![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Spanske kryssordJeg går på spanskkurs, og læreren jeg har er den samme som gutten min har på ungdommskolen.
![]() |
#2 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sv: Spanske kryssordTror det er kryssord i El Pais, og andre aviser. Derimot så er de litt vanskelige dersom man ikke er veldig god i Spansk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Spanske kryssordØh, i spanskbøkene? Lærebøkene? Det er det i hvert fall i de jeg bruker i undervisninga, de fra Cappelen. Det ligger nok noen på bøkene sine nettsider også. De har nok da ordforråd som hører til pensumtekstene. De som står i spanske aviser er nok på litt vel høyt nivå hvis dere er nybegynnere. Jeg tror jeg heller ville satset på Hangman på nett hvis dere vil ha noen sånne type oppgaver.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spanske kryssordDet syns jeg hørtes krevende ut. Jeg har bodd i Frankrike i snart ni år og snakker bortimot perfekt fransk, men kryssord syns jeg fortsatt er kjempevanskelig. De bør iallfall være beregnet på nybegynnere eller folk som lærer språket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Spanske kryssord
Det tror jeg også. Jeg anser meg selv som god i svensk, men greide ikke å løse stort da jeg bodde i Stockholm. Kryssordspråket er gjerne noe for seg sjøl - sånn er det jo på norsk også. Kanskje barnekryssord kan gå?
![]() |
![]() |
#6 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Spanske kryssord
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|