Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Køben ?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 23:04   #1
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Køben ?

Ja, jeg lurer veldig på, hvorfor nordmenn forkorter København til Køben ? Har sett det veldig mye herinne. Mr. Dib (født og opvokst i Kbh) og jeg undrer os litt. Skal vi da si, at vi skal en tur til Osen når vi skal til Oslo ? Lillen når vi skal til Lillehammer ? Det går jo fint an, å uttale Kbh i 2 stavelser, det er bare å utelate en vokal: Købnhavn.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:08   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Køben ?

Jeg skiver København. Køben høres ut som om man ikke gidder å skrive hele navnet.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:14   #3
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Køben ?

Det er vel av samme grunn som noen sier sossen i stedet for sosialkontoret, snipa i stedet for Myrsnipa og så videre. Kjappere og enklere å si og noen ganger blir det et slags koseord av det (ikke sossen da ) Synes Køben er et hyggelig uttrykk jeg, gir liksom en følelse av kos og hygge.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:26   #4
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Køben ?

Jeg synes bare Køben høres rølpete ut.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:53   #5
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Køben ?

Det er stor forskjell på hva man sier og hva man skriver. Køben er et muntlig koseord. Litt rølpete javel, men jeg forbinder køben med rølp...

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 12:56   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køben ?

Enig, Køben høres teit og rølpete ut. Jeg har en venninne som sier det, og det skurrer like mye i ørene mine hver gang. Hun er definitivt lite rølpete også, så det passer liksom ikke i det hele tatt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 14:42   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køben ?

Jeg er litt rølpete. Til stor irritasjon for mange.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 14:54   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Ja, jeg lurer veldig på, hvorfor nordmenn forkorter København til Køben ? Har sett det veldig mye herinne. Mr. Dib (født og opvokst i Kbh) og jeg undrer os litt. Skal vi da si, at vi skal en tur til Osen når vi skal til Oslo ? Lillen når vi skal til Lillehammer ? Det går jo fint an, å uttale Kbh i 2 stavelser, det er bare å utelate en vokal: Købnhavn.

Nei, Osen er et helt annet sted enn Oslo, så det må du ikke si....

Er enig i at Køben er en litt rølpe-harry måte å uttale København på, men jeg ser at du selv skriver Kbh.... hvorfor ikke skrive København da, om du ikke liker forkortelser mener jeg?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 14:55   #9
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køben ?

Køben minner meg om alle narkobøkene jeg leste som ung. I de bøkene dro man alltid til Køben for å være litt "kontinentale".

Jeg bruker det ikke selv.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:06   #10
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Køben ?

For meg er Køben lange deilige timer på Café Norden med dansk frokost og god kaffe. Vandring i gatene, søstrene Grene med mer, langt fra rølpete for min del. Liker ordet og kommer til å fortsette å bruke det. Har vel aldri vært på rølpetur til Køben eller andre steder for den slags skyld, så det er kanskje derfor jeg ikke forbinder det med rølp.

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:14   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av Jr., her.

For meg er Køben lange deilige timer på Café Norden med dansk frokost og god kaffe. Vandring i gatene, søstrene Grene med mer, langt fra rølpete for min del. Liker ordet og kommer til å fortsette å bruke det. Har vel aldri vært på rølpetur til Køben eller andre steder for den slags skyld, så det er kanskje derfor jeg ikke forbinder det med rølp.

Har du aldri vært på rølpetur i din ungdom? Da må jeg si du er en erfaring fattigere...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 17:23   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg bruker det ikke selv.

Narko eller ordet Køben?

Det hender jeg sier Køben. Er enig i at det kan høres rølpete og litt harry ut, men sånn blir det ofte når man vokser opp på Oslo øst.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:30   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Har du aldri vært på rølpetur i din ungdom? Da må jeg si du er en erfaring fattigere...

Jeg har aldri vært på rølpetur i umgdommen og det har heller aldri tiltalt meg. Det finnes da mange andre måter å skaffe erfaringer på.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 18:51   #14
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har aldri vært på rølpetur i umgdommen og det har heller aldri tiltalt meg. Det finnes da mange andre måter å skaffe erfaringer på.

Som?


__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:02   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køben ?

Aldri rølpetur på meg heller, til tross for at jeg av og til sier Køben.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:08   #16
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Køben ?

For meg er København ikke noe mer enn hovedstaden i Danmark. Køben derimot, det er byen med sjel, byen jeg lengter etter hver gang hverdagen overmanner meg... Køben er kos og avslapping, ikke rølp.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:15   #17
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Som?


Som å leve, rett og slett.

Jeg tiltales aldri av rølpeturer, festivaler og slikt. Da setter jeg heller pris på hyggelige kvelder med venner og det har jeg alltid gjort. *sær*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:17   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Køben ?

Jaja, mens jeg "ravet" rundt med en ølflaske på danskebåten på vei til Køben når jeg var 19 år, så hadde dere vel hyggelig kortkveld med venner da. Festivaler har jeg aldri vært på, men den tids hytteturer, dansketurer og heisaturer kaller jeg for rølp.
For orden skyld, det var ment humoristisk

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:26   #19
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg tiltales aldri av rølpeturer, festivaler og slikt.

Likhetstegn mellom festivaler og rølpetur?

Noen drar for musikken tenk. (og bor på hotell)

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:27   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Køben ?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Likhetstegn mellom festivaler og rølpetur?

Noen drar for musikken tenk. (og bor på hotell)

Jeg får noia av mange halvfulle mennesker, konsert toaletter og sånn. Mulig at jeg er fisefin, men jeg orker ikke slikt selv om jeg hadde bodd på hotell.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no