot dem, men jeg foretrekker helt klart de tilfellene der man får jobbet seg inn på noe morsommere enn vær og sport og slikt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:12   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg er ganske flink til å skrive, men elendig på smalltalk.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:17   #8
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg jobber med salg, så ja, det er jeg rimelig god på.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:22   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Rimelig god. Det er imidlertid ikke alltid jeg er i humør og derfor heller skygger unna.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:23   #10
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Suger.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:27   #11
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.832
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Smalltalk er pyton. Kjenner meg som et fe etter de første setningene. Hvorfor skal man prate hvis man ikke har noe som helst å prate om?

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:36   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Det kommer veldig an på kjemien mellom min smalltalkerpartner og meg.

Hvis jeg merker ørlite usikkerhet hos min samtalepartner så veller usikkerheten opp i meg også, og jeg blir stum som en stokk.
Er kjemien der, og den jeg prater med selv liker å prate, ja så kan skravla gå i ett.

Jeg tror jeg er ganske flink til å starte samtaler, da. Det er ovennevnte som avgjør om samtalen holdes i gang.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:46   #13
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Ikke god på smalltalk i det hele tatt, og det til tross for at jeg blant venner og kjente ikke har noen problemer med å skravle.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:53   #14
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg kan godt småsnakke litt, men jeg liker det ikke og blir fort ukomfortabel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 20:58   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.672
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Ja, jeg er flink på slik. Om det kan defineres som noe å være flink til da. Jeg anser det som et problem omtrent, for jeg kan jo ikke betale i butikken uten å komme med noen småfraser engang!

Likevel: i jobben min er det en klar styrke. Jeg møter masse folk og får alle i snakk - noe som er en virkelig styrke med tanke på oppfølging og sånn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:04   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg hater small talk, og føler vel også at jeg er relativt dårlig på det.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:06   #17
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Sånn bob bob, altså midt på tre flink.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:16   #18
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg er god på smalltalk på norsk, men sliter litt med det på engelsk. Da blir jeg fort stående å lete etter ordene, for fag-engelsk er ikke helt det samme som vanlig konversasjon. (Heldigvis møter jeg mye nerder, og da blir smalltalk overkommelig likevel).

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:31   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Jeg er egentlig ganske god til å pjatte, om jeg skal si det selv. Sjenert er jeg ikke, men tidvis litt folkesky. F.eks. er bussturen hjem fra jobb med ei god bok hellig for meg, og da vil jeg helst være alene. Hvis jeg allerede sitter benket og får øye på en fjern bekjent som er i ferd med å stige på bussen, hender det at jeg sklir langsomt ned på setet og skjuler meg bak boka.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:35   #20
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff fra "Ja du er flink til å skrive"

Ja, det er jeg faktisk veldig god på

Kommer godt med i jobben min hvor jeg treffer mye folk både internt og kunder.

Imidlertid gidder jeg som oftest ikke prate mye og lenge med sidemannen på flyet etc, om ikke det er noe som umiddelbart fasinerer meg med det mennesket. Har alltid en bok på lur og "unnskylder" meg raskt med den hvis jeg har en påtrengende smalltalker ved siden av meg.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no