Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Smarte ting å huske på når man reiser med barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-08, 00:01   #1
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Smarte ting å huske på når man reiser med barn?

Vi skal snart til Thailand med en gutt på 4,5 og en jente på nesten 1,5.
Noen smarte tips, eller geniale ting vi ikke må glemme?

Vi skal ha med et lite UV-telt som hun kan leke og kanskje sove litt i på stranden. Bortsett fra det har vi vel ikke kommet på noe supersmart?

Gammel 12-01-08, 00:03   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smarte ting å huske på når man reiser med barn?

Vi var i Brasil med små, og jeg husker at jeg irriterte meg over at vi ikke hadde tatt med masse solkrem. Jeg tenkte at vi ville få kjøpt der, og det fikk vi i og for seg, men ikke med veldig høy faktor. Vet ikke hvordan det er i Thailand.

Men vi hadde med UV-drakter til begge to, og det var vi veldig glade for under ekvators sol!

Gammel 12-01-08, 00:05   #3
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Vi var i Brasil med små, og jeg husker at jeg irriterte meg over at vi ikke hadde tatt med masse solkrem. Jeg tenkte at vi ville få kjøpt der, og det fikk vi i og for seg, men ikke med veldig høy faktor. Vet ikke hvordan det er i Thailand.

Godt tips! Hadde tenkt å ta med fra Norge, men kjenner jeg meg selv rett så hadde jeg sikkert beregnet for lite om jeg ikke hadde blitt minnet på det. Husker faktisk ikke hvordan det var i Thailand sist vi var der, men det er jo en ting som er virkelig kjipt å bomme på.

Gammel 12-01-08, 00:06   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Standard

Zoë - hvor kjøpte dere UV-drakter? Vet du om det er mulig å få tak i på denne tiden av året?

Gammel 12-01-08, 00:09   #5
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Ha med bleier!
Vet ikke hvordan det er i Thailand, men når vi var på Gran Canaria sist gikk vi tom for bleier. Bleiene der var så parfymerte at de måtte ligge å lufte seg lenge før jeg i det hele tatt tok de på!
Så får du masse ekstra plass i kofferten når du skal hjem.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 00:11   #6
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Myggkrem(middel)! Det er ikke alltid de har det for små barn så det ville jeg kjøpt og tatt med! Og gjerne øyedråper eller øyekrem for det er så lett å få øyekatar etter mye bading i basseng! God tur!

Gammel 12-01-08, 00:12   #7
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Ha med bleier!
Vet ikke hvordan det er i Thailand, men når vi var på Gran Canaria sist gikk vi tom for bleier. Bleiene der var så parfymerte at de måtte ligge å lufte seg lenge før jeg i det hele tatt tok de på!
Så får du masse ekstra plass i kofferten når du skal hjem.

Takk for tips!

Sist vi var på Mallorca pakket vi vognen full av bleier. Det var veldig greit, de kjente merkene kostet nesten 90 kr pakken, og de andre var ikke aktuelle å bruke.

Gammel 12-01-08, 00:14   #8
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

UV-drakt er nok veldig lurt, så slipper dere de verste bekymringene rundt soleksponering. Solhatt med skygge ned i nakken.

Til flyturen er det lurt med litt underholdning, kanskje lydbøker til eldste? Små ting som du pakker inn på forhånd, leker eller mat?

Kanskje dere trenger å ha med litt mat barna er vant med for sikkerhetsskyld? F.eks. grøt til minste? Vi var på Gran Canaria i november og tok med oss grøtpulver og bleier. De hadde begge deler, men bleiene lakk og grøten var med sukker osv.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 00:14   #9
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Klær med solfaktor:
http://www.solbeskyttelse.no/

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 00:17   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Zoë - hvor kjøpte dere UV-drakter? Vet du om det er mulig å få tak i på denne tiden av året?

Til minstemann kjøpte vi på babyshop (men det var i april - vet ikke om de har i januar).
Men til eldstemann kjøpte vi på nettet - og der kan man kjøpe året rundt. Klarer ikke å huske hva nettbutikken het. de har pleid å ha stand på Foreldre&barn messa...
Kanskje du finner det om du surfer litt?

De er ikke så billige, men jeg synes virkelig det er verdt pengene. De er utrolig lette og behagelige å ha på, og tørker på et blunk etter å ha vært i vannet.

Gammel 12-01-08, 00:22   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bleier har de i Thailand. Mama Poky. De er veldig gode. Uansett er det greit å ta med hjemmefra. Det er billigere her og så vet man at man har plass til shopping når man skal hjem. Solkrem derimot. Vi bruker kun fysisk filter og det tviler jeg på man får kjøpt der.

Solfaktortøy er et must synes jeg. Vi har alltid med flere sett. Todelte er kjekt for da kan overdelen brukes med vanlig shorts på båttur og andre turer på dagen. Her er linker til mange nettbutikker. Ebay er også et fint sted å handle slikt. Apotek pleier også å ha slikt på sommeren. Spør om de har noe liggende bak sammen med solkremen.

Gammel 12-01-08, 00:26   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Standard

UV drakt er bestilt!

Gammel 12-01-08, 00:46   #13
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En eller annen slags bæresak til minsten.

Støtter forslaget om lydbøker (vår 4-åring har i tillegg gameboy, den er veldig fin på tur, spesielt lange flyreiser og venting på flyplasser). Domino og Memory i miniformat er også kjekk underholdning.

:vilogsåpåtur:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 01:10   #14
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Støtter de andres forslag om UV-klær! Da vi fløy med vår snuppe da hun var 1,5 hadde vi med et sånt tegnebrett med penn som man kan stryke ut og tegne på nytt, på flyet. Stor suksess! Et firkortspill med bilder av dyr syns hun også var gøy, og et enkelt trepuslespill med 4 biter. Alt pakket inn. Helseteppe er jeg også glad for at vi tok med.

Gammel 12-01-08, 01:38   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Aner ikke om det er stikkedyr i Thailand men ta med Eurax. Sånn klødempende middel. Og badebleier og nok av vanlige bleier. Det er iallefall veldig dyrt da vi var på Kypros.
Solkrem kjøper jeg alltid i Norge. KJøpte akkurat solkrem til 1/2 pris på apoteket her. Sånn AloVera gel for solbrent hud ville jeg også tatt med. Det reddet nok storebror sine skuldre sist vi var på tur..

Jeg kjøpte noen bodyer med kort erm og med solfaktor til lillebror i fjor. Fra merket Chiesser. Ikke skjønner jeg hvordan det kan være solfaktor i klær men iallefall ble han aldri solbrent på den uken vi var på tur for han hadde på body når han badet...

Gammel 12-01-08, 01:44   #16
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sånn pakke med pulver, der man gir til barna hvis dem er fare for å bli uttørket. Husker pokker aldri hva det heter.
paracet.
Aloe Vera
Plaster
Pyrasept.

Ja rett og slett god lager med førstehjelp ting og tang. Ikke at man forhåpligvis får bruk for det. Men greit å ha med seg enn å angre at man ikke gjorde det.

Gammel 12-01-08, 09:55   #17
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Standard

Tusen takk for gode tips, jenter! *noterer så blekket spruter*

Gammel 12-01-08, 11:42   #18
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

GEM heter pulveret en kjøper på apoteket.
Her er det flere tips:

http://www.zinetravel.no/article/91

Redningsvest til barn hvis dere skal ut i båt. Det tar jo plass... Vi hadde med det til Seychellene og den ble brukt flere ganger. Kommer til å ta med når vi drar avgårde nå i febr (siden vi har blitt en til så blir det to vester, skjønner jeg må være streng med hvor mye tøy vi tar med ).

Ellers pleier vi å ta med universalpropp (også kalt "Klasken") og småpakker med Biotex slik at man kan skylle opp tøyet etterhvert.

Ellers anbefaler jeg Biotura framfor Idoform (også melkesyretabl.). Biotura kjøpes på helsekost. Benyttes hvis magen har blitt litt urolig. Utprøvd på flere turer i India uten å bli syke...

Småpakker med kjeks, rosiner etc.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 11:43   #19
mamsen74
Aktiv

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
mamsen74 er litt kul
Standard

En ting jeg glemte: God tur!!! Det kommer til å bli kjempe bra!

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 17:01   #20
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mamsen74, her.

En ting jeg glemte: God tur!!! Det kommer til å bli kjempe bra!

Det tror jeg også!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.