Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Har du oppskrift på en god soppsuppe ?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-08, 22:39   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Har du oppskrift på en god soppsuppe ?

Mannen min var på hotell i Eggedal og kom hjem med stjerner i øynene etter å ha spist en hjemmelaget skogsoppsuppe.
Jeg har masse tørket traktkantarell som jeg kanskje kunne brukt i noe sånt samme med evt. butikkkjøpt sopp

Noen som har en god oppskrift å dele ?

Jeg leter også etter den ultimate blomkålsuppa om noen har den på lur

Gammel 12-01-08, 22:50   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du oppskrift på en god soppsuppe ?

Jeg elsker denne blomkålsuppen:

Kok et par store blomkålhoder og en stor løk i biter møre i vann med et par terninger kjøttbuljong. Ta av noen buketter. Hell av endel av vannet, men la kanskje 2-3 dl være igjen. Mos med stavmikser til en jevn konsistens. Ha i en dl kremfløte og ha oppi de blomkålbukettene du tok av. Rør godt og la det koke opp. Ønskes suppen tynnere, ha i litt mer fløte. Ønskes den tykkere, jevne med litt maizenna.

Serveres med hakket sprøstekt bacon på toppen.

Soppsuppe har jeg ingen egen oppskrift på, men det er utrolig godt ja.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.