Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Moral og yrke

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-08, 09:35   #1
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Moral og yrke

Mannen min abonnerer på Vi Menn og jeg pleier å lese det. Det gir meg noen ganger litt tanker, som også kom opp da jeg så jenta fra frp som stilte opp som toppløsmodell.

Jeg må først få si at jeg er ikke prippen, og er åpen for de fleste typer eksponering, så lenge ikke andre blir skadelidende.

Mine tanker går omkring dette med om noen yrkesgrupper har et større moralsk ansvar enn andre ? Er det slik at eksempelvis sosialarbeidere/politi/lærere har et større moralsk ansvar enn en som eksempelvis leverer aviser eller tar telefonintervjuer for gallup (som altså ikke møter barn/ungdommer eller mennesker i en vanskelig livssituasjon i sitt daglige arbeid) ?
Spørsmålet kommer opp i forbindelse med Vi Menn i den forbindelse at det hender at det er lærere som stiller opp toppløse. Mulig jeg allikevel er prippen når jeg umiddelbart tenker at dette er et yrke som ikke nødvendigvis kan kobles sammen med å være toppløsmodell (eller enda mer hardcore).

Jeg ser ikke for meg at jeg skulle stille opp med mitt "aller helligste" mot kamera og neste gang jeg kom på hjemmebesøk til en av mine brukere så lå han og koste seg med bildet av meg.....

Hva mener dere ?

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 09:44   #2
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moral og yrke.

På den ungdomsskolen mine barn gikk, var/er det en kvinnelig inspektør.
Hun har vært toppløs modell. Noe "alle" vet.
La meg si det sånn: Jeg forstår ikke hvordan hun orker å jobbe der.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:05   #3
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke.

Nå tenker jeg litt utenfor dette med å være nakenmodell for jeg ser ikke helt hva det har med moral å gjøre.

Generlt synes jeg at enkelte yrker må holde sin sti renere enn andre når det gjelder områder som har med yrket å gjøre.
F.eks så synes jeg det er verre at en trafikklærer eller en som er politi bryter fartsgrenser enn om en barnehagelærer gjør det. Det er verre at helsepersonell røyker hasj enn om en kunstner gjør det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:09   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke.

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Generlt synes jeg at enkelte yrker må holde sin sti renere enn andre når det gjelder områder som har med yrket å gjøre.
F.eks så synes jeg det er verre at en trafikklærer eller en som er politi bryter fartsgrenser enn om en barnehagelærer gjør det. Det er verre at helsepersonell røyker hasj enn om en kunstner gjør det.


Jepp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:12   #5
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moral og yrke

Jeg er i stor grad enig med hovedinnlegget. De som jobber som lærere, sosialarbeidere, politi, og lignende bør være svært forsiktige med en type eksponering som kan bli brukt i mot dem i yrket. En ting er hva man har gjort "før", for lenge siden, men å jobbe som lærer og samtidig brette seg selv ut i et mannfolkblad - det er dumt. Men om man stilte opp som toppløsmodell som 18-åring og senere blir lærer, det tror jeg ikke er noen stor sak.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:16   #6
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men om man stilte opp som toppløsmodell som 18-åring og senere blir lærer, det tror jeg ikke er noen stor sak.

Oh, yeah. Det er virkelig big deal på den skolen.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:17   #7
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Rent moralsk er det noenlunde hipp som happ for meg hvilke typer yrker som stiller opp i Vi Menn (eller andre lignende blekker), men jeg tillater meg å tvile på den mentale kapasiteten og evnen til å se hvordan en selv blir fremstilt til de som gjør det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:21   #8
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er ikke noen stor sak egentlig, men for læreren kan det bli en ubehagelig sak den dagen elevene graver fram gamle toppløsbilder og mangfoldiggjør dem på skolen.

I et slikt tilfelle er det jo enkelt å forsvare læreren med at gjort er gjort og at personen har sluttet med det, men det kan så absolutt bli ubehagelige episoder ut av det.

Det er litt vanskelig for henne å opprettholde respekt og autoritet.
Det virket på meg som at denne læreren tok det igjen med å være den "alle fryktet"...

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:35   #9
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Min personlige mening er at alle mennesker har like stor rett til å prøve og feile, og da også til å eksponere seg selv uten klær hvis de ønsker det. Jeg kan nok "tenke mitt", men jeg ville aldri latt noe sånt være avgjørende for hvordan jeg skulle forholde meg til det mennesket i all ettertid. Man gir jo folk en sjanse.

Men i samfunnet som sådan så tror jeg at nakenmodell-rollen kræsjer fullstendig med politiker-lærer-politi-rollen. Det er et eller annet i oss som ikke umiddelbart godtar blandingen av autoritet og sexy-naken-dame. Det er vel kanskje fordi det er litt vanskelig å ta en manneblad-modell alvorlig og at vi ikke er i stand til å skille mellom rollen som autoritetsperson og rollen som nakenmodell. Det alvorlige i den ene stillingen er uforenlig med det useriøse i den andre.

Interessant problemstilling i grunnen, for reaksjonen er i stor grad basert på fordommer og en antakelse om at nakenmodeller er mindre seriøse enn andre. Den sosiale anerkjennelsen av nakenmodeller er relativt liten.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:42   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Altså, nakenmodeller kan jo være så mangt. Jeg elsker aktbilder, og erotiske bilder kan være stor kunst, men det er når man har "kom og ta meg"-blikket og gjerne er iført en eller annen smakløs, neonfarget fiskenetting feministen i meg gremmes.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:45   #11
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, nakenmodeller kan jo være så mangt. Jeg elsker aktbilder, og erotiske bilder kan være stor kunst, men det er når man har "kom og ta meg"-blikket og gjerne er iført en eller annen smakløs, neonfarget fiskenetting feministen i meg gremmes.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:48   #12
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Siden hovedinnlegger snakket om Vi Menn så regnet iallefall jeg om at vi snakket om de nakenmodellene med neonfarget fiskenetting. Aktmodeller er noe helt annet etter mitt syn og det er sjelden man ser erotiske kunstverk i mannfolkblader. Bortsett fra Cupido som liker å tro at deres bilder er kunst, men det er jo til kåthet og glede for både kvinner og menn og tar avstand fra manneblad-sjangeren.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:51   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Jeg klarer faktisk ikke på noen måte å skjønne hvordan det skal kunne være noe selvrealiserende eller motiverende å være på forsiden av Vi Menn. De eneste motivasjonsfaktorene jeg kan se er penger og "berømmelse", og det virker noe kortsynt hos meg.

:fordomsfull:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:55   #14
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg klarer faktisk ikke på noen måte å skjønne hvordan det skal kunne være noe selvrealiserende eller motiverende å være på forsiden av Vi Menn. De eneste motivasjonsfaktorene jeg kan se er penger og "berømmelse", og det virker noe kortsynt hos meg.

:fordomsfull:

Eg trur at nokre kan få/trur dei kan få styrka sjølvtillit av tanken på å gjere andre kåte, men eg synest dette er ein frykteleg primitiv og destruktiv måte skape sjølvtillit på.

Å styrke sjølvtilliten sin gjennom å gjere andre kåte må vel vere den raskast måten å øydelegge sjølvbildet på?

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:58   #15
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Men, aC - du liker sikkert ikke å vise deg frem naken for hvem som helst heller? Mange av modellene er jo ekshibisjonister og det er det at folk ser dem nakne som gir dem kicket. De blir motivert av at andre ser dem i den situasjonen. De liker å vise seg frem.

Sikkert ikke alle da. Noen er bare dødssexy( sett med mannfolkbladbriller) og vet å bruke det for å tjene lette penger.

Eller som Alfa sier, tror de kan øke selvtilliten sin ved at andre liker det de ser.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 10:58   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

En slags bekreftelse på at man er attraktiv?

Ja. Den kan jeg skjønne, men jeg tror ikke effekten er så langvarig. Og går det ikke opp for disse jentene at det sikkert er like mange som synes de er visualiseringen av "trailer trash"? Ihvertfall i de poseringene og "antrekkene"? Mange er jo vakre jenter, som nok kunne fått bekreftet sin skjønnhet på mange andre måter enn dette.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-08, 11:00   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men, aC - du liker sikkert ikke å vise deg frem naken for hvem som helst heller? Mange av modellene er jo ekshibisjonister og det er det at folk ser dem nakne som gir dem kicket. De blir motivert av at andre ser dem i den situasjonen. De liker å vise seg frem.

Sikkert ikke alle da. Noen er bare dødssexy( sett med mannfolkbladbriller) og vet å bruke det for å tjene lette penger.


Åhjo. :ekstrovert:

Dette er litt spennende, for det er så ufattelig for meg, men nå er jo dessverre ikke alle som meg. Eller var det heldigvis?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 11:28   #18
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Min personlige mening er at alle mennesker har like stor rett til å prøve og feile, og da også til å eksponere seg selv uten klær hvis de ønsker det. Jeg kan nok "tenke mitt", men jeg ville aldri latt noe sånt være avgjørende for hvordan jeg skulle forholde meg til det mennesket i all ettertid. Man gir jo folk en sjanse.

Men i samfunnet som sådan så tror jeg at nakenmodell-rollen kræsjer fullstendig med politiker-lærer-politi-rollen. Det er et eller annet i oss som ikke umiddelbart godtar blandingen av autoritet og sexy-naken-dame. Det er vel kanskje fordi det er litt vanskelig å ta en manneblad-modell alvorlig og at vi ikke er i stand til å skille mellom rollen som autoritetsperson og rollen som nakenmodell. Det alvorlige i den ene stillingen er uforenlig med det useriøse i den andre.

Interessant problemstilling i grunnen, for reaksjonen er i stor grad basert på fordommer og en antakelse om at nakenmodeller er mindre seriøse enn andre. Den sosiale anerkjennelsen av nakenmodeller er relativt liten.

Du sier det veldig bra. Jeg lurer også litt på om man hadde sett den samme reaksjonen til sexy-nakne-menn som hadde hatt en politiker/politi/lærerrolle ved siden av? Hadde det i det hele tatt blitt noen sak av det? (Med mindre vi snakket omkjente rikspolitikere, altså. Nå tenker jeg jo først og fremst på relativt ukjente lokalpolitikere).

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 11:44   #19
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

Du sier det veldig bra. Jeg lurer også litt på om man hadde sett den samme reaksjonen til sexy-nakne-menn som hadde hatt en politiker/politi/lærerrolle ved siden av? Hadde det i det hele tatt blitt noen sak av det? (Med mindre vi snakket omkjente rikspolitikere, altså. Nå tenker jeg jo først og fremst på relativt ukjente lokalpolitikere).

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg hadde reagert hvis en lokal politimann eller en lærer på barneskolen her hadde latt seg avfotografere naken med trutemunn og knulleblikk.
Jeg er nemlig også der at jeg i utgangspunktet ikke tar avstand til nakenhet som kunst. Det er når det blir såpass sexfiksert som i Vi Menn og lignende at jeg reagerer. Jeg har en venninne som er sosialarbeider og aktmodell og jeg har ingen fordommer mot hennes valg av fritidssysler, men hun blir jo ikke eksponert på den måten at alle ser henne naken med en invitasjon til sex i blikket.

Ellers så er det veldig spennende å lese deres syn på saken.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 19:32   #20
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Moral og yrke

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Noen ganger kan ens adferd på det private plan være et direkte hinder i jobben man utfører. Folk flest ønsker at budskap de får er ekte og troverdig og da er det ikke slik at folk flest skiller strengt mellom privatsfæren og yrkessfæren.

Da en trafikkskolelærer som selv var en av de aller dyktigste på å undervise i trafikksikkerhet ble tatt for fyllekjøring er det klart at reaksjonen ble annerledes enn om en butikkansatt hadde blitt tatt for det samme. Veien tilbake til yrket blir en helt annen, ikke bare sånn rent teknisk, men også i forhold til tillit.

Dersom Fedon Lindberg hadde benyttet pauser på kurs osv. til å stappe i seg den maten han på kurset hadde advart mot, hadde budskapet hans blitt svekket.

Svært godt sagt.

Jeg kunne ikke tenke meg å gå på byen og være dritings og møte tidligere elever eller foreldre til mine elever. Respekt får man ikke gratis. Det er noe man opparbeider seg. Som lærer skal man likefullt være lærer for barna til de rusavhengige foreldrene som for de svært religiøse foreldrene. Da må en tenke over hvordan man oppfører seg i det offentlige rom og ikke minst hvilke holdninger man har til sine medmennesker.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no